Reklama Lietuvoje keliauja ir į „Skype“

2013.03.06, 07:13

Nuo šiandien reklamą matysime ir „Skype“ – kompanija „Microsoft“, interneto pokalbių bendrovės valdytoja, šią galimybę atveria Lietuvai, Latvijai bei Estijai ir dar 6 Centrinės bei Rytų Europos šalims.

„Skype“ kanale bus rodomi ir paprasti reklaminiai skydeliai, ir vaizdo reklamos sprendimai.

Linas Šiautkulis, interneto reklamos tinklo UAD „Adnet Media“ direktorius, VŽ teigė, kad jau nuo praėjusių metų pradžios, pradedant didžiosiomis Europos šalimis, keliais etapais reklama „keliavo“ į Skype“.

„Įdėjome nemažai pastangų, kad „Microsoft“ tokias galimybes įdiegtų ir Baltijos šalyse, – kalbėjo p. Šiautkulis. – Tai arčiausiai vartotojo esantis medijos kanalas. Nuo kitų internetinių reklamos vietų „Skype“ skirsis kontakto su vartotoju kokybe ir trukme – čia šiandien taikomas kitoks reklamos pardavimo modelis, kai vienam užsakovui per dieną parduodama viena pozicija. Tai naujas reklamos būdas.“

 Linas Šiautkulis, interneto reklamos tinklo "AdNet Media" vykdomasis direktorius. ::Nuotrauka: Juditos Grigelytės
Linas Šiautkulis, interneto reklamos tinklo "AdNet Media" vykdomasis direktorius. Nuotrauka: Juditos Grigelytės

Be to, pasak p. Šiautkulio, „Microsoft“ rūpestingai žiūri ir potencialios reklamos kokybę.

„Yra reikalavimų užsakovams, norima, kad nebūtų agresyvios komunikacijos ir reklamos“, – teigia p. Šiautkulis. Jo vadovaujama bendrovė yra ilgametė „Microsoft“ partnerė ir rūpinsis reklama „Skype“ Lietuvoje, Latvijoje bei Estijoje.

Arčiau vartotojo

„Reklamos užsakovams tai puiki galimybė su vartotojais bendrauti medijos kanale, kuris jau seniai tapo neatsiejama daugelio internetu besinaudojančių žmonių asmeninio ir profesinio gyvenimo dalimi“, – sako p. Šiautkulis.

Jis skaičiuoja, kad Lietuvoje „Skype“ balso ir vaizdo skambučių, žinučių, konferencijų, duomenų dalijimosi paslaugomis kasdien naudojasi daugiau nei 500.000 vartotojų ir daugiau nei 1 mln. vartotojų kas mėnesį, o Centrinė ir Rytų Europa yra vienas iš sparčiausiai augančių „Skype“ vartotojų regionų.

Iš viso „Skype“, gimęs gretimoje Estijoje, dabar turi daugiau nei 300 mln. vartotojų per mėnesį, juo naudojasi daugiau nei 55 pasaulio valstybėse, o šiuo būdu jau bendrauta apie 138 mlrd. minučių.

Pasak p. Šiautkulio, reklama „Skype“ neturėtų sukelti neigiamos vartotojų reakcijos.

„Tai rodo kitų šalių patirtis. Nors ši reklama yra didelio formato, „Skype“ naudotojų sutinkama palankiai, nes yra kokybiška ir netrikdo jų pokalbių“, – tikina p. Šiautkulis.

 

Lietuvoje pirmoji – „Bitė“

Reklamos planavimo agentūra „Omnicom Media Group“, ruošdamasi šiai naujovei, Lietuvoje atliko „Snapshots“ tyrimą.

Ramunė Malinauskienė, agentūros generalinė direktorė, VŽ teigė, kad prieš pasiūlydami savo klientams šį reklamos būdą, norėjo tai pagrįsti skaičiais.

Ramunė Malinauskienė, reklamos agentūros „Omnicom Media Group“ generalinė direktorė. ::Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
Ramunė Malinauskienė, reklamos agentūros „Omnicom Media Group“ generalinė direktorė. Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo

Bendrovės pernai gruodį atliktas tyrimas parodė, kad net 98% iš daugiau kaip 1.000 respondentų, kurių amžius – nuo 15 iki 50 m., atsakė žinantys šią bendravimo internetu programą ir 93% respondentų patvirtino ja besinaudojantys. 

„Šie skaičiai leidžia numatyti reklamos žinutės įdėjimo sėkmę. Tikėtina, kad „Skype“ taps svarbiu komunikacijos kanalu reklamos kampanijose“, – įsitikinusi p. Malinauskienė.

60% apklaustų vartotojų nurodė, kad „Skype“ programa įsijungia automatiškai įjungus kompiuterį. 62% respondentų minėjo, kad „Skype“ naudojasi kasdien ar 4–6 dienas per savaitę.

„Tai rodo, kad „Skype“, kaip bendravimo priemonė, yra plačiai naudojama ir profesinėje, ir asmeninėje veikloje. Labai svarbus ir faktas, kad tai yra natūrali bendravimo priemonė daugeliui iš mūsų, tad ir reklaminės žinutės pamatymo galimybė yra labai didelė“, – kalba p. Malinauskienė. 

„Skype“ istorija

Estijoje 2003 m. pradėtas projektas sulaukė didžiulės sėkmės. 2005 m. „Skype“ už 2,5 mlrd. USD buvo įsigijusi interneto prekybos milžinė „eBay“. 2011 m. „Microsoft“ už interneto pokalbių programą paklojo jau 8,5 mlrd. USD. Pasaulyje šiandien per mėnesį „Skype“ naudojasi daugiau nei 300 mln. vartotojų.

Bendravimo internetu programų žinomumas, %

„Skype“ - 98

„Google Voice“ - 37

„Talk Plus“ - 7

„Gizmo5“ - 5

Kita - 10

Nė vienos iš jų - 2

Šaltinis: „Omnicom Media Group“