Rėmėjo turinys Kas tai?

Turinio rinkodara – 2015-ųjų burtažodis

2014.10.30, 10:15
Persiųsk 1 Komentarai (1)

Turinys kuria klientus, klientai kuria verslą, verslas kuria vertybes

Kas tai?

Turinio rinkodara (content marketing) yra bendrovių inicijuoto ir jų prekės ženklu pažymėto  kokybiško turinio kūrimas ir platinimas visais media sklaidos kanalais, siekiant sukurti ilgalaikius abipusius santykius su klientais, vertę vartotojui ir išmatuojamą sėkmę prekiniam ženklui.

Kam to reikia?

Padidinti pardavimus
Turinio rinkodara sukuria puikią terpę pardavimams. Turinio rinkodaros asociacijos tyrimas rodo, jog daugiau nei 50% skaitytojų pastebi jog turinys turėjo teigiamos įtakos pirkimo sprendimui priimti.

Išlaikyti klientus
Milžiniškos konkurencijos sąlygomis įmonės priverstos vis daugiau jėgų skirti esamų klientų išlaikymui. Pasiūlydamos vartotojams idomių pramogų ir informacijos, jos gali neerzindamos klientų pristatyti savo naujus produktus. Nuolatinis bendravimas didina ištikimybę prekiniam ženklui.

Įtvirtinti ar pakeisti  prekės ženklą
Norint įtvirtinti ar pakeisti prekinį ženklą reikia, kad žinia greitai pasiektų tikslinę auditoriją. Patraukiant skaitojus turiniu galima išnaudoti palankų momentą vartotojų nuomonės apie prekinį ženklą suformavimui ar keitimui.

Komunikacijos integracijai
Moderni turinio rinkodara leidžia kurti ir platinti turinį visose pagrindinėse rinkodaros priemonėse – spaudoje, internete, mobiliuosiuose įrenginiuose, video ir socialiniuose tinkluose. Visi kanalai yra vienas su kitu integruojami ir kampanijos efektyvumas didėja dviem ar net trimis kartais.

  Ilgalaikiams santykiams kurti
Turinio rinkodaros sėkmę lemia ilgalaikiai santykiai. Nuolat bendraujant su potencialiais ir esamais klientais, sukuriamas ryšys, didinamas pasitikėjimas prekės ženklu, kol jis tampa pirmuoju pasirinkimu. Nuolatinis dialogas su klientais leidžia greičiau ir efektyviau sulaukti grįžtamojo ryšio iš vartotojų, pritaikyti savo paslaugas ir išlaikyti klientų pasotenkinimą.

Kaip tai veikia?

B2B rinkodarininkai vidutiniškai naudoja 13 turinio rinkodaros taktikų.

Šaltinis - Content marketing institute/Direct Marketing Association UK, 2013
Šaltinis - Content marketing institute/Direct Marketing Association UK, 2013

Kada tai veikia?

Pagrindiniai kriterijai sėkmingam turinio rinkodaros įgyvendinimui: Šaltinis: „Content marketing Association“
Šaltinis: „Content marketing Association“

 

Įtraukiančio kokybiško turinio uždaviniai: 

 

Labiausiai įtraukiantis turinys:

  • Vaizdo medžiaga
  • Pavyzdžių analizė
  • "Baltoji knyga" (angl. "White Papers") - autoritetinga ataskaita arba vadovas, padedantis suprasti ar išspręsti problemą

 

Geriausi investicijų atsiperkamumo (ROI) rodikliai pagal turinį: Šaltinis: "CopyPress",  2013
Šaltinis: "CopyPress", 2013

Naujausios turinio pateikimo spaudoje TENDENCIJOS:

 

Kuo tai skiriasi nuo užsakomųjų straipsnių?

Turinio rinkodara nėra užsakomųjų straipsnių pirkimas. Turinio rinkodara - tai ne žiniasklaidos kurtas kokybiškas turinys, parodantis vartotojams prekės ženklo vertybes, idėjas ir požiūrį. Todėl turinio rinkodaroje svarbu sukurti tokį turinį, kad būtų garbė šalia jo skelbti prekių ženklą ir nurodyti, jog tas turinys atsirado ne radakcijos, o prekių ženklo dėka.

Žymėti negalima nežymėti?

Kas, jei prekių ženklo užsakytas turinys nepažymėtas?

Kuriami nesąžiningi santykiai
Prekės ženklas bando apgauti skaitytoją tikėdamasis, jog ši apgavystė nebus pastebėta. Sukuriama problema: ar skaitytojas gali pasitikėti tokiu prekės ženklu? Gal jie turi ir daugiau ką slėpti?

Apgaudinėjamas skaitytojas
Šiandien skaitytojai labai išprusę ir naudojasi įvairiais šaltiniais. Todėl nekyla net klausimas, ar skaitytojas pastebės, klausimas tik - kada. Ar šiuo atveju galima pasitikėti tokiu leidiniu ar portalu? Gal juose visa pateikiama informacija užsakomoji?

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos parengtoje Žiniasklaidos skaidrumo chartijoje įtvirtintas principas: „Informacija žiniasklaidoje, už kurią mokama, turi būti aiškiai identifikuojama kaip reklama, rėmimas arba pardavimo skatinimas“.

"Ant bangos"

 

Turinio rinkodaros pradininkai

Mokymas
Žemės ūkio techniką gaminanti kompanija “John Deer”. 1931 m. pradėto ir iki šiol tebeleidžiamo žurnalo „The Furrow“ (liet. “Vaga”) pateikia geriausias žemdirbystės praktikas. Ir nors be jokios abejonės „The Furrow“  yra “John Deer” technikos pardavimo įrankis, tačiau pagrindinis tikslas buvo ir yra kurti vertingą turinį savo skaitytojams.

 

Pramoga
1920 m. JAV radijo transliuotojai pasiūlė beisbolo komandų savininkams transliuoti rungtynes per radiją. Tačiau klubų savininkai bijojo, jog jei sirgaliai gaus galimybę nemokamai klausytis rungtynių transliacijų namie, jie neis į stadionus ir niekas nebepirks bilietų. Dabar jau žinome, kad tai ne tik kad nesumažino bilietų pardavimų, bet padėjo pritraukti daugybę naujų fanų  ir sukurti stipresnį ryšį tarp komandų ir jų sirgalių.

Verslo baimė, kad  “atidavę geriausias savo žinias ir idėjas nemokamai – neturėsime ką parduoti“ – nepasiteisino nei prieš šimtmetį, nei dabar. Turinio rinkodara – tai dalinimasis geriausiomis savo įžvalgomis,  žiniomis ir turiniu.

Patarimai
1930 m. bedarbė mokytoja Irna Phillips pradeda rašyti scenarijus radijo vaidinimams, kurie vėliau pradedami vadinti  muilo operomis. Nors pagrindinis jos kuriamų muilo dramų rėmėjas yrea “Procter & Gamble”, tačiau į  serialus buvo įtraukiami įvairių sričių profesionalus vaidinantys personažai. Tad muilo operų klausytojai galėjo ne tik mėgautis pramoga, bet ir iš veikėjų lūpų išgirsti daktaro, advokato ir kitų specialistų patarimus.