Patikimumo teikia košerinis maistas, pajamų – valstybė

2013.03.14, 07:00

Alytaus mėsos perdirbėja UAB „Riamona“, kurios pagrindinė veikla yra pardavimai biudžetinių įstaigų skelbiamuose konkursuose, skaido riziką: atidaro firmines parduotuves ir stengiasi gauti daugiau košerinio skerdimo užsakymų.

Kelios veiklos sritys įmonei, kurioje dirba 54 žmonės, padeda išlyginti finansinius srautus, nes biudžetinės įstaigos dažnai vėluoja atsiskaityti.

„Pirmuosius metų mėnesius gavome daugiau pajamų nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Turėjome užsakymų košerinio maisto gamybai. Dėl to ir didėjo pajamų“, – sako Petras Riauba, UAB „Riamona“ direktorius.

Petras Riauba. ::Nuotrauka: Juditos Grigelytės
Petras Riauba. Nuotrauka: Juditos Grigelytės

Kitas pajamų šaltinis – dalyvavimas konkursuose, keturios firminės parduotuvės ir gaminių eksportas į Lenkiją.

„Pernai atidarėme 3 naujas firmines parduotuves, tačiau porą, kurios nepasiteisino, uždarėme“, – atskleidžia p. Riauba.

Naujos prekybos vietos įrengtos Marijampolėje ir Alytuje. Direktorius sako, kad ieškodamas pelningų vietų tiesiog jas išmėgina. Investicijos į naują objektą, neskaitant nuomos, – apie 10.000 Lt. Per pusę metų aišku, ar nauja vieta bus pelninga, ar geriau susirinkti „žaislus“ ir ieškoti kitų patalpų.

„Mūsų pajamų pagrindas – viešieji pirkimai. Pardavimai biudžetinėms įstaigoms sudaro daugiau nei 60%. Jų įsiskolinimai gan dideli ir bendrovės gyvybingumą palaiko parduotuvės, nors jų pelningumas mažas“, – pasakoja p. Riauba. Anot jo, ši sritis tampa vis sudėtingesnė. Biudžetinės įstaigos (mokyklos, vaikų darželiai, ligoninės) stengiasi mažinti išlaidas maistui.

Dar vienas pajamų šaltinis – košerinio maisto gamyba, leidžianti išsilaikyti ne sezono metu. Sausį – vasarį teikiant šią paslaugą gauta apie 15% pajamų. Nors sritis pelninga ir patraukli, užsakymus sunku prognozuoti. Taip pat stabilus pajamų šaltinis – šalto rūkymo gaminių pardavimai Lenkijos lietuviams ir ūkininkų turgeliuose. „Eiti tiesiai į tinklų lentynas esame per maži. Viena vertus, mes lankstesni už didžiuosius gamintojus, kita vertus, jų technologijos leidžia gaminti pigiau“, – konstatuoja direktorius. Atsigavimo viltis jis sieja su košeriniu maistu.

***

UAB „Riamona“ apyvarta, mln. Lt

2010 m. 7,4

2011 m. 8,8

2012 m. 8,5

Šaltinis: įmonės duomenys.