"Omnitel" ir "Švyturio-Utenos alaus" reklamos pažeidė etikos kodeksą

2012.05.11, 15:00
Persiųsk 15 Komentarai (15)

Lietuvos reklamos biuras nustatė reklamos etikos pažeidimus UAB „Švyturys-Utenos alus“ ir UAB „Omnitel“ reklamose. Taip pat svarstytos UAB „Kalnapilio-Tauro grupė“ ir parodos „The Human Body Exhibition“ reklamos.

Lietuvos reklamos biuro (LRB) arbitražo komisijos sprendimu UAB „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA) alaus „Švyturys“ reklama, kurioje vaizduojamas žemės rutulį laikantis vyras, pažeidžia reklamos etikos kodeksą. Pasak komisijos, reklamoje naudojami teiginiai išskiria vyriškąją lytį kaip svarbesnę, tuo pačiu jai primetant ir atsakomybę tokiai būti.

„Reklama neturėtų formuoti nuostatos, kad viena lytis yra pranašesnė už kitą“, – teigiama komisijos pranešime. Šias reklamas kūrė agentūra „Not Perfect“.

Bendrovė pakoregavo reklamos turinį, todėl jų transliacijų LRB neliepė nutraukti.

 UAB „Omnitel“ LRB arbitražo komisijai užkliuvo dėl išankstinio mokėjimo mobiliojo ryšio kortelės „Ežys“ reklaminės kampanijos. 

Teigiama, kad reklamoje „Ežys. Viena kortelė visiems Lietuvos tinklams“ du kartus rodomas antausis gali skatinti smurtą bei antisocialinį elgesį. Taip pat ši reklama komisijos įvertinta kaip nepadori.

UAB „Omnitel“ Lietuvos reklamos biurą informavo, jog minima reklamos transliacija yra nutraukta.

Video grotuvas...

Nenubaustos reklamos

Gavusi vartotojo skundą, LRB arbitražo komisija svarstė ir UAB „Kalnapilio-Tauro grupė“ reklamą, kurioje naudojamas teiginys „Tauras Dvigubo Salyklo“ – tikrai vyriškas alus“. Skunde nurodoma, kad ši reklama diskriminuoja seksualines mažumas. Komisija skundui nepritarė.

„Reklamoje remiamasi humoro forma pateikiamomis įžvalgomis, joje nėra aiškiai išskiriama nė viena vartotojų grupė, todėl ši reklama yra laikoma etiška“, – teigiama arbitražo komisijos išvadose.

Dėl parodos „The Human Body Exhibition“, kurią Lietuvoje atstovauja VĮ „Kultūros vadybos projektai“, reklamos į LRB kreipėsi Vaiko teisių apsaugos kontrolierius, skundą pateikė neįvardijamas vartotojas. Skųstasi, kad reklamoje rodomas negyvo žmogaus kūnas, vidaus organai.

Komisijos nuomone parodos reklamoje naudojamas atvaizdas yra stilizuotas, tai neatrodo kaip tikra fotografija, kurioje vaizduojamas miręs žmogus, todėl ši reklama neturėtų daryti neigiamos įtakos vaikams.

LRB arbitražo komisijos nutarimu ši reklama nepažeidė reklamos kodekso.

Ne pelno siekianti ir nepriklausoma organizacija LRB įkurta 2005 m. Jos tikslas – remiantis Lietuvos reklamos etikos kodeksu plėtoti padorios, teisingos ir sąžiningos reklamos praktiką Lietuvoje.

Nuo 2006 metų LRB priklauso Europos reklamos standartų aljansui (EASA), kuris yra centrinė reklamos savireguliacijos organizacija Europoje. LRB sudaro: visuotinis narių susirinkimas, valdyba, arbitražo komisija ir administracija.

Šiuo metu reklamos biurui priklauso Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija (KOMAA), UAB „Lietuvos rytas“, UAB „15 minučių“, UAB „TNS LT“, UAB „JCDecaux Lietuva“, UAB „Nestle Baltics“, UAB „Coca-cola HBC Lietuva“, AB „Kraft foods Lietuva“, UAB „Omnitel“, AB „TEO LT“, Lietuvos aludarių gildija, Alkoholiniais gėrimais prekiaujančių įmonių asociacija (AGPĮA).