Esminis koziris – nedidelė kaina

2013.04.06, 09:22

Nors dideliais turistų srautais Vilnius pasigirti dar negali, tačiau nakvynės namuose svečių netrūksta. Jei nusitaikai į reikiamą segmentą ir pasiūlai vykusią paslaugos kainą, galima tikėtis, kad potencialus klientas nepraleis to pro akis ir apsistos būtent čia.

Sostinės Naujamiestyje, netoli traukinių ir autobusų stoties esančiose gatvėse, apstu iškabų, kviečiančių turistus pernakvoti nakvynės namuose. Vieni jų jau iš išorės matyti, kad yra gerokai nugyventi, reikalauja remonto, kituose jaučiama rūpestingo šeimininko ranka. Vis dėlto beveik visuose kainos panašios, nes ir konkuruojama dažniausiai ne kuo kitu, o nakvynės kaina, nes tai ypač svarbu skaičiuoti linkusiam keliautojui.

 Rolandas Kasparaitis. ::Nuotrauka:  Juditos Grigelytės
Rolandas Kasparaitis. Nuotrauka: Juditos Grigelytės
„Šiuo metu reklamai pinigų daug neskiriame, nes patirtis parodė, kad geriausiai veikia teisinga kainodara ir informatyvus puslapis internete. Svarbiausia, kad klientas liktų patenkintas paslaugomis, tada jis savo įspūdžiais pasidalins su bendraminčiais keliautojais, kurie, tikėtina, irgi apsistoja nakvynės namuose. Štai tokia reklama yra pati efektyviausia“, – pasakoja Rolandas Kasparaitis, UAB „Rolvinkas“, valdančios dvejus turistų nakvynės namus „A Hostel“, direktorius.

Jis neslepia, kad vos pradėję apgyvendinimo verslą lėšų reklamai negailėjo – įmonės atstovai važinėjo po įvairias turizmo parodas ir jose pristatė savo nakvynės namus.

„Dalyvavome ir Vilniaus parodoje „Vivatur“, važiavome ir į Lenkiją, Estiją, buvome Maskvoje ir Sankt Peterburge. Tačiau teko pripažinti, kad parodos norimų rezultatų nedavė. Galbūt nakvynės namai nėra tas dalykas, kuris sudomintų turizmo parodų lankytojus. Taigi supratome, kad esminis mūsų privalumas yra gera strateginė vieta, nedidelė kaina, bet neprasta kokybė“, – teigia p. Kasparaitis.

Perspektyvų yra

Įmonės vadovas tikina, kad jo negąsdina tai, jog stoties rajone atidaroma vis naujų turistų nakvynės namų, tad konkurencija didėja.

„Žinoma, jei būtume čia įsikūrę vieni, svečiais nereikėtų su kitais dalintis. Tačiau tai, kad mūsų pavyzdžiu paseka vis daugiau verslininkų, rodo, kad šis sprendimas yra perspektyvus. Be to, pasižiūrėkime į kitas sostines – stoties rajonuose turistų nakvynės namų irgi visur pilna, natūralu, kad stengiamasi įsikurti kuo arčiau strateginių vietų“, – aiškina pašnekovas.

Jis neslepia, kad iš konkurentų stengiasi išsiskirti pasiūlydami mažiausią kainą, nesvarbu, kad į nakvynės namus tenka kaskart nemažai investuoti. Ir be bankų pagalbos čia sunkiai išsiversi. O šie nėra itin dosnūs.

„Jei neskirsi lėšų remontui, komfortui, paslaugų kokybei, svečiai greičiausiai bus pasirengę sumokėti keliais litais daugiau, bet pailsėti kaip žmonės. Todėl siekiame, kad ir iš išorės mūsų nakvynės namai patrauktų dėmesį, ir viduje kiekvienas apsilankęs gautų tinkamas paslaugas. Taigi investuojame ne tik tai, ką uždirbame, bet esame pasiskolinę lėšų ir iš banko. Nors ir sunkokai, bet bankas įtikėjo mūsų verslo perspektyvomis“, – pasakoja p. Kasparaitis.

Milijonų nežarsto

Jis mano, kad lėšos turėtų atsipirkti dar per penketą metų – čia optimistiškiausias variantas, jei turistų pagausės. O atsigavimas šioks toks yra – jau ir pernai jis buvo jaučiamas. Vasarą apie 90% gyventojų yra keliautojai iš užsienio, Vilniuje dažniausiai apsistojantys kelioms paroms. Žiemą dažnai atvyksta Lietuvos gyventojų iš kitų miestų.

Rolandas Kasparaitis. ::Nuotrauka: Juditos Grigelytės
Rolandas Kasparaitis. Nuotrauka: Juditos Grigelytės

„Pastebėjome tendenciją – tie, kas anksčiau leisdavo sau apsistoti viešbučiuose, prasidėjus sunkmečiui rinkosi nakvynės namus. Pas mus, jei apsigyveni, tarkim, dviviečiame arba vienviečiame kambaryje su atskirais patogumais, sąlygos panašios kaip ir pigesniame viešbutyje, bet kaina kone dvigubai mažesnė. Sunkmetis išmokė skaičiuoti visus“, – lygina p. Kasparaitis.

Jo nuomone, ne tik nedidelė kaina yra vienas iš nakvynės namų pranašumų – čia sudaromos sąlygos svečiams susipažinti, bendrauti. Kai kurie keliautojai, net turėdami finansinių galimybių, mieliau apsistoja nakvynės namuose, nes tai artimiau jų gyvenimo būdui.

„Milijonų iš tokio verslo nesusikrausi, tačiau jis tikrai įdomus, ypač jei turi nuosavas patalpas geroje vietoje ir mėgsti bendrauti su svečiais, įsiklausai į jų poreikius. Manau, tai atskira verslo niša, turinti perspektyvų, nes čia kur kas lanksčiau galima susitarti dėl nakvynės kainų. Kartais važiuoji pro kokį nors viešbutį, matai vos kelias jame įžiebtas šviesas languose, ir širdis suskausta, kai pagalvoji, kiek nedaug tenai lankytojų ir kokios didelės tokių patalpų sąnaudos. O nakvynės namuose gyvenimas – aktyviau ar vangiau – vyksta nuolat“, – tikina pašnekovas.

***

Patarimai norintiems imtis nakvynės namų verslo

* Svarbiausia, kad nakvynės namai būtų geroje strateginėje vietoje: netoli stoties ar turistų pamėgtų maršrutų.
* Nakvynės kaina – vienas svarbiausių dalykų, todėl nustatykite ją konkurencingą.
* Būkite lankstūs, pritaikykite klientams, jeigu jie to prašo, nuolaidų. Jei paliksite gerą įspūdį, keliautojai jūsų kontaktais pasidalins su bendraminčiais.
* Susikurkite informatyvų tinklalapį, informaciją pateikite kuo daugiau kalbų.
* Nuolat turėkite atsidėję lėšų nenumatytiems atvejams – dėl kai kurių svečių elgesio tenka taisyti sulaužytus baldus ar netgi keisti sudaužytą televizorių.
* Nesitikėkite greito pelno, nes šis verslas investicijoms imlus, o atsiperka jos kur kas lėčiau nei norėtųsi.

5.000–6.000 Lt - tiek kainuoja įrengti vieną vietą nakvynės namuose.