"Alseka" atsikvėpė kirtusi Lietuvos sienas

2012.07.21, 09:48
Persiųsk 3 Komentarai (3)

Alfonsas Stasiukynas, langus, duris gaminančios Alytaus UAB "Alseka" generalinis direktorius. ::Nuotrauka: Juditos Grigelytės
Alfonsas Stasiukynas, langus, duris gaminančios Alytaus UAB "Alseka" generalinis direktorius. Nuotrauka: Juditos Grigelytės

Lietuvos langų ir durų gamintojai kuo jau kuo, bet konkurencija skųstis negali. Dėl vietinių užsakovų įvairiausiomis priemonėmis pešasi didesnės ir mažesnės bendrovės. Lengviau kvėpuoja tik eksportuotojai.

Įmonės, pramynusios kelius į Rytų ir Vakarų pusę, paprastai tiksliau apskaičiuoja vietos konkurentus, mat dalį jų ignoruoja, o į kitus tiesiog liaujasi žiūrėję ir pavydėję.

„Seniai supratome, kad  Lietuvoje mums vietos nebėra. Jei ir gauni kokį užsakymą, tai kainos būna tiek aplaižytos, kad beveik nieko neuždirbi. Žinoma, nuostolingų užsakymų neimame. Džiaugiamės, kad dirbdami Lietuvoje sumokame darbuotojams atlyginimus ir įsigyjame medžiagų“, – tiesiai šviesiai sako Alfonsas Stasiukynas, langų ir durų gamybos bendrovės „Alseka“ generalinis direktorius.

Tik asmeniniai ryšiai

Jis pasakoja, kad bendrovė nuo seno dirba Rusijoje ir Ukrainoje, daugiausia šių šalių didmiesčiuose. Paprastai iš „Alsekos“ klientai iš šių miestų, ypač Rusijos sostinės Maskvos, perka kokybišką ir brangiausią produkciją. Pastaraisiais metais itin plėtojamas ir puoselėjamas įmonės bendradarbiavimas su užsakovais  Norvegijoje, Švedijoje, ir Anglijoje.

„Vienintelė ir pagrindinė įmonės kryptis – eksporto plėtra. Būtent dėl jo, mes nenuskendome per krizę, kaip kad nutiko nemažai daliai Lietuvos langininkų“, – tvirtina p. Stasiukynas. Anot jo, šiuo metu „Alseka“ eksportuoja apie 40% savo produkcijos, o per  ateinančius kelerius metus planuoja šią apimtį padvigubinti. 

„Iš esmės vietinę rinką išnaudojame „skylėms užkišti“, įmonės vardui palaikyti. Kitas dalykas, turime vietinius prekybos partnerius „Alseka Vilnius“ ir „Alseka Kaunas“. Šios bendrovės prekiauja mūsų produktais, pačios juos montuoja“, – aiškina vadovas.

Jis prisipažįsta skeptiškai vertinantis modernias klientų paieškos priemones, pavyzdžiui, internetą. 

„Dalyvaujame parodoje „Resta“. Išlaidos – 20.000 Lt. O naudos beveik nėra. Tačiau esame seniai nusprendę, kad ten dalyvausime, nes norime parodyti, kad esame gyvi, su kolegomis pabendrauti. Visi skelbimai įvairiausiuose interneto tinklalapiuose nėra itin efektyvūs, maža dalis šių pastangų duoda konkretų rezultatą, tai yra užsakymą. Mano galva, nedidelės įmonės pardavimų esmė – asmeniniai kontaktai ir rekomendacijos. O, dar paprasčiau sakant, naują užsakymą garantuoja prieš tai gerai atliktas darbas ir patenkinti užsakovai“, – savo požiūrį į pardavimus ir rinkodarą dėsto verslininkas.

Žinoti savo vietą

„Kiekvienas kilbukas turi žinoti savo vietą. Žinoti, kas toks yra, kokio ūgio, ir tada nuspręsti, į kokią vietą gali taikyti“, – vaizdžiai kalba pašnekovas ir aiškina, kad „Alsekos“ stiprioji pusė – ne masinis produktas, o smulki serijinė gamyba. Todėl bendrovė orientuojasi į vidutinio dydžio statybos įmones, kurios gali pačios sumontuoti tiek duris, tiek langus.

„Turime ir stambių projektų, pavyzdžiui, Švedijoje vienos Stokhomo ligoninės langų keitimo projektas. Darbo turėsime keleriems metams į priekį. Iš viso reikės pagaminti apie 5.000 langų. Kasmet langai keičiami tam tikrais etapais. Šįmet pagaminome apie 400 langų“, – pasakoja p. Stasiukynas ir pasidalija, kad šį užsakymą gavo per partnerį Švedijoje – lietuvio vadovaujamą bendrovę.

Norvegijoje vienoje Oslo mokykloje bus keičiama 1.800 langų, juos taip pat gamins lietuviai. Ponas Stasiukynas tvirtina, kad restauraciniai langai – tai, kuo bendrovė išsiskiria rinkoje, tad būtent senovinių langų kopijas tenka gana dažnai gaminti. 

„Mano, kaip vadovo, kelrodė žvaigždė yra 2008-ųjų pardavimai. Tuomet jie siekė 28 mln. Lt, vėliau krito perpus ir tik dabar pradedame kilti į viršų. Planuojame 5% augimą. Tačiau planavimas šiais laikais sunkus darbas. Ilgalaikių sutarčių mažai arba jų iš viso nėra, tad planas paremtas ankstesne patirtimi, šiek tiek prognoze ir šiek tiek fantazija. Kitaip nieko nepadarysi“, – kalba p. Stasiukynas.

Jis įsitikinęs, kad planuoti įmonės veiklą, strategiją yra paprasčiau, kai žino, ko nori, ko siekia. „Alseka“, pasak jos vadovo, Lietuvoje konkuruoja su 5–6 vietiniais langų gamintojais, 4–5 durų.

„Pirmiausia, vertini tą nišą, kurioje eis. Mes ne masinės gamybos gamykla esame. Ir net nebandysime gaminti produkto, kurį imtų prekybos tinklai, nes mūsiškis būtų daug brangesnis. Todėl stengiamės gaminti kokybišką vienetinę produkciją. Jų tinklai nepaims, bet klientų, kuriems reikia kitokio produkto, mes turime“, – sako „Alsekos“ vadovas.

***
Sėkmės receptas
Atrasti savo vietą rinkoje. Ir daug nesiblaškyti.
Neprisiimti nepakeliamų finansinių įsipareigojimų.
Protingai organizuoti kolektyvo darbą.
Atidžiai balansuoti finansinius srautus.
Rinktis tik patikimus partnerius.

***
Tekstas skelbtas liepos 9 d. dienraštyje „Verslo žinios“.