Indeksai
S&P 500-0,09%1.877,82
S&P Asia 50-0,00%3.612,72
OMXV+0.62%453.894
EURO STOXX 50-0,64%3.179,18
Valiutos
EUR-USD+0,07%1,3815
USD-RUB-0,03%35,6804
USD-PLN-0,03%3,0345
GBP-USD-0,30%1,6773
USD-JPY-0,38%102,2300
Žaliavos
Oil (Brent)(USD/bbl.)-0,26%108,99
Gas(USD/MMBtu)+0,38%4,76
Gold(USD/t oz.)-0,37%1.283,70
Wheat(USd/bu.)+0,15%680,50
Cattle(USd/lb.)-0,39%134,45
Palūkanos
VILIBOR 60,00%0,48
EURIBOR 6+0,70%0,429
LIBOR USD 30,07%0,23
Fondai

Lietuva ir "Hitachi" parafavo atominės elektrinės statybos koncesijos sutartį

96 Komentarai
Jūs skaitote komentarų skiltį. Komentarus rašo „Verslo žinių“ portalo skaitytojai. Redakcija neatsako už komentarų turinį, jų netikrina ir neredaguoja. Daugiau nei 10-čiai skaitytojų pareiškus, kad paskelbtas komentaras yra įžeidžiančio pobūdžio, sistema jį pašalina automatiškai.
Tai kokio hiero rengiamas referendumas rudeni, jei kaip supratau, kelio atgal nera? Atsakymas į komentarą atsakyti
~Tomas 78.61.87.182
2012.03.30 12:03
Vienu laipteliu palipejom Atsakymas į komentarą atsakyti
~smagu (m.vz.lt) 78.61.241.228
2012.03.30 12:09
Pamenu , prie Gavnoriaus , visi istatymai isigaliodavo atbuline data . Atsakymas į komentarą atsakyti
~Petras 78.58.22.140
2012.03.30 12:09
supainiojai langus? Atsakymas į komentarą atsakyti
~to tomas 213.246.200.109
2012.03.30 12:21
Smagu. Linkiu neprarasti impulso. Atsakymas į komentarą atsakyti
~A (m.vz.lt) 10712833
2012.03.30 12:26
Reikalaujame referendumo dėl atominės elekrinės statymo Lietuvoje! Atsakymas į komentarą atsakyti
~Reikalaujame referendumo! (m.vz.lt) 10261382
2012.03.30 12:48
Lietuva noredama gaut 34 % energijos, savo teritorijoje stato problema - bomba, ir 64% gerio atiduodami svetimzemiams. 64% uzsienieciu atlieku bus laidojama Marijos zemeje. Gal ponai atliekas issivez ? Atsakymas į komentarą atsakyti
~durna logika 82.135.139.28
2012.03.30 12:50
o kur ponu Shikmoko ir Kubilo parasai ant galimo isipareigojimo ? nori nusimuilint chebryte Atsakymas į komentarą atsakyti
~lietuvis 195.14.183.57
2012.03.30 13:00
Uzsikrushk su savo referendumu. Musu didele dalis visuomene yra nekompetetinga tais svarbais klausimais. Kadangi daugelis net ne=ino kas yra elektros srovė, į kurią pusę jį teka, kas yra atominė energetika, kokie jos technologijos, kaip ji veikia, kokie jos šalutiniai produktai ir visa kita. Prieš rengiant referendumą tamstai siūlyčiau visumenę pirma apšviesti. Būtų gerai, kad dar prezentaciją padarytum visoms elektros gavimo būdais palayginimais ir skaičiais. Tada pasimatys kas labiau pasimoka. :) Ir paklausti tuo pčiu ar ji nori brangios elektros energijos ar ne. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Atominė šviesa to Reikalaujame referendumo! 87.247.79.181
2012.03.30 13:04
"bomba" ta, kad priklausom nuo rusų kranelio. Visa pasaulis ant tų "bombų" ir toliau jas stato. Atsakymas į komentarą atsakyti
~durnai logikai 188.24.45.50
2012.03.30 13:05
man tai irgi geriau atominė, pagamins pakankamai elektros, o tos nelaimės tai kažkodėl neatsitinka nei Rusijoj, ne kitur Europosj, tik mus gasdina. Juk japonai tai ne rusai su černobiliu, po po fikušimos cunamio stengsis gerai pasirodyt, žodžiu turėsim japonišką kokybę, už tuos pinigus, kuriuos sumokame Rusijai už dujas ir pasistatysim Atsakymas į komentarą atsakyti
~irašas 81.16.226.250
2012.03.30 13:13
Del atomines klausimas vienas - i kuria puse norime, kad judetu pinigai, i Lietuva ar is Lietuvos. Turesime atomine, pinigai eis i Lietuva, ates milziniskos investicijos, bus kuriamos darbo vietos, eksporto pinigai nuses kiekvienais metais Lietuvoje (didele dalis), tai skatins papildomu darbo vietu kurima, investicijas, didins vartojima salies viduje, realaus darbo uzmokescio augima, skatins ekonomika. Kitu atveju turetume kelis milijardus kasmet iseinanciu is LT pinigu uz elektros energijos importa ir skatintume darbo vietu kurima ir investicijas kaimynams. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Algis 84.240.14.90
2012.03.30 13:17
Visai nupusot? Tai jei Ignalina debilai uzrauke, kuri buvo dykai paveldeta. Tai ir amen . Nebus ATOminiu po KIEKVIENU KRUMU> ir Bulbasu ir rusu Sovietske . Atsakymas į komentarą atsakyti
~Jonas 78.58.22.140
2012.03.30 13:20
vyriausybe maladec. Big plus! Rusai ir ju pakalikai lietuvoj pazaliuos is pykcio. Atsakymas į komentarą atsakyti
~v 78.56.132.39
2012.03.30 13:20
Puki zinia. Deja iki realiu statybu dar toli, o po rinkimu dar visai neaisku kaip tas projektas judes... O kad referendumo nereikia tai faktas: Lietuvoj pernelyg lengva runkeliais manipuliuoti. Atsakymas į komentarą atsakyti
~... 87.247.86.25
2012.03.30 13:26
dar vanas grobstimo saltinis valdanciam rezimuj, koki 20-30 metu netures jokiu problemu su finansais site, kure "nusipelne gyventi geriau"..., o Europa galiausei gaus "atominiu atleku kapinina" , o mes turesim - Fokusima+Hirosima+Nagasaki. venoj vetoi, ir dar mokesim uz tai, amzinai mokesim... Atsakymas į komentarą atsakyti
~briliant 86.100.241.92
2012.03.30 13:36
"visas pasaulis stato"- Japonai jau prisistate, liko 1 ir ta iskungs 5 metu begyje :)
Vokieciai irgi uzriso statybas ir isjunge senas ... Atsakymas į komentarą atsakyti
~durna logika 82.135.139.28
2012.03.30 13:43
Lietuvai truksta elektros, tam kuria UAB'a, kuriame valdys 34%. 64% elektros isvaziuos, o branduolines atliekos liks, kaip sakant ant Marijos kapo , pakastos. Aciu! Aciu ir uz avariju galimus padalinius. Aisku Japonai nesivargins vaziuot su Estais gesint gaisro ir sriubinti radiacija. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Aciu uz atliekas 82.135.139.28
2012.03.30 13:47
referendumas turi buti,kitaip bet kuri nauja valdzia gales det skersa ant tos sutarties kadangi ji yra ANTIKONSTITUCINE Atsakymas į komentarą atsakyti
~TT 212.59.13.235
2012.03.30 13:59
tegul septintokas su kubilu susikisa ta atomine i viena vieta. as geriau busiu nuo ruskio priklausomas negu ant bombos gyvensiu. Kai tas japonu stebuklas bumbtels beliks tik lagaminus susideti (jei nespes ju apspinduliuoti iki to)...

Apie saugumo garantijas nera ko kalbeti. Niekas negali saugumo garantuoti (tiek amerikonu, tiek rusu tiek ir japonu technologijos faktiskai irode kad yra nepatikimos). Atsakymas į komentarą atsakyti
~varguolis 78.158.5.139
2012.03.30 14:10
rink parasus ir bus tas tavo referendumas, kam cia cypti ta pati per ta pati.. Atsakymas į komentarą atsakyti
~to TT 213.190.48.79
2012.03.30 14:13
akivaizdu, kad pradejo reikstis kaimynines salies skalikai pagal uzsakyma. Dalis komentaru parasyta tu paciu asmenu, tik skirtingais slapyvardziais. Pasirinktas metus butent pries rinkimus, todel referendumas akivaizdu, kad bus. Tuo paciu matysime begales uzsakytu straipsniu ziniasklaidoj, pokalbiu laidu ir kitu mass media uzsleptu reklamu apie atomo pavojinguma, nereikalinguma ir pan. kalbes Lietuvos "sviesuoliai", mokslininkai apie pavojus, bandys formuoti visuomenes nuomone pries referenduma. Deja visur aplinkuj interesai, be kaimynines salies taip pat ir musu alternatyvios eneregetikos stambieji zaidejai gali stengtis kisti koja. Beliko sulaukti referendumo datos. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Laimis 84.240.14.90
2012.03.30 14:43
'geriau busiu nuo ruskio priklausomas negu ant bombos gyvensiu'

Siaip cia status quo, o kai rusai ir baltarusai pastatys savo nesertifikuotas greituoju budu kepamas atomines, gyvensi ant dvieju bombu. Su mumis japonai ir visos ES saugumo praktika. Su jais pasenusi technologija, aukstas avaringumas ir korupcija. Ai, ir dar su energetika pas mus pabloges :) Pastatysim savo, patys ir tvarkysimes, o cia karstakosiu bulba pasitiketi ragina. Neea. Atsakymas į komentarą atsakyti
~majai 78.56.227.103
2012.03.30 14:44
jooo. paskaičius komentarus, tikrai baisu. gerai čia kažkas rašė, kad rusai metė milijonus, kad tik būtų sustabdytas šitas projektas. Žmonės atsimerkit. Perskaitykit paskutinius žurnalo "Valstybė" žurnalus. Juose jau prieš kelis mėnesius rašė, kad atsiras "žalieji" kurie pradės rinkti parašus dėl referendumo ir visaip kaip tik įmanoma kaišios pagalius į ratus. ATSIMERKIT! Pagaliau Lietuva yra finišo tiesiojoj išbristi iš rusijos glėbio ir jų manipuliacijų. Neprisidėkite prie referendumo, jeigu nesuprantate ką darote. Neklausykite gąsdinimų apie atominę grėsmę. Tai yra suinteresuotų, brangiai rusijos apmokamų asmenų įtikinėjimai! Jie nori sugriauti mūsų valstybę. Atsakymas į komentarą atsakyti
~baisu 85.206.22.156
2012.03.30 14:59
Sekmokai, čia tu? Atsakymas į komentarą atsakyti
~Kubilius to baisu 78.158.5.139
2012.03.30 15:00
Sveikinu LR Vyriausybę ir laukiu tolimesnių žingsnių. Referendumo dėl atominės nebus, netikiu, kad surinks 300 000 parašų. Beje, šia tema alfa.lt yra keletas skaidrių su grafikais, pagal vieną jų iki 2040 metų kWh kaina su skolos aptarnavimu nesieks 25 ct. Laukiam „žaliųjų“ komentarų. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Ignas 84.46.249.30
2012.03.30 15:15
Mes jau isbridom is Rusijos glebio benzino atzvilgiu- brangaisusias benzas ir dyzelis Pabaltyje ir dar toliau... AAtejo laikas elektrai. Birzoj elektra kainuoja 17-18 centu, mums sekmokas siulo po 25 cnt. Thanks ! Very much... Atsakymas į komentarą atsakyti
~to baisu 2 82.135.139.28
2012.03.30 15:16
O tai naujosios VAE statymo metu elektros kaina drąstiškai nešoks į viršų? Juk 65% elektros energijos kaip ir importuojam?

Kitas dalykas, kad jau dabar reikia pradėti taupyti naujos VAE uždarymui. Nes ateis laikas kai ji pasens, o pinigų niekas neduos kaip dabartinei. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Liutauras 194.0.160.129
2012.03.30 15:16
Kur galima paskaityti sutartį?
Juk mokėsim kaip supratau mes, o ne Kubilius su Sekmoku? Atsakymas į komentarą atsakyti
~Atomas 217.117.17.57
2012.03.30 15:16
A, ir dar momentas - turint tokį monstrą viduje, galėsim ir vandenį šildyt elektra (nereiks kacapiškų dujų) ir važinėt su elektromobiliais :) Atsakymas į komentarą atsakyti
~Liutauras 194.0.160.129
2012.03.30 15:18
na cia mano nuomone. Sutinku kad kiti galvoja kitaip. Tam ir reikia referendumo, kad tauta nusprestu ar verta tiek moketi. Tiems kas mano, kad tauta nekompetentinga as uzduociau klausima: ar musu seimas kompetentingas? jei seimas pritaike sau viesuju pirkimu istatymo isimti, nes "jie neturi reikiamu specialistu" Tai gaunasi, kad viesiesiems pirkimams specialistu neturi, o jau atomines specu tai pilna su homiku zilinsku priesakyje (tas kur policininkus gaidziais vadina). Atsakymas į komentarą atsakyti
~varguolis 78.158.5.139
2012.03.30 15:23
Aisku tu dar mazas buvai, kai Visaginas i Baltarusija stumde po 3cnt, o sau po 18 cnt... beja, jeme net ne pinigais, o traktoriais, kuriuos pardavus pinigai dingo.. pasvajok, kad pigiai sildisies elektra... juk birzoj elektros kaina siandien18 centu.. otau pliast siulo po 25 ir privalomai. (As tikiuos supranti, kad cia gamybos TIK kaina) Atsakymas į komentarą atsakyti
~to Liutauras 82.135.139.28
2012.03.30 15:26
Jus pamirsot paminet, kad seimas sau pasiskyre po automobili per 4 metus uz 108 000 lt, kiekvienam.... :) Ne durni jie. Atsakymas į komentarą atsakyti
~to varguolis 82.135.139.28
2012.03.30 15:28
Viena smulkmena, Hitachi- kontrolinis akciju paketas USA. Daugiau klausimu kaip ir nekyla. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Batenka 62.212.204.138
2012.03.30 15:33
Čia tiems, kas čia svaigsta apie branduolinės energetikos nesaugumą:

http://nextbigfuture.com/2011/03/deaths-per-twh-by-energy-source.html

Branduolinė energetika pagal mirtis, tenkančias teravatvalandei pagamintos elektros, yra SAUGIAUSIA PASAULYJE. Net vėjo energetikoje žmonių žūsta KETURIS KARTUS daugiau. Iš dujų gaminamai elektrai tenka ŠIMTĄ KARTŲ daugiau mirčių, o ių anglies KETURIS TŪKSTANČIUS KARTŲ daugiau.

Apie ką jūs kalbate, ponai arbūzai? Skaičiai jums po nosimi. Atsakymas į komentarą atsakyti
~bubilius 78.60.52.224
2012.03.30 15:34
Na ir kas? :) Man juk negaila. Jei kiti nori ir sugeba užsidirbti, tegul. Juk kažkas "leidžia" ir man tą patį daryti. Aišku, šuniui ant šieno tai visada viskas blogai. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Liutauras 194.0.160.129
2012.03.30 15:34
papasakok savo statistika gyviems likusiems cernobylio veteranams. jie labai apsidziaugs... Atsakymas į komentarą atsakyti
~to bubilius 78.158.5.139
2012.03.30 15:40
Sveikinu vyriausybę pramušus rusų puolimą. Tik sava atominė duos daugiausiai naudos Kruoniui ir Lietuvai. Atsakymas į komentarą atsakyti
~VIP 86.38.180.51
2012.03.30 15:42
Reiktų skirti, kur japoniškas daiktas, o kur rusiškas. Atsakymas į komentarą atsakyti
~to ~to bubilius 194.0.160.129
2012.03.30 15:43
Nieko gero iš tos naujos atominės žmonėms, tik kainos padidės ir nuolatinė grėsmė išlieka ta pati, kaip ir buvo prieš uždarant senąją... Atsakymas į komentarą atsakyti
~ale, 217.77.24.130
2012.03.30 15:46
Japoniska radiacija turbut maziau kenksminga nei rusiska, nes japoniska technologija gaminta. Zmones is Fukusimos prefekturos turetu tuo didziuotis (kai po 50 metu gales gryzti i savo paliktus namus) Atsakymas į komentarą atsakyti
~to bubilius 78.158.5.139
2012.03.30 15:48
Truputi juokinga, kai žmonės lygina rusišką darbuotoją ir jo pagamintą produktą su japonišku... Atsakymas į komentarą atsakyti
~Liutauras 194.0.160.129
2012.03.30 15:55
Pasaulyje yra buvusios trys atominių elektrinių avarijos. O kiek buvo chemijos gamyklų avarijų, sprogimų naftos perdirbimo gamyklose, užgriuvusių šachtų? Palyginus su tuo, nukentėjusių nuo branduolinės energetikos yra saujelės.

Tik va, arbūzai, tomis saujelėmis manipuliuoja ir savo tikslų siekia. Kurie su saugumu ir ekologija visiškai nesusiję.

Įsivaizduokite, kas būtų, jei griūtų Kauno HE, gaminanti elektros energiją iš atsinaujinančių šaltinių. Aukų būtų gerokai daugiau nei Černobilyje ir Fukušimoje kartu sudėjus. Ar dėl to prim*žę į kelnes turime atsisakyti hidroelektrinių? O kas būtų, jei Achemoje įvyktų rimtesnis sprogimas? Atsakymas į komentarą atsakyti
~bubilius 78.60.52.224
2012.03.30 15:58
Pagaliau, kas būtų, jei dujos sprogtų arbūzo virtuvėje? Ar dėl to turėtume atsisakyti dujotiekių ir dujinių viryklių? Atsakymas į komentarą atsakyti
~bubilius 78.60.52.224
2012.03.30 16:01
Arbuzais galima taip pat pavadinti ir vokiecius ir japonus, kurie nusprende atsisakyti atomines energetikos ir nevystyti nauju projektu. Mes zengsime i prieki su atomu su tokiomis salimis kaip Iranas, Kinija, Turkija ir kitomis pasaulio inovaciju lyderemis, kurios dabar nusprende gaminti elektros energija "taikiuoju atomu" Atsakymas į komentarą atsakyti
~to bubilius 78.158.5.139
2012.03.30 16:06
Vokiečiai uždare/uždarinėja 7 reaktorius, iš 12.
Pas Japonus yra ir veikiančių, ir statomų.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_nuclear_reactors

Neskleisk nesamonių. Atsakymas į komentarą atsakyti
~to to bubilius 194.0.160.129
2012.03.30 16:12
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_nuclear_power_stations Atsakymas į komentarą atsakyti
~~to to bubilius 194.0.160.129
2012.03.30 16:13
pats neskleisk nesamoniu. as bbc pasitikiu labiau ne wiki (vaiku enciklopedija)

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-13592208 Atsakymas į komentarą atsakyti
~to bubilius 78.158.5.139
2012.03.30 16:18
Energetikos ekonomikos asociacijos pirmininkas sako, kad kol nėra pateikta tikslių skaičiavimų, apskritai kalbėti apie šito projektą naudą sunku.
Na suprantu as runkelis,arbuzas,raudonasis trolis,o sitas ka irgi ne autoritetas EKO kur tu prapuolei. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Kukas 84.15.61.246
2012.03.30 16:20
Bet is kur pinigo imsim? Atsakymas į komentarą atsakyti
~Smagu tai smagu, (m.vz.lt) 358132
2012.03.30 16:27
Taip sako ? Atsakymas į komentarą atsakyti
~cia ROKAS 78.58.22.140
2012.03.30 16:30
Zmones dvejoja, nori diskutuot, o vyriausybe daro savo uzsimerkus ir ausis uzsikisus.. Gaila.. Konservai per krize uzsidirbo ekonomika ismananciu zmoniu palankuma, ir va dabar lygiai tu paciu zmoniu balsus ir praranda.

"Galime teigti, kad mūsų projektas yra toliausiai šiuo metu pažengęs naujai plėtojamas atominės energetikos projektas Europoje" - Kubiliaus zodziai. Pamastykime atvirai, kodel taip yra? kodel europe sustoju del atominiu, juk jie irgi nuo tu paciu susisku duju priklausomi? Gal visgi tai nera tokia jau ekonomiskai pasverta ambicija prisivirti ant musu mazos zemeles branduolines koses? Po to ilgai ir liudnai srebsim.. Atsakymas į komentarą atsakyti
~gedulas.. 88.119.145.24
2012.03.30 16:35
Bobute savo pasitiki. Palygint bent reikėjo, kas vienur ir kitur parašyta.
O kad vokiečiai toli planuoja, tai tiesa. Ir paskutinis jų planas baigėsi 26 mln. žuvusių.
Va kad pas kinus tiksinti bomba, tai niekas dar nepastebėjo. Atsakymas į komentarą atsakyti
~~to to bubilius 194.0.160.129
2012.03.30 16:37
yra toks emigraves veikejas - furistas, jis su PC vazineja, turi giliu ekonominiu ziniu. Sake, kad mielai parems si projekta. Daug uzdirba. Atsakymas į komentarą atsakyti
~to smagu 213.246.200.109
2012.03.30 16:38
Beje, galiu lažintis iš gero konjako butelio, kad vokiečiai sprendimą dėl AE pakeis per artimiausius 5 metus, vos tik jų parlamente sumažės arbūzų. Nes kitaip, elektrą jiems teks importuotis. Atsakymas į komentarą atsakyti
~bubilius (m.vz.lt) 10712833
2012.03.30 16:49
Kaip galima lyginti zala sprogus Kruonio AE ir Atomines AE, ypac su Cernobiliu, kurios avarijos pasekmes Ukraina ir Baltarusija srebia net ir dabar. Tukstnaciai gelbetoju palaipsniui pamiro nuo gautos spinduloiutes. Vaiku mirtingumas 7x didesnis tame rajone, alergijos, isigimimai... ant reaktoriaus planuojamas 2 sarkofagas - milijardai is donoru... ar ne is vaiku darzelio busi ? Atsakymas į komentarą atsakyti
~to bobilius 88.222.25.138
2012.03.30 17:13
Lietuva gaus is 1300 Megavatu reaktoriaus 34 % elektros, t.y 440 Megavatu. Nafik ta monstra statyti ir prisiimti VISA rizika del 440 Megavatu. Tam kad Japonai EStai Latviai ir Lenkai pasidarytu bizni ? O mums liktu atliekos branduolines ? Jei kokia piyze, tai visas suds kris ant Vilniaus ir Kauno.
Naujas Elektrenu dujinis agregatas- 450 Megavatu... Kodel nestatomos vejo jegaines Ful speed ? Kodel nestatomas biokuras...? Kodel stovi grigiskes ? Negi negalima susrinkti papildomai 440 Megavatu galingumo ? Aisku, smagu bus privalomai pirkti is Visagino AE uz 25 cnt, kai dabar birzoje kaina 18 cnt... vel monkes biznis ant gyventoju galvu! Atsakymas į komentarą atsakyti
~kame saknys 88.222.25.138
2012.03.30 17:22
2011 metais Lietuvoje suvartota 9.46 TWh elektros energijos is ju vejo pagalba pagaminta - 0.47, kauno HE - 0.39, mazosios(kuriu apie 80 pastatyta) HE pagamino - 0.09, biomases pagalba 0,24, saules elektriniu pagalba - 0.0001. Visa likusi 8.27 TWh gabala sudaro importuota elektros energija. Tai apie kokia jus zalia energija cia garuojate? Siaulau pasivazineti po kretingos rajona, visi laukai nuseti tais malunais kuriu gaminama elektros energija nepastovi ir pulsuojanti, o ir kaina jos dvigubai didesne nei rinkos. Atsakymas į komentarą atsakyti
~arbuzams (m.vz.lt) 78.61.241.228
2012.03.30 17:53
Tai biznio planas sekantis- rinkoje paduodama energija po 18 centu keisti i privaloma po 25 centus. Tai kiek kainuos tada zmogenui namuose ?
Be to tavo skaicais as abejoju,nes nera saltinio... Atsakymas į komentarą atsakyti
~arbuzas 88.222.25.138
2012.03.30 18:23
Tas tai teisybe. Jei ne ES 70% dengiamos lesos bei dvigubai didesni valstybes superkamieji tarifai zaliai energijai, net ir minciu apie vejo malunu parkus nebutu kile. Atsakymas į komentarą atsakyti
~to ~arbuzams (m.vz.lt) 82.43.172.51
2012.03.30 18:45
Butu kile, jei ismetimu vamzdzius apmokesdintu is rimto. Kiek gamta kentes ? Kol neuzpyls pajurio... Atsakymas į komentarą atsakyti
~arbuzas 88.222.25.138
2012.03.30 19:25
esminiai šalies įsipareigojimai priimami tik referendumu. Paprasčiausiai vyriausybė tokių įgaliojimų neturi. Bet ne pirmas kartas kaip Konstituciją pažeidžia...

Keisčiausiai,kaip Kubilius pasiėmęs kalkuliatorių dar anoje premjeravimo kadencijoje skaičiavo, kad IAE veikla neapsimoka ir kaip "apsimokės" IAE uždarymas. (Neapsimoka, dėl tų pačių uždarymų kaštų ir radioaktyvių atliekų tvarkymo, kas nėra įtrauktą ir šiuo atveju į savikainą; apsimoka, kiek paramos iš ES sulauks). O dabar aiškina, kad naujai pastatyta jau atsipirks... Monopolis iš esmės visai elektros rinkai bus žalingas, o AE tai tiesiausias kelias į elektrsos gamybos monopolį.
To arbuzams, o kur šiluminių elektrinių pagamintos elektros statistika?:) Nes kitaip kaip kliedėjimu, apie neva 8.27 importuojamos elektros nepavadinsi:) Atsakymas į komentarą atsakyti
~*** 84.240.58.214
2012.03.30 20:10
kai kuriu komentatoriu argumenati del elektros kainos yra visiskai beverciai, juk elektrine bus po ~10 metu, niekas nezino, bet labai tiketina, kad po 10 metu elektra birzoj kainuos >25ct. Del "bombos" - atomines elektrines bus statomos Baltarusijoj, Kalinigrade, Lenkijoj, veikiancios yra Suomijoje, Rusijoje, Ukrainoje, Svedijoje, taigi ir taip gyvenam "bombu" apsuptyje. Prisiimam rizika, o gaunam tik trecdali gamybos? Nuo Ignalinos iki Rygos tiek pat kiek iki Kauno, Estija su Lenkija irgi prie pat, taip kad rizika nelabai skiriasi. O kas galvoja apie tai kad dalis uzsakymu statant elektrine ir veliau ja aptarnaujant teks Lietuvos imonems (statyba, inzinerija, transportas, apgyvendinimas, maitinimas ir t.t.? - tai milziniski pinigai ir tukstanciai nauju darbo vietu. Pirkdami elektra birzoje kasmet milijardus sumokam Rusijos, Ukrainos, Latvijos, Estijos elektrinems (tame tarpe ir atominems). Atsakymas į komentarą atsakyti
~soad 84.15.191.142
2012.03.30 20:49
PARAFAVO reiškia prie alaus butelio aptarė būsimą susitarimą bet ar jis bus dar neaišku :)) Atsakymas į komentarą atsakyti
~Roland 46.251.63.132
2012.03.30 21:04
tai dabar rinkos kaina 18
o kiek kainuos 2020?
kokia rinkos kaina bus 2030? 2060? ar jus manot kad cia mums 18ct visam amzium garantuota? Atsakymas į komentarą atsakyti
~rubis 85.232.154.47
2012.03.30 21:52
Kai paziuriu kas cia vyksta su ta atomine, tai darosi daugiau nei graudu: pagrindinis atomines energijos ekspertas patapo Linas Balstys ir visokie panasaus plauko veikejai (kur energetiku kritine nuomone atominei energijai ir liaupses atsinaujinantiems saltiniams?). Geda tiesiog darosi klausantis tokiu ir panasiu veikeju pezalus apie dvigubai krisiancias duju kainas, terorizmus ir t.t. Normaliu argumentu apskritas 0.

Siaip tai daug nerasant apie tai, kad AE siai dienai gamina pigiausia energija ir tai, kad UK eksploatuoja 9 AE ir planuoja dar astuonias, Lenkai planuoja savo 2 ar tai 3 AE, Turkai stato berods 3, suomiai stato, apie kinus net nekalbu, be to Baltarusija ir Rusija taip pat bent jau deklaruoja statancios, galima atkreipti demesi i tokius dalykus:
1. Lietuvoje AE partneriai numatyti Japonai. Sunku man net ir sugalvoti, su kuo butu patikimiau statyti AE.
2. Tokia Japonu investicija Lietuvoje atvertu didziules galimybes dirbti su tokio lygio pasaulyje lyderiaujancia salimi ir pritraukti dar daugiau investiciju bei tobuleti visom prasmem.
3. Daug kam labai netiketai, projektui siulomos palankios palukanos is Japonijos. Kas daro projekta dar labiau patrauklesni finansine prasme.
4. Japonijoje fukusimos nelaime ivyko del cunamio (net ne del zemes drebejimo, nes zemes drebejimas, be cunamio, pats savaime nesutrikdo japonijos AE darbo). Apie koki cunami galima kalbeti Lietuvoje? Be to fukusima buvo senas reaktorius, dabar yra visai kiti saugumo standartai diegiami (technologine pazanga).
5. Tokio masto projeko statyba duotu didziule netiesiogine ekonomine nauda - kruva darbo visagino regiona aptarnausianciam paslaugu, statybos ir prekybos sektoriams, puikios perspektyvos inzinieriams ir zemesnio rango darbuotojams elektrineje ir ja aptarnausiancioms imonems (Visagino regiono uzimtumas), didziule nauda valstybei per mokescius, eksporta ir t.t.
6. Pagrindinis veiksnys, kuris gali uzkirsti kelia Astravo (o gal ir Baltijos) AE statyboms yra butent Visagino AE statyba.
7. Statomas butu didziulis pramones objektas (grubiai sakant elektros gamykla), o kiek dabar verkianciu kad Lietuvoje reikia gamyklu.
8. Energetine nepriklausomybe ir t.t.

Jeigu toks projektas neyvyktu, ypac del visokiu panikos akciju keliamu Balsio ir panausaus plauko veikeju arba kvailos tautos balsavimo, tai butu amziaus praradimas Lietuvai. Parodykit nors viena rimta energetika, kuris pasakytu, kad Lietuvos elektros rinka galetu issiversti be AE, be duju ar be pvz. anglies, t.y. 100% su atsinaujinanciais saltiniais? Deje realybe tokia - arba mes mokam uz elektra rusams ir importuojam (per dujas ir elektra), arba statom AE ir paliekam pinigus Lietuvoje (salia to pletojam atsinaujinancius saltinius).

Kruva tipeliu baubia pries AE, siuksliu deginimo jegaines, skalunu duju gavyba, duju terminala, dujotiekiu atskyrimo, kiauliu fermu pletros, naudingu iskasenu kasyklu ir pan. projektus. Jei tokie veikejai ims virsu, tai cia dar ilgai runkeliai verkslens ant Lietuvos del "prasto" gyvenimo. AE projektas yra labai geras testas pasitikrinti, kurioj vietoj musu valstybe stovi - ar esame pasirenge daryti normalius projektus ir kurti pridetine verte, ar esame kosmonautai, isivaizduojantys jog turime gauti kruvas pinigu nieko nedarant. Atsakymas į komentarą atsakyti
~EKO 88.119.227.148
2012.03.30 22:16
Tamsta pats graudus daraisi su savo paistalais. Atsakymas į komentarą atsakyti
~to EKO 87.247.79.181
2012.03.30 22:24
Pats graudus. Atsirado mat arbuzu atstovas. Atsakymas į komentarą atsakyti
~TO to EKO 87.247.79.181
2012.03.30 22:26
To *** - gal gali nurodyti konkretu konstiucijos sraipsni, kuriame pasakyta, kad esminiai šalies įsipareigojimai priimami tik referendumu? Jei to padaryti negali, siulau bent jau tokiu banaliu nesamoniu nerasineti. Kas idomiausia, kad tokiu kibiru, kurie absoliuciau nieko nesupranta, bet rekia pilna gerkle, pastaruoju metu labai daug komentaruose (ir ne tik - pvz. Balsys) priviso. Is kur cia toks arbuzu derlius? Idomu kas situos arbuzus augina (selpia).

Kas del referendumo, tai del ko buu balsuojama? Bijom ar nebijom atomines elektrines? :) Kokia dalis tautos apskritai ka nors supranta apie bazine energija, balansavima, vieninga elektros rinka, elektros eksporta, ateities elektros kainas ir pan? Turbut gal koks 0,000001%. Tai apie koki tautos balsavima galima kalbeti? Jei jau tauta tokius klausimus turetu spresti, tai siulau prie sio referendumo prideti dar pora klausimu, kurie manau padetu stipriai palengvinti tautos gyvenima - siulau kartu su referendumu del AE kartu pasiulyti balsuoti ir del pensiju bei minimalios algos padidinimo bent jau 3 kartus. Na ir kad galiausiai tauta butu patenkinta, siulau balsuoti del maisto kainu ir maisto prekybos imoniu pelnu ribojimu. Kaip manot, kaip tokia protinga tauta prabalsuos ir ar tai butu sprendimas, irodantis kad tauta gali spresti panasius klausimus? :) Atsakymas į komentarą atsakyti
~EKO 88.119.227.148
2012.03.30 22:28
Pritariu EKO pasisakymams. Atsakymas į komentarą atsakyti
~atominė šviesa 87.247.79.181
2012.03.30 22:31
Šiluminės elektrinės gamina elektra degindamos mazuta arba gamtines dujas, o mes juos importuojam, nes savu neturim.

O statistika is cia (13psl.) http://dl.dropbox.com/u/16086172/AEI%202012%2003%2006.pdf Atsakymas į komentarą atsakyti
~to *** (m.vz.lt) 78.61.241.228
2012.03.30 22:35
Tai negi manot kad AE elektra kainuos tik 25 cnt 2020 ar 2030 ? :) Bajeristai. Kaina paskaiciuota sios dienos realijomis. Sioas dienos staybu kainomis ir grobstymo mastabais. Apetitai augs, kaip valdovu rumu samata. Birzoj kaina 18 cnt , cia faktas, visa kita interpretacija. Mus reikia tik 34 % pajegumu, tai ka mes statom dar 66 %? Atsakymas į komentarą atsakyti
~Arbuzas 88.222.25.138
2012.03.30 22:36
Gerai, kad zmonems galvot nereikia, partija sugalvos. Kur as tai girdejau ? a? Atsakymas į komentarą atsakyti
~to EKO 88.222.25.138
2012.03.30 22:44
to EKO
9str.Svarbiausi Valstybės bei Tautos gyvenimo klausimai sprendžiami referendumu
Ir tai ne tik esminis turtinis įsipareigojimas. Atominė energetika yra daug daugiau...

Apie atominę energetiką visą paskaitą galima išskaityti, nes tiek Konstitucijos žinios ne kokios, tiek ir apie energetiką neblizga...
Stipriausias argumentas, arbūzais runkeliais išvadinti:)
Suprantu,kad demokratinė santvarka nepriimtina ir kad daug lengviau sprendimus prieš Tautos valią priimti, negu išaiškinti sprendimų reikalingumu ir tada jokie referendumai nebūtų baisūs.... Bet čia elementarūs politikos pagrindai...
Ekonomikos pagrindai ir rinkos supratimas ir apgailėtinas. Visi susakyti argumentai tiktų tiek ex LEO projektui, tiek ir bet kuriai monopolijai. Ar Lietuvai reikia monopolizuotos elektros rinkos?!
Apie eksportą matyt trumpa atmintis, gal primint kaip už 4 cnt. elektra eksportuojama buvo? Apie elektros savikainą (prieš skirstymą, perdavimą) kalba eina, tegu pasako kokia kaina būtų galimam galutiniam vartotojui.
Iš savų pinigų statysim, ar bent statybinės medžiagos iš LT imamos bus, o kas AE statys lietuviai, AE kuro nereiks pirkti, o palūkanų nereiks mokėt (kas yra ir gryniausias importas)??? Aišku japonai yra "gerai", kažkada apie amerikiečių "gerumą" ir Wiliams'ą taip
kalbėjo. Japonai neatvažiuoja labdaros daryti, jie pirmiausiai žiūri tai kaip į verslą ir vyriausybė jiems garantuos monopolį ir norimas kainas. Ar žada iš kart fondą AE uždarymui ir būsimam atliekų laidojimui kurti? Ar japonai eksploatuos jėgainę, o šiukšles vėl patys susirinkt turėsime. O jei defektų bus ir eksploatacija anksčiau projektinio laiko nutrūks ar kažkaip drausimės nuo to?
Aišku, dabartinė valdžia nesugeba pora metų į priekį žiūrėt, o čia jau visai tamsus miškas:) Kiek AE uždarymas kaštuoja visi žinom (bent kalba kad apie milijardus:)). Įtraukiam ir savikaina dar daugiau išauga:) Apie šiuolaikinius saugos standartus, kuomet IAE prastova dėl itin didelio saugiklių kiekio tampa dažnas reiškinys ir matyt žinoma... Apie rezervines galias ir masto ekonomika ir reikia įvertinti, viena, kai turi šalis AE tinklą, visai kas kitą, kai vienas reaktorius visą šalį (ir ne tik) elektra aprūpina.
Ir taip be galo tęsti galima. Ir tikrai vienareikšmiškai pačios atominės energetikos vertint negalima, o čia deja labai daug nepalankių aplinkybių dar labiau padėtį apsunkina...
P.s. tarp kitko, tas pavyzdys su Kubiliumi ir kalkuliatoriumi iš vieno susitikimo su IAE eksploatacijos nutraukimo donorais praeitą jo kadenciją, kuomet per visą susitikimą daugiau nieko ir nedarė,kaip tik būsimą paramą skaičiavo... Atsakymas į komentarą atsakyti
~*** 84.240.58.214
2012.03.31 00:44
kaip aiskiai matosi FSB ir SVR agentura..:) oi kaip rusam negerai sita elektrine...duok Dieve kad ja pastatytume kad tik nenumarintu...
o del referendumo geras pasake komentatorius- didele dalis balsuotoju zino kaip alus is bambalio teka o ne kaip elektra gamina... Atsakymas į komentarą atsakyti
~augis 67.52.233.194
2012.03.31 05:59
taip rusai puola :D
o apie balsuotojus, tai čia dėl praeito referendumo kaip už alaus butelį ar skalbimo miltelius sugebėjome IAE uždaryti praktiškai be išlygų ir į ES įstojom?:) Atsakymas į komentarą atsakyti
~to augis 84.240.58.214
2012.03.31 09:06
Nesivyniok cia. Pirmiau rasytame komentare nurodai, kad "esminiai šalies įsipareigojimai priimami tik referendumu." Konstitucijos 128 straipsnyje aiskiai parasyta "Sprendimus dėl valstybinės paskolos ir valstybės kitų esminių turtinių įsipareigojimų priima Seimas Vyriausybės siūlymu". Ir tai yra aiskus atsakymas, kas turi teise spresti ir kas spres del AE projekto.

Taip kad gali nesvaikti ir nesukti savo uodegos. Galiausiai - o maisto antkainiu ribojimas, pensiju dydis, minimali alga, cia nera svarbiausi tautos gyvenimo klausimai? :) Manau tautai jie 100 kartu svarbesni nei AE.

Visa kita ka prirasei atspindi vienas pasisakymas: "kiek AE uždarymas kaštuoja visi žinom (bent kalba kad apie milijardus:))". Visi tavo pezalai tuo ir paremti "kazkas kazka kalba". Kai kazka konkreciau zinosi tada snekek. Atsakymas į komentarą atsakyti
~EKO to *** 88.119.227.148
2012.03.31 09:59
Beje, apie monopolius tavo zinios irgi prastos, arbuze. Jeigu tau atrodo kad Visagino AE bus monopolis Nordpool'e, tai siulau daugiau pasidometi apie monopolius pries komentuojant. Atsakymas į komentarą atsakyti
~EKO to *** 88.119.227.148
2012.03.31 10:09
esminiai- nelygu svarbiausi?:) Kadangi čia ne vien turtiniai įsipareigojimai, kuriuos ši vyriausybė be seimo pritarimo ne kart prisiima (pvz milijardinis paskolos su 9-10 proc palūkanomis). Čia kalba apie politinį ekonominį ekologinį projektą lemsianti visą energetinį ir politinį šalies ateities gyvenimą.
Antkainių ribojimas, pensijų dydis, minimali alga- na būtų įdomu kur vyko bent vienas referendumas dėl šių klausimų:) Jei pačiam svarbesni nei AE statybos, tai manau kiekvienas tūlas pilietis, net ir vadinamas "arbūzas", su tavimi nesutiktų:)
Kiek tikslai kainuoja uždarymas, niekas tiksliai ir nepasakys, na nebent "ne arbūzas" gali suskaičiuoti, kiek kainuoja ilgalaikių radioatliekų saugojimas tūkstantį metų:) Milijardai jau skirti IAE eksploatacijos nutraukimui, kiek dar milijardų reiks tiksliai pasakyt negalima, nes uždarymo darbai vyksta keliasdešimt metų, minėtų atliekų saugojimas dar ilgiau.
IAE buvo monopolis elektros gamyboje, naujoji jėgainė taip pat pretenduoja tapti monopoliu Lietuvoje. Jei taptu monopoliu globalesniu mastu, tai būtų tik privalumas:) Ir deja pretenduoja tapti monopoliu Lietuvoje ne gaminama pigia elektros energija, o įstatymais.
Aišku dėmesio žmogus, kuris sugeba "arbūzais" kitus vadint, visai nenusipelno:) Greičiau užuojauta galima pareikšt... Atsakymas į komentarą atsakyti
~to eko 84.15.131.35
2012.03.31 10:56
1. Eik i gatve ir apklausk 500 tulu pilieciu, kas jiems svarbiau: a) pensiju dydis, b) maisto kainos, c) minimali alga, d) AE statybos. Jeigu gausi atsakymus, kad tuliems pilieciams is minetu pasirinkimu svarbiausia AE statyba, tada sugryzk. Esu visiskai tikras, kad tokio lygio tuli pilieciai kokie gyvena Lietuvoje pasirinktu tikrai ne AE statybas. Tu irgi ta zinai :)
2. Jei pasidometum, tai siuolaikiniuose AE projektuose paprastai yra nuo pat pradziu sudaromi fondai, i kuriuos yra permetama dalis AE uzdirbtu lesu ir kurios skirtos finansuoti AE uzdaryma.
3. Dar karta kartoju - pasidomek kas yra monopolis. Monopolis tai ne siaip didelis ar daug kainuojantis projektas, norint kazka pavadinti monopoliu reikia ivertinti rinka kurioje jis veikia. Siuo atveju Visagino AE veiks Nordpool rinkoje (pasidomek kokios salys ja sudaro). Jei tau vis dar svieciasi monopolis, nieko negaliu padeti. Atsakymas į komentarą atsakyti
~EKO paskutiniam arbuzui 88.119.227.148
2012.03.31 11:29
atominės energetikos bėda ta, kad didžioji dalis kaštų yra sunkiai suskaičiuojami. EKO, tu čia aršiausias šalininkas naujos atominės, ir giriesi kad daug žinai- pasakyk visiems:
a)kiek laiko po uždarymo turi būti saugomos atliekos ir kiek kainuos jų saugojimas per metus;
b)kaip įvertinti avarijos riziką ir kokia turetų būti metinė draudimo kaina?
c)kas bus atsakingas, jei statybų sąmata (o ir kiti skaičiai) neatitiks, t.y. bus didesni nei dabar skaičiuojama?
d)Jei Visagino AE- dėl energetinio saugumo ir nepriklausomybės, kodėl per 20 metų nepastatytos elektros jungtys su Švedija ir Lenkija?
e)Ar tikrai Lietuva neturi galimybės kitais būdais pasigaminti 440 MW el. energijos, be įvežtinio kuro deginimo?

Beje, EKO, tavo pasisakymai tikrai dvelkia totalitarizmu. Tau Lietuvos žmonės- avinų banda, kuriems terūpi pensija ir maisto kainos (ir lukašenkiška idėja jas reguliuoti). Kitus, kurie užduoda nepatogius klausimus, pavadini arbūzais- visuomenės priešais, remiamais kitos šalies. Atsakymas į komentarą atsakyti
~tomtom 78.57.137.36
2012.03.31 14:19
na tas EKO yra kažkos partškolos invalidas. Sugalvojo bolševikėlis naują etiketę - arbūzas. Na jau. Kada išnyks tokie bolševikėliai iš eterio? Buvo buduliai, runkeliai, homosovieticai, Latvių g. Dabar kažkas naujo sovietiškai argumentuoto - ARBŪZAI. Chudožnikai stato AE. Štai kas baisiausia. Etiketininkai-politrukai valdys dabar atomą. Baisu. Žinant kad didžiausias emigracija yra 20-29 metų iš EKO valdomos šalies, nemokantys net rusų kalbos Atsakymas į komentarą atsakyti
~na va ir 78.60.201.58
2012.03.31 14:56
Monopolizuoti gali ne tik visą rinką, bet ir kažkokią jos dalį. Tas pats MG baltic veikia placioje rinkoje, bet monopoli turi tik Lietuvoje. Taigi, kad VAE taps monopoliu nordpool dalyje, vadinamoje "Lietuva", daugiau nei realu.
Kitas klausymas ar tai blogai ar ne? Vienareikšmiškai pasakys nebent gerai VZ komentaruose žinomi veikėjai. Pvz skandinavai labai mėgsta valstybinius monopolius. Net alkoholio pardavimas ten visiškai priklausomas nuo valstybės. Ar jie nuo to gyvena blogiau? Ne.
Ar projektas atsipirks finansiškai ar ne, irgi pasakys tik visažiniai VZ komentatoriai. Kai kuri verslą, kuris labai stipriai priklausomas nuo dujų kainų, niekada negali iš anksto žinoti, dujos po 15 metų kainuos 5 dolerius ar 50. Visi svaičiojimai, tiek iš valdžios, tiek iš ekspertų pusės yra perdaug subjektyvus ir primenantys scenarijus "kas būtų jeigu būtų". Kaip ir kiekviename versle čia yra rizika, kurią kaži ar paprasti piliečiai galėtų realiai pasverti.
Bendrai, mano galva VAE būtina, aš geriau surizikuoju, bet bent turiu galimybę tapti labiau nepriklausomas, mokėdamas panašią kainą į dabartinę. Aišku kiek žmonių, tiek ir nuomonių.
P.S. Eko, neįžeidinėk oponentų, ne delfyje tesam. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Donatas to EKO 78.60.155.148
2012.03.31 17:07
Oj, as toli grazu cia nesu geriausiai ismanantis atomine energetika. Geriausiai ja ismano tie, kas su ja dirba, o kas liecia komentarus, tai gali pasiskaityti komentarus pvz. po siuo VZ straipsniu - c Cia zmogus, kuris kur kas daugiau ismano nepagailejo savo laiko ir labai puikiai isdeste kertinius dalykus.

Del uzdarymo ir atlieku saugojimo - esme tame, kad net ir iskaiciavus uzdarymo ir atlieku saugojimo kastus i tarifa, elektros gamyos kaina vis tiek gaunasi pigesne nei gaminant is kitu lietuvoje galimu vystyti elektros gamybos saltiniu.

Del rizikos - kaip nurode komentatorius bubilius auksciau,
branduolinė energetika pagal mirtis, tenkančias teravatvalandei pagamintos elektros, yra saugiausia pasaulyje. Be to, jei nestatysime saugios su patikimais partneriais AE 200 km atstumu nuo vilniaus, tai gausime AE 50km nuo Vilniaus, kuria statytu menkos reputacijos ir kvalifikacijos veikejai ir kurios saugumas keltu nemenku abejoniu. Maza to, neatmesciau galimybes kad dar ateityje is ten ir elektra pirktume.

440 Mw - AE statyba tai ne tik 440 Mw - Yra kruva kitu aspektu, kuriuos as isvardinau auksciau minetuose punktuose. Be to, AE yra tas objektas, kuris pigiausiai gamins tuos 440 Mw. Kas del elektros tiltu i skandinavija ir lenkija, tai tik dabar jie realiai juda (ypac su skandinavija). O kodel ju nera iki siol, tai paklausk tu, kurie valde didziaja dali LT nepriklausomybes laiko iki sios vyriausybes ir uz kuriuos tu vel ketini balsuoti :).

Del tautos - nu blyn, nu negi tu galvoji kad didziajai daliai tautos AE yra svarbiau nei maisto kainos, pensijos ir minimali alga? :) Atsakymas į komentarą atsakyti
~EKO to tomtom 88.119.227.148
2012.03.31 17:40
Visiskai nesutinku del monopolio. Nordpoolas bus vieninga rinka ir tai visiskai kitas dalykas nei ta rinka, kurioje dabar pvz. veikia MG baltic. Atsakymas į komentarą atsakyti
~EKO to Donatas 88.119.227.148
2012.03.31 17:42
jei EKO'ui kita nuomonė yra arbūzai, tai jo mintys apie AE yra pieno separatoriaus intrukcija. Na, o jei nelogiškai. EKO yra meno kūrinys. Atsakymas į komentarą atsakyti
~logiškai apie EKO 78.60.201.58
2012.03.31 18:50
Matai kame bėda. Nordpool yra skandinavų birža. Jeigu mūsų kaina nėra konkurencinga su jų, kas laisvoje biržoje pirks brangesnį produktą? Tada bus vietiniai apribojimai (kaip ir su dujų terminalu, kai vietiniai priversti valdžios pirks dujas iš terminalo), kurie ir veda prie valstybinio monopolio. Aišku, jei kaina konkurencinga, tai apie jokius monopolius ir kalbos būti negali. Kaip ir minėjau, daug jau visokių jeigu, į kuriuos tiksliai sugeba atsakyt tik plačiai žinomi komentatoriai.

P.S. gal aš kartais ne taip suprantu patį Nordpool principą. Jei klystu, pataisykit. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Donatas 78.60.155.148
2012.03.31 18:56
Sorry, linkas i straipsni, kuri turejau omenyje del argumentuotu komentaru po juo yra sis - http://vz.lt/?PublicationId=f88f172e-d65d-442d-8f61-9d5d59e40760

To Donatas - as siaip viesoje erdveje is premjero ir ministro girdziu viena aisku dalyka - jie siam momentui sako kad projektas bus daromas tik jei jis bus ekonomiskai pagristas. Mano supratimu projekto ekonominis pagrystumas ir yra tai, kad Visagino AE pajegs konkuruoti Nordpool rinkoje. Netikiu, kad Latviai, Estai, Hitachi tame tarpe ir Lietuva ryztusi igyvendinti projekta manydami, kad Visagino AE nebus pajegi konkuruoti Nordpool'e. Aisku geriausiai ta galetu pasakyti tik tie, kurie vysto projekta ir zino daugiau nei mes, kurie svarstome projeka "is sono" remdamiesi viesai prieinama info. Atsakymas į komentarą atsakyti
~EKO 88.119.227.148
2012.03.31 19:37
dar vienas niuansas,kad tiltas į Švedija ir su Lenkiją yra vienpusis. Ta prasme elektra galės tekėti tik į vieną pusę... Skandinavijoje savikaina visada bus mažesnė, jie be atominių turi ir pigesnės elektros gamybos alternatyvų. Tas kas neva pagaminta pigiausiai Lietuvoje, kaip ir minėta nebus pigiausiai Nordpoole. Jungtys būtinos kas be ko, tai tikrai didintų nepriklausomumą.
Deja apie AE statybą to negalima pasakyti... Pagrinde dėl to kad ji bus statoma iš skolintų lėšų. Čia kaip "nuosavas" būstas paimtas su paskola 40 metų. Kiek papildomi 5 mlrd. skolinimo reitingus įtakos ir įvertinti,kad palūkanos jau nuo pirmų metų kapsės, kaip ir vėliau- ir tai bus grynas importas.
Pasiskaičiuokite, kiek bus nuo 5 mlrd. esant dabartinėmis palūkanomis, pvz 7 proc. Statyboms vėluojant, kas įprasta, kaina automatiškai auga. Kiek turės elektros pagaminti,kad vien skolos aptarnavimo kaštus padengti? kiek galima elektros nupirkti už tuos pačius 350 mil. litų, kas bus minimalūs metiniai skolos aptarnavimo kaštai?:)
Ir dar kalba apie didesnę nepriklausomybę... Būtent tokios skolos gali linkėti tik priešai, tą sėkmingai ir daro ši valdžia ir taip natūraliai augindama skolą, o dar čia puiki proga ją padaryt tiesiog nevaldomą...
Investicijos iš skolintų lėšų yra savaime nesusipratimas... Elektros tiltai būtini, jie tikrai didintų energetinę nepriklausomybę. Deja apie AE to pasakyt negalima... Atsakymas į komentarą atsakyti
~*** 84.15.131.35
2012.03.31 19:46
Jungtys su Lenkija bei Svedija veiks pagal market coupling principa, cia tiems kurie nesupranta sito termino - skirtingu rinku kainos priartes viena prie kitos tiek kiek leis maximalus jungties pralaidumas. Kitais zodziais supaprastinus viska - bsu vedamas aritmetinis vidurkis. Todel nereiketu daryti isvadas jau dabar, kryptis priklausys nuo sezoniskumo itakos, vandens lygiu ir t.t.

o atsakant del skolintu lesu - o kiek projektu vykdoma savomis lesomis? daznai sakoma kad sitie pinigai galetu buti investuojami i atsinaujinancius energetinius saltinius.. leiskite paklausti ar paskola vejo parkui ir atominei turetu tokius pacius procentus? ypac kai vejo energijos konkurencingumas labai priklauso nuo subsidiju? juk mes tu lesu vistiek neturime, tektu skolintis jei ne atominei tai vejui ar saulei.. Atsakymas į komentarą atsakyti
~runis to *** 85.232.154.47
2012.03.31 21:00
na atmetus sovietologoinvalidinį bolševiko EKO komentarą, man komiškai atrodo referendumas. Matematika paprasta. Kaip su Latvijoje rusų kalbos referendumu. Nieko su juo neišeis prieš AE, o rusams vis tiek politiniai dividentai užaugs. Kam to reikia, pirštais nerodysim. Atsakymas į komentarą atsakyti
~na taip 78.60.201.58
2012.03.31 21:49
Atomines elektrines kuriamos pagal optimistinius scenarijus. Na, atsizvelgiant i zemes drebejimus, meteoritus, terorizma. Visos jos pastatytos gerais laikais ir gerose salyse, t.y. po karo ir ten kur nera karo veiksmu. As ne apie tai, kad i AES gali pataikyti bomba. Tai primityvu. Paimkim 1940 m. kara tarp Pracuzijos ir Vokietijos. Reiskia, prancuzams traukiantis, ju AES darbuotojai turetu istikimai sedeti darbo vietose ir sulaukti kol vokieciai perims elektriniu valdyma? Tokiu atveju, jei buciau liudininkas, noreciau, kad tai ivyktu graiciau, nes prancuzai ne visi gali likti daarbo vietose, o vokieciai gali pora dienu paveluoti. Ok, karo nebus, cia Europa, Nato, progresas, posmodernizmas ir kiti geri dalykai.
Gerai, kitas scenarijus, realesnis. Farmacijos pramone jau baigia papjauti Europa. Europieciai gyvena per ilgai ir nebesidaugina. Jie dar galvoja, kad sugebes integruoti besidauginancius islamistus. Gal teisingiau butu sakyti jie vengia apie tai galvoti. Nepavyks. Islamistai turi tvirta vertybiu sistema, mitologija, pagrista ne kokiais nors postmodernistiniais kliedesiais: zinau-nezinau-nevisaizinau-gerbiu kita nuomone, o labai tvirtu tikejimu. Maza to. Kai islamistu bus 50-70%, patys baltieji europieciai ims darytis islamistais. Islamistu ekonomika visiskai kitokia. Jie nesukure pramones, zemes ukis nupiepes, net ginklu jie nepasigamina. Ne todel, kad durni ar juos nuskriaude kolonizatoriai. Paprasciausiai todel, kad ten viskas kitaip. Viena is Romos zlugimo priezasciu buvo barbaru isiverzimai. Lyg ir nieko baisaus, koks skirtumas kas valdo Roma - drakonas mire, tegyvuoja drakonas. Ne taip pigu. Barbarai uzpludo su savo gyvenimo budu. Kam reikia grudu is Egipto, jei turim savu. Vyno is Graikijos? Aciu, mes geriam alu. Gyventi miestuose? Atsiprasau, cia net musu ozkoms neuztenka zoles, ka jau kalbeti apie karves. Ir, aplamai, musu ukis naturinis, prekyba mums nereikalinga, pinigus mes paprasciausiai atimsim. Taigi, paskeitus situacijai kiltu problema kas tas elektrines priziures, kad jos ramiai veiktu ir kas priziures saugyklas 1000m., jei pries tiek laiko Europa valde Karolis Didysis, o Lietuvos vardas pirma karta paminetas metrasciuose? Atsakymas į komentarą atsakyti
~stalius57 78.60.172.250
2012.03.31 23:20
stipriai cia Atsakymas į komentarą atsakyti
~to stalius57 78.60.115.58
2012.04.01 19:35
Vos ne kaip koks metrastis. Tik kalba, kurios niekas negali isversti. Atsakymas į komentarą atsakyti
~to ~to stalius57 82.43.172.51
2012.04.02 03:55
Daugiau nei 10-čiai skaitytojų pareiškus, kad paskelbtas komentaras yra įžeidžiančio pobūdžio, sistema jį pašalina automatiškai.
~Gerry 67.192.93.180
2012.04.10 06:38
1.Lietuva tai nekalta mergele kuri pastoviai jauciasi nekata ir nesaugi. Tai bus net tik elektrine tai bus branduolinis ginklas kaip apsauga Eu nuo Rusijos.
2. Japonija tokias elektrines stato naudoja medziagas kurios spinduliavimas vyksta 1000metu
3. Jau vien faktas tas kad vyriausybe yra papirkta nes nebuvo konkurso.
4. Japonija tikrai turi patirties kas yra branduolinis atominis karas.
5. Valstybe valdys tas kas tures priejima arba akciju paketo prie elektros. Elektra kaip ir vaduo ir duona siuo metu zmogus negali neapsieti be jos. Zmogus gali apsieiti be kokiu nors rubu bet be elektros ne.
6. gaila Atsakymas į komentarą atsakyti
~knopke 84.15.185.176
2012.04.12 16:30
Komentuok
Primename, kad Lietuvos Respublikos įstatymai draudžia...
1) raginti prievarta keisti Lietuvos Respublikos konstitucinę santvarką; 2) skatinti kėsintis į Lietuvos Respublikos suverenitetą, jos teritorijos vientisumą, politinę nepriklausomybę; 3) kurstyti karą ar neapykantą, tyčiotis, niekinti, kurstyti diskriminuoti, smurtauti, fiziškai susidoroti su žmonių grupe ar jai priklausančiu asmeniu dėl amžiaus, lyties, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų, pažiūrų ar religijos pagrindu; 4) platinti, propaguoti ar reklamuoti pornografiją, taip pat propaguoti ir (ar) reklamuoti seksualines paslaugas, lytinius iškrypimus; 5) propaguoti ir (ar) reklamuoti žalingus įpročius ir narkotines ar psichotropines medžiagas. Draudžiama platinti dezinformaciją ir informaciją, šmeižiančią, įžeidžiančią žmogų, žeminančią jo garbę ir orumą. Draudžiama skleisti informaciją, pažeidžiančią nekaltumo prezumpciją ir kliudančią teisminės valdžios nešališkumui.
Pagrindinės naujienos
Sektoriaus įmonių rezultatai »
Temos įžvalgos »
Andrius JanukonisKoncerno UAB "ICOR" valdybos pirmininkas.

„Lietuvos energijos“ planas šilumos Vilniuje neatpigins6

„Verslo žinios“Redakcijos nuomonė

Apie šalies interesą ir užsakytas emocijas1