"Vita Baltic International" sėkmė lems investicijas

2012.05.12, 09:57

Prieš porą metų rinkoms pristačiusi įmonės sukurtą „poroloną su atmintimi“ UAB „Vita Baltic International“ šiemet žada naujų inovatyvių produktų. Jeigu jie bus sėkmingi, gali būti apsispręsta dėl naujų investicijų į gamybą.

„Metai buvo puikūs“, – praėjusius metus įvertina Vladislavas Gunevičius, UAB „Vita Baltic International“ (VBI) generalinis direktorius.

Vienai didžiausių pasaulyje poliuretano gamintojų grupei „Vita Group“ priklausančios Alytaus įmonės pardavimo pajamos pernai siekė 135,5 mln. Lt, 21 mln. Lt daugiau nei prieš metus. O geresni nei 2010-ųjų pirmojo ketvirčio pardavimų rezultatai įmonei leidžia tikėtis, kad šie metai bus sėkmingesni nei praėjusieji.

Anot VBI vadovo, pagrindinės įmonės rinkos – aplinkinės šalys, mat gabenti poroloną toliau nei 1.000 km nuo gamyklos mažai apsimoka, o pagrindiniai klientai – baldų pramonė ir čiužinių gamintojai. „Anksčiau daugiausia parduodavome Lenkijoje, o pernai didžiausia mūsų rinka tapo Lietuva, atsigavo eksportuojantys mūsų šalies minkštų baldų gamintojai“, – pokyčius nurodo p. Gunevičius.

Sustoti negali

Augantys pardavimai – tai nuolatinio ir kryptingo darbo rezultatas bendraujant su klientais, įsiklausant į jų poreikius ir diegiant jiems aktualias technologines naujoves, tvirtina p. Gunevičius. Anot jo, porolono produktų rinka nuolat keičiasi, o aplinkinėse šalyse netrūksta konkurentų, su kuriais tenka kovoti technologijomis, kaskart siūlant pažangesnių ir klientams patrauklesnių gaminių.

Prieš dvejus metus VBI baldų ir čiužinių gamintojams pristatė poroloną, reaguojantį į kūno temperatūrą bei svorį ir prisitaikantį prie žmogaus kūno formos, o šiemet gavo Pasaulinės intelektualinės nuosavybės organizacijos sertifikatą, užtikrinantį patentinę apsaugą šį produktą žyminčiam prekių ženklui „VitaRest“.

Anot p. Gunevičiaus, tuo metu panašių produktų rinkoje išvis nebuvo, todėl gaminiai su „VitaRest“ ženklu gerokai prisidėjo prie augusių pastarojo meto pardavimų, o pernai atvėrė kelią eksportui į Olandiją, Prancūziją, Vokietiją ir padėjo įmonei sugrįžti į panašių gaminių lig šiol stokojančią Rusijos rinką.

Nauji gaminiai

„Porolono rinkoje itin svarbu, ar unikalų gaminį pasiūlysi pirmas, ar tik vysies konkurentus. Jei sustosi, imsi kirsti žemyn, todėl laikomės strategijos kurti naujus produktus ir diegti juos į gamybą“, – rinkos niuansus aiškina p. Gunevičius.

Šiemet VBI ketina pradėti gaminti kelis naujus įmonėje sukurtus gaminius ir tikisi, kad tai leis išlaikyti rinkos lyderės poziciją.

„Šiuo metu mūsų žmonės išsijuosę dirba laboratorijose. Tikimės, kad naujųjų produktų atsiradimas jau antroje šių metų pusėje pagyvins pardavimus“, – apie naujoves užsimena p. Gunevičius. Tačiau jų nekonkretizuoja – neperšokus griovio, nesinori sakyti op, apsidraudžia jis.

Šios inovacijos gali tapti pagrindu rimtoms investicijoms į Alytaus įmonę. „Norime įsitikinti, kad naujieji produktai tikrai pasiteisina, o tada nuo kitų metų planuotume ir didžiąsias investicijas. Rudenį rengiamės investicijų planą pristatyti akcininkams“, – rimtus ketinimus mini VBI vadovas.