Pelną iškeitė į plėtrą besivystančiuose regionuose

2012.03.24, 09:17

Vytautas Paukštys, UAB "Aktyvus sektorius" direktorius.::Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
Vytautas Paukštys, UAB "Aktyvus sektorius" direktorius. Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo

Dar prieš keletą metų su 25% ir didesniu pelningumu dirbusi mobiliųjų sprendimų UAB „Aktyvus sektorius“ krizės įkarštyje pakeitė strategiją – vietoje Lietuvos klientų ir partnerių pasirinkta plėtra besivystančiose Azijos, Afrikos ar Pietų Amerikos šalyse.

Anksčiau mobiliojo turinio (ekrano užsklandų, melodijų ir pan.), mobiliųjų mokėjimų, duomenų srauto didinimo operatoriams ar reklamos sprendimus plėtojęs „Aktyvus sektorius“ 2009 m. suvokė, kad nors ši veikla tebebuvo pelninga, su ja nebeverta sieti ilgalaikių verslo lūkesčių. Todėl bendrovė ėmėsi plėtoti besivystantiems regionams skirtą mobilųjį socialinį tinklą „Eskimi“, o pasinaudojant ES lėšomis pradėta kurti mobiliojo turinio ir paslaugų platforma. Nors keletą metų nauja kryptis lėmė nuostolius, jau šiemet intensyvius reklamos pardavimo veiksmus pradėjęs „Aktyvus sektorius“ ketina dirbti nenuostolingai, o po metų kitų tikisi kalbėti ir apie labiau apčiuopiamą pelną.

Vytautas Paukštys, „Aktyvaus sektoriaus“ direktorius, komentuoja, kad naują strategiją ir kryptį lėmė mobiliųjų technologijų pokyčiai ir greitesnis jų diegimas besivystančiuose regionuose.

„Vietos rinką pakeitė populiarėti pradėję išmanieji telefonai, sugriežtintos mokėjimų taisyklės, taip pat pasitikėjimą mokamomis paslaugomis sugadinę kai kurie užsienio paslaugų teikėjai. Savo ruožtu tuo metu buvo prognozuojama, kad mobiliojo interneto vartotojų skaičius kasmet augs po 300%, o besivystančiuose regionuose – po 500%. Taigi 2010 m. viduryje pradėjome intensyviai plėtoti šiems kraštams skirtą „Eskimi“ projektą ir kol kas sekasi puikiai. Pirmaisiais metais orientavomės į klientų skaičiaus auginimą, o dabar dėmesį pradedame skirti pajamų generavimui“, – dėsto p. Paukštys.

„Eskimi“ socialinis tinklas yra skirtas daugiau ne ryšiams su esamais draugais palaikyti  (kaip kad „Facebook“), o naujų paieškai ir bendravimui. Beje, produktas daugiau skirtas ne išmaniesiems telefonams, o paprastesniems, tačiau turintiems interneto ryšį ir naršyklę. Tokie telefonai populiarūs besivystančiuose regionuose, dažnai būtent jie, o ne kompiuteriai tampa pirmuoju gyventojo kontaktu su internetu.

Samdo vadybininkus

Pirmiausia nedideles pajamas „Eskimi“ generuodavo iš papildomų mokamų paslaugų, tačiau dabar dėmesys skiriamas reklamos pardavimams, su jais ir siejami verslo lūkesčiai. Ponas Paukštys džiaugiasi, kad artimiausiam metui bendrovė yra išpardavusi kone visas turimas reklamos pozicijas, tarp pagrindinių užsakovų yra operatoriai, bankai, kiti skolintojai, netgi tas pats aktyviau prieš atėjimą į biržą besireklamuojantis socialinis milžinas „Facebook“. Tiesa, konkurentais bent kol kas „Eskimi“ su „Facebook“ nėra.

Aktyvesnių reklamos pardavimų ir greitesnės plėtros „Eskimi“ turėtų pasiekti ir samdomi rinkų vadovai. Sausį „Aktyvus sektorius“ iš populiaraus Afrikos futbolo portalo „nuviliojo“ vadovą pagrindinei Nigerijos rinkai, šiuo metu vyksta derybos dar su keletu žmonių kitose šalyse. Vis dėlto reklamą bendrovė sėkmingai parduoda ir „per atstumą“.

Šiuo metu „Eskimi“ turi apie 5,5 mln. registruotų vartotojų, metus tikimasi baigti turint 10–15 mln. Pagrindinės portalo rinkos yra Nigerija, Gana, Indonezija, Vietnamas ir kt.

Kol kas bendrovė apie didesnį pelną nekalba ir ketina metus baigti nenuostolingai, tačiau apie solidesnius rezultatus tikimasi paskelbti po metų kitų.

***

Tekstas skelbtas kovo 15 d. dienraštyje „Verslo žinios“.