Kovoje dėl geresnio pelningumo – vien efektyvumo nepakaks

2012.05.15, 07:03

Kanceliarinėmis prekėmis, elektronine leidyba, edukaciniais žaidimais papildomų pajamų ieškoti nusprendė leidybos ir prekybos grupė „Alma Littera“. Pelningumui mažėjant bendrovė pasikvietė „efektyvumo didinimo specialistą“.

Pernai 8% iki 107 mln. Lt auginusi pajamas, „Alma Littera“ toliau dirba su mažėjančiu pelningumu – jei 2008 m. jis dar sudarė 8%, tai pernai teliko vos 3%.

Beveik prieš metus prie UAB „AL Holdingas“ (valdančios „Alma Littera“ grupę) vairo stojęs Gintautas Mažeika skaičiuoja, kad net ir baigus įmonių grupės efektyvumo didinimo procesus, grynojo pelno marža geriausiu atveju pašoktų tik iki 4-5%, o to nepakaktų didesnėms investicijoms. Tad nors Lietuvoje krenta knygoms skiriamas laikas ir pinigai, „Alma Littera“ siekia toliau auginti pajamas, o prie to turėtų prisidėti ne vien knygos.

„Numatome plėtrą per susijusias produktų kategorijas. Artimoje ateityje truputį keisime knygynų formatą, atsiras naujos, su pagrindiniu mūsų verslu susijusios prekių grupės – kanceliarinės prekės ir įvairūs lavinantieji žaislai. Tyrimai rodo, kad Vakaruose šių kategorijų pelningumas didesnis, be to, Vakarų knygynai tokių prekių parduoda daugiau nei pačių knygų“, – apie 40% grupės pajamų generuojančio „Pegaso“ knygynų perspektyvas pristato Gintautas Mažeika.

* * *