"Facebook" debiutas su kliūtimis

2012.05.18, 08:46Atnaujinta09:04
Persiųsk 22 Komentarai (22)

"Facebook" ženklas atsispindi vandens lašuose.::Nuotrauka: David Paul Morris/ "Bloomberg"
"Facebook" ženklas atsispindi vandens lašuose. Nuotrauka: David Paul Morris/ "Bloomberg"

Sėkmingai viešai savo akcijų išplatinusios populiariausią socialinį tinklą internete valdančios JAV kompanijos "Facebook Inc." debiutas biržoje buvo aptemdytas techninių nesklandumų ir kai kurių investuotojų nusivylimu. FB ženklu pažymėta naujokė akcija pirmą prekybos dieną tepabrango 0,6%. (naujas pirmas skyrius)

Bendrovės akcijomis "Nasdaq" biržoje pradėta prekiauti praėjus maždaug pusvalandžiui nuo prekybos sesijos pradžios. Toks prekybos vėlavimas aiškintas techniniais nesklandumais.

Pirmaisiais sandoriais bendrovės akcijos brango 13%, tačiau vėliau prieaugis buvo sumažėjęs iki 6% (40,27 USD), o prekyba baigėsi mažesniu nei procento brangimu, iki 38,23 USD. Tačiau to pakako, kad kompanijos vertė padidėtų beveik 1 mlrd. USD.

Aštuonmetės bendrovės debiutas, "Bloomberg" duomenimis, nebuvo prasčiausias. Investicijų ir finansinių paslaugų kompanija "Carlyle Group" startavo su 0,2% prieaugiu. Savo ruožtu kitoms interneto kompanijoms sekėsi geriau - "Google" debiutinis akcijų kursas 2004 m. pašoko 18%, tačiau dar daugiau - 109% pernai gegužę brango kito socialinio tinklo "LinkedIn" akcijos.

"Iš citrinos jie išsunkė viską, - "Bloomberg" komentuoja Danas Veru, "Palisade Capital Management" investicijų valdytojas, nedalyvavęs FB akcijų platinime. - Ant stalo jie nieko nepaliko. Norėtum, kad šiuo atveju kaina būtų nustatyta kiek žemesė, tad akcijai atsirastų daugiau erdvės brangti".

Savo ruožtu FB penktadienį jau sulaukė ir pirmos akcijų kursui įtakos galinčios turėti naujienos. Paskelbta, kad grupė socialinio tinklo vartotojų padavė į teismą kompaniją ir reikalauja iš jos 15 mlrd. USD. Ieškovai tvirtina, kad FB sekė jų interneto vartojimo įpročius net atsijungus nuo šio tinklo.

IPO

"Facebook Inc." po pirminio viešo akcijų platinimo (IPO) tapo brangesnė beveik už visas "Standard & Poor’s 500" indekso kompanijas.

Kompanija pardavė 421,2 mln. akcijų po 38 USD už vieną ir surinko 16 mlrd. USD (43,63 mlrd. Lt), rašo "Bloomberg". Investuotojams už akciją pasiūlius didžiausią šio IPO metu numatytą kainą, kompanijos vertė pasiekė 104,2 mlrd. USD, arba 107 kartus daugiau nei siekia jos pelnas ir 26 kartus daugiau nei pajamos. Iš "Standard & Poor’s 500" indekso kompanijų "Facebook" nepavyko aplenkti tik "Amazon.com Inc." ir "Equity Residential".

Didelio susidomėjimo rinkoje sulaukęs IPO tapo vienu didžiausiu JAV istorijoje, aplenkusiu tokias kompanijas kaip "General Motors, 2010 m .surinkusią 15,8 mlrd. USD. 2008 m. daugiau surinko mokėjimo kortelių kompanija "Visa Inc." (17,9 mlrd. USD).

Tad po tokio sėkmingo IPO dabar laukiama, kad vienu turtingiausių pasaulio žmonių tapęs kompanijos vienas įkūrėjų ir vadovas 28 m. Markas Zuckerbergas turės atsilyginti investuotojams iš kompanijos išspausdamas dar daugiau pelno.

"Parodytas milžiniškas pasitikėjimas vaikinu, dėvinčiu bliuzoną, - komentuoja Erikas Gordonas, Mičigano universiteto Rosso verslo mokyklos profesorius. - Jis nepatikslino, kaip tai bus padaryta, bet tai turės būti padaryta, kad būtų pateisinta už kompaniją sumokėta kaina".

Dabar kompanija verta perpus mažiau nei "Google", kurios rinkos vertė viršija 200 mlrd. USD. Populiariausią internetinės paieškos variklį valdančios kompanijos vertė per aštuonerius metus nuo IPO išaugo 8 kartus. Vertingiausia pasaulyje yra JAV technologijų bendrovė "Apple Inc." - jos akcijos vertinamos apie 496 mlrd. USD.