"Ryanair" perkelia dar 5 maršrutus iš Kauno į Vilnių

2012.07.27, 13:25
Persiųsk 32 Komentarai (32)

Airijos pigių skrydžių kompanija „Ryanair“ toliau perkelia dalį maršrutų iš Kauno į Vilniaus oro uostą, tačiau nurodo, jog „Kaunas lieka svarbia „Ryanair“ baze“.

Apie dar 5 į Vilnių iš Kauno nuo lapkričio 7 d. perkeliamus maršrutus „Ryanair“ informuoja penktadienį išplatintame pranešime. „Ryanair“ maršrutai į Briuselį (Charleroi oro uostą), Lidsą (Bradfordo oro uostą), Liverpulį, Lutoną ir Oslą (Rygge oro uostą) bus perkelti į Vilnių, o „Ryanair“ maršrutai tarp Kauno ir Bristolio, Dublino, Frankfurto (Hahn oro uosto) bei Londono (Stanstedo oro uosto) bus vykdomi kaip įprastai, praneša Airijos aviakompanija.

„Šią žiemą visi „Ryanair“ skrydžiai į Briuselį, Lidsą, Liverpulį, Lutoną ir Oslą bus vykdomi iš Vilniaus, - teigia Elina Hakkarainen, „Ryanair“ Šiaurės ir Baltijos šalių regiono pardavimų ir rinkodaros vadovė. - Kaunas lieka svarbia „Ryanair“ baze ir ši permaina neturės poveikio maršrutams į Bristolį, Dubliną, Frankfurtą  ir Londoną“.

Perkeldama skrydžius iš Kauno į Vilnių, „Ryanair“ siekia iš čia išstumti Vengrijos pigių skrydžių kompaniją „Wizz Air“. Pastaroji kompanija veiklą Vilniaus oro uoste pradėjo pernai balandį, o jau gegužę iš Kauno į Vilnių „Ryanair“ perkėlė kelis populiarius maršrutus.

Nors Vilniuje yra triskart didesnis mokestis už keleivio aptarnavimą nei Kaune, tačiau pernai Airijos kompanija į sostinę jau perkėlė maršrutus į Milaną ir Barseloną, šįmet – į Paryžių.

Arijandas Šliupas, Kauno oro uosto generalinis direktorius, teigia, jog šis Airijos kompanijos sprendimas yra padiktuotas konkurencinės taktikos, todėl jie negalėjo jo įtakoti.

„Tai nebus lengvas laikotarpis, kai 5 maršrutai nuo rudens bus perkelti iš Kauno į Vilnių. Reikės užpildyti šią nišą, atnaujiname pradėtus pokalbius su kitomis kompanijomis, valstybė taip pat turėtų priimti atitinkamus sprendimus, kad Kauno oro uostas nebūtų paliekamas likimo valiai“, - „Verslo žinių“ portalui penktadienį sakė p. Šliupas.

„Dviejų pigių skrydžių kompanijų konkurencinės kovos valstybė negali įtakoti, tai verslas ir jie patys priima sprendimus, kaip dėlioti skrydžius. Savivaldybės turi lėšomis prisidėti, didinant žinomumą, uosto vadovai – ieškoti naujų aviakompanijų“, - yra sakęs  Rimantas Mikaitis, susisiekimo ministro patarėjas.

Neseniai buvo paskelbta informacija, esą Kauno miesto ir rajono savivaldybės delsia atsiskaityti su oro uostu, kuris lėšas skiria „Ryanair“ už regiono reklamavimą. Iškart po šių pranešimų savivaldybės pasiskubino pervesti įsipareigotas sumas.

Airijos kompanija Kauno oro uoste yra išsinuomojusi 3.700 kv. m sklypą, jame numačiusi pastatyti orlaivių techninio aptarnavimo angarą (14,7 mln. Lt investicijos kartu su ES parama), sukurdama 60 darbo vietų.

„Airiai šįmet projektuoja pagalbinį pastatą prie angaro, o kitąmet projektuos ir derins angaro projektą“, - nurodo  Jonas Gurskas, oro uosto direktoriaus pavaduotojas infrastruktūrai. Prieš keletą metų Kaune „Ryanair“ įsteigė pirmąją techninio aptarnavimo bazę Rytų ir Vidurio Europos regione.

Po keleivių skaičiaus mažėjimo, kuris Kauno oro uoste buvo stebimas pirmąjį ketvirtį ir per penkis šių metų mėnesius, atsitiesta. Per pusmetį čia aptarnauta 448.569 arba 2,2% daugiau keleivių nei per tą patį praeitų metų laikotarpį. Šiuo metu iš Kauno oro uosto keleivius skraidina trys kompanijos: Airijos „Ryanair“, Islandijos „WOW air“ ir Latvijos „Air Baltic“. Dabar iš Kauno tiesiogiai galima pasiekti 23 Europos oro uostus.