Indeksai
S&P 500-0,48%1.978,34
S&P Asia 50-0,07%3.795,98
OMXV-0.22%471.752
EURO STOXX 50-1,40%3.174,99
Valiutos
EUR-USD-0,25%1,3430
USD-RUB+0,49%35,1435
USD-PLN+0,36%3,0867
GBP-USD-0,06%1,6975
USD-JPY+0,02%101,8400
Žaliavos
Oil (Brent)(USD/bbl.)+1,23%108,39
Gas(USD/MMBtu)-1,72%3,78
Gold(USD/t oz.)0,00%1.305,30
Wheat(USd/bu.)+1,75%538,00
Cattle(USd/lb.)0,00%159,80
Palūkanos
VILIBOR 6-2,38%0,41
EURIBOR 60,00%0,308
LIBOR USD 3-0,43%0,23410
Fondai

Įžvalga

Įveiktas "RYANAIR" kompensacijų labirintas!

2011.03.02
Persiųsk

Mėgstu skraidyti Ryanair'u. Šiomis avialinijomis skraidau dažnai. Ne, aš negėriau nė lašo. Ir taip, aš – sveiko proto. Žinoma, neslėpsiu – tai ne pačios patogiausios mano bandytos avialinijos, bet: a) pigu, b) (nepatikėsite!) saugu, ir c) man nėra didelio skirtumo, kurioje lėktuvo vietoje galėsiu atsisėsti. Be to, dažniausiai skraidau be lagaminų, o mano kuprinė gerokai mažesnė nei maksimalūs leidžiami rankinio bagažo išmatavimai.

Balys Bukelis   Balys Bukelis

Iš karto jaučiu, kad turiu pasiteisinti dėl savo paminėto saugumo. Su Ryanair'u ore tikrai saugu – per visą gyvavimo istoriją nė vieno nukritusio ar sudužusio orlaivio, o visi lėktuvai pirkti „iš pirmų rankų“, kitaip tariant – nauji. Vėliau trečio pasaulio šalių avialinijos (pvz., tokios kaip amžiną atilsį FlyLAL) džiaugiasi įsigiję padėvėtą Ryanair'o lėktuvą ir giriasi, kad, va – kaip naujas, juo skraidė tik močiutės iki bažnyčios. Bet aš ne apie tai. Aš apie saugumą ant žemės.

Buvo 2010 metų gruodžio 17 diena. Tuo metu Europoje ėmė siausti pūgos. Su drauge skridome iš Lady Gagos koncerto Londone. Kadangi, kaip jau turbūt pastebėjote, esu taupus žmogus, buvau radęs internete, kad emigrantų masinio grįžimo į Lietuvą laikotarpiu, gerokai pigiau į Kauną skristi per Gioteburgą (Švedija) negu tiesiogiai. Ryanair'as nedaro jungiamųjų skrydžių. Tad jei neįvyksta vienas skrydis, jiems neįdomu, kaip tu atsirasi toje vietoje, kur vyks antrasis skrydis.

Žodžiu, bilietus nusipirkau iš Londono į Gioteburgą, o po to iš ten į Kauną. Nors šiek tiek snyguriavo, skrydis iš Londono į Gioteburgą įvyko laiku ir eilinį kartą galėjau išklausyti puikią vokalinę-instrumentinę melodiją, pavadinimu „Another flight on time“. Tuo metu galvojau, kad galėtų Lady Gaga jiems parašyti šios dainos koverį. Bet aš vėl ne apie tai.

Gioteburge iki skrydžio į Kauną teko praleisti aštuonias valandas. Skrydis buvo suplanuotas 18:40. Jau iš anksto buvau nusiteikęs pažiūrėti, kaip švedai su Ikea'os elektrinėmis žvakėmis ant palangių laukia Kristaus gimimo šventės. Laukė santūriai ir tyliai. Tuo tarpu lauke snigo vis stipriau.

Jau vykdamas į oro uostą žinojau, kad skrydis į Kauną atidėtas maždaug penkioms valandoms. Užsiregistravęs skrydžiui ir už paskutines „grynas kronas“ suvalgęs sumuštinį, laukiau naujos informacijos. Po kelių valandų paaiškėjo, kad skrydis dėl prastų oro sąlygų atšaukiamas. Nors Lietuvoje panašios oro sąlygos būtų pasirodžiusios daugiau negu normalios, tačiau švedai savo keliais ne pirmos jaunystės sniego verstuvais nespėjo valyti pakilimo-nusileidimo tako. Buvau piktas. Ir toks buvau ne vienas.

Tuo pačiu metu atšaukė dar du Ryanair'o skrydžius į Ispaniją. Turbūt nesunku įsivaizduoti kaip į tris lėktuvus telpantys keleiviai maždaug 100 kv. metrų patalpoje, kurią švedai vadino oro uostu, staigiai užpuola vos du dirbančius Ryanair'o atstovus ir bando pasikeisti skrydį. Artimiausias skrydis tik po dviejų dienų.

Nusprendžiu kelių valandų ilgio eilėje nestovėti, nes „kabu ant ryšio“ su broliu, kuris perskaito internete, jog skrydį nemokamai galima pasikeisti ir virtualiuoju būdu, tai yra – Ryanair'o svetainėje. Prašau, kad brolis tai padarytų greičiau negu eilėje stovintys pikti keleiviai. Pavyksta. Kadangi iki tų dviejų Ryanair'o atstovų artimiausias kelias valandas, panašu, kad nepavyks prasibrauti, klausiu brolio, kas oro bendrovės puslapyje rašoma apie apgyvendinimą arba kelionę iki viešbučio. Kaip pavyksta išsiaiškinti, viešbutį reikia susirasti pačiam. Iki miesto nuvykti taip pat pačiam. Kaip dėl kompensacijų? Vėliau bus galima prašyti. Ar pavyks gauti? Atsiliepimai internete gąsdina, kad tikrai ne. Gal galima paskambinti kam nors iš Ryanair'o? Vargiai, telefonai svetainėje nepateikti. Galima rašyti paprastus popierinius laiškus arba siųsti faksus. Nors palaukite – berods, pavyksta rasti kažkokį kontaktinį telefoną, bet... turbūt popiežiui būtų prisiskambinti lengviau. Nors ką gali žinoti, visgi, artėja Kalėdos, žmogus gali būti užimtas, bet aš ir vėl ne apie tai.

Brolis padeda surasti viešbutį už padorią kainą. Ten praleidžiu dvi naktis. Gioteburge šalta. Nelabai norisi trintis lauke. Viešbučio kambaryje prie televizoriaus šilčiau. CNN ir BBC pastoviai pranešinėja, kad Europoje beveik niekas neskraido. Nuotaika ne pati linksmiausia. Kadangi jau metus nevartoju alkoholio, nepavyksta net prisigerti. Tolesnė įvykių eiga galbūt ne tokia įdomi. Faktas tik tas, kad skrydis po dviejų dienų įvyksta, grįžtu namo pavargęs, piktas, bet kartu ir laimingas, kad vis dėlto grįžti pavyko.

Kraudamas iš kuprinės įvairias kelionėje įsigytas smulkmenas ir nuteiktas interneto komentatorių, kad neverta iš Ryanair'o reikalauti kompensacijos, nes tik veltui sugaišiu laiką, surenku nereikalingus bilietus, čekius ir panašią makulatūrą ir išmetu į šiukšlių kibirą.

Kitą rytą valgydamas pusrytinį sumuštinį sakau sau – nė velnio. Išverčiu šiukšlių kibirą ir surenku viešbučio sąskaitą faktūrą, bilietus iki ir iš oro uosto. Atsidaręs Ryanair'o svetainę bandau rasti, kaip užpildyti prašymą dėl kompensacijos. Randu. Atsisiunčiu. Užpildau kruopščiai. Viską detaliai surašau. Ieškau, kokiu elektroniniu paštu išsiųsti. Deja, tik faksas arba adresas popieriniams laiškams. Netikiu, kad taip gali būti.

Pradedu paiešką internete. Pavyksta išsiaiškinti, jog gauti kurio nors Ryanair'o atstovo elektroninį paštą yra gerokai sunkiau nei susisiekti su Nasa ar Pentagonu. Kompensacijų reikalaujantys žmonės, pasinaudoję ryšiais, kartais netyčia „iškrapšto“ kai kurių Ryanair'o atstovų elektronio pašto adresus, tačiau, anot jų, vos tokius tokie adresai tampa vieši, jie tuoj pat keičiami arba uždaromi. O jei kas ir spėja tais adresais išsiųsti elektroninį laišką, dažniausiai negauna jokio atsakymo. Ar taip yra iš tikrųjų – nežinau, nebandžiau, tačiau radau ne vieno internauto aprašytus nesėkmingus bandymus pabendrauti elektroninėje plotmėje.

Kaip supratau iš komentarų, šioje vietoje daugelio nervai trūksta. Sužinoję, kad teks bendrauti tik paprastais laiškais ar faksu, jie dažniausiai spjauna į viską – kaip tik tai, ko turbūt ir siekia Ryanair'as. Aš vis dėlto nutariau nupūsti dulkes nuo fakso ir prisiminti šią akmens amžiaus technologiją.

Kaip ir buvo prašoma, išsiunčiau užpildytą paraišką, sąskaitų ir čekių kopijas. Tuomet mėnesio tyla. Jau buvau susiruošęs siųsti naują faksimilę ir pasiteirauti, ar bus koks nors atsakymas, kai netikėtai iš Ryanair'o gavau elektroninį laišką. Jis prasidėjo tokiais žodžiais – jokiu būdu neatsakinėkite į šį laišką. Visus atsakymus siųskite tik faksu. Tuomet ilgas atsiprašymo tekstas, kaip jie gailisi, kad skrydis neįvyko, kad tai atsitiko ne dėl jų kaltės, bla bla bla, cituojami teisės aktai ir pan. Žodžiu, viskas surašyta sausa teisine kalba.

Nors manau, kad angliškai suprantu pakankamai gerai, vis dėlto turiu pasikonsultuoti su kitu žmogumi, kuris galėtų patvirtinti, jog aš viską supratau teisingai. Pasirodo supratau teisingai. Kompensacija man nepriklauso, nes neįvykus skrydžiui dėl prastų oro sąlygų, Ryanair'as, remiantis ES 261 skrydžių reguliavimo direktyvos 7 ir 14 straipsniais, kompensacijų neteikia. Kitaip tariant, jie jau suteikė man kitą nemokamą skrydį ir daugiau niekas man nepriklauso. Vėl apgailestauja ir tikisi, kad ateityje manęs neištiks panašios bėdos. Ir tuomet paskutinis sakinys lyg tarp kitko: „žinoma, jei dėl neįvykusio skrydžio patyrėte kokių nors nuostolių, galite pateikti tai įrodančius dokumentus ir mes jūsų prašymą apsvarstysime.“

Sukurpiu dar vieną faksą. Rašau, kad dokumentus jau vieną kartą pateikiau. Dabar pateikiu juos antrą kartą. Šį kartą visus dokumentus atidžiai sunumeruoju, atskirame lape surašau, ką pateikiau ir kuo motyvuodamas reikalauju kompensacijos. Bandau rašyti gudriomis teisinėmis formuluotėmis. Formuluočių ieškau internete ir adaptuoju jas esamai situacijai. Adresuoju faksą konkrečiam žmogui Sinead Clarke, kuri Ryanair'o vardu pasirašė po pirmuoju atsakymu. Pačiam šiek tiek juokinga, tačiau suveikia. Gaunu atsakymą, kad laukčiau atsakymo. O tai jau šis tas.

Šį kartą jau po savaitės gaunu atsakymą, kad apsvarsčius mano prašymą buvo nuspręsta jį patenkinti ir išmokėti kompensaciją, „kai ateis tam laikas“. Norėtųsi paklausti, kada ateis tas laikas. Bet ir vėl bet kokie atsakymai ir užklausimai priimami tik faksu ir jokiu būdu negalima spausti „reply“. Vis dėlto išbandau „reply“. Elektroninis laiškas iš tiesų nepasiekia adresato ir grįžta atgal. Laukiu, kol ateis tas laiškas. Ir jis ateina. Po keleto savaičių gauni čekį, kuriame kompensuojama visa mano prašyta suma. Valio! Nuvykstu į banką ir sužinau, kad čekio gryninimas Lietuvoje gali užtrukti iki mėnesio (!) ir bus apkrautas įvairiausiais mokesčiais (nuo banko, kuriame gryninu, iki Airijos banko, kuris išrašė čekį, mokesčių). Viliuosi, kad vargšams banko darbuotojams nereikia šito čekio iki Airijos nešti pėsčiomis ir ne dėl to šiame elektroninių technologijų amžiuje tai gali užtrukti tiek ilgai.

***

Balys Bukelis - slapyvardis, kuriuo naudojasi būrys autorių, tarp jų ir VZ.LT lankytojai, turintys aktualių istorijų.

Pasidalink:
Visas tinklalapyje vz.lt skelbiamas turinys yra UAB "Verslo žinios" nuosavybė, jei nenurodyta kitaip. Atgaminti, viešai skelbti šį turinį be bendrovės raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant būtina nuoroda į šaltinį. Cituojamo teksto apimtis negali viršyti 500 (penkių šimtų) spaudos ženklų. Plačiau: http://vz.lt/static/citavimas
Komentuok
Primename, kad Lietuvos Respublikos įstatymai draudžia...
1) raginti prievarta keisti Lietuvos Respublikos konstitucinę santvarką; 2) skatinti kėsintis į Lietuvos Respublikos suverenitetą, jos teritorijos vientisumą, politinę nepriklausomybę; 3) kurstyti karą ar neapykantą, tyčiotis, niekinti, kurstyti diskriminuoti, smurtauti, fiziškai susidoroti su žmonių grupe ar jai priklausančiu asmeniu dėl amžiaus, lyties, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų, pažiūrų ar religijos pagrindu; 4) platinti, propaguoti ar reklamuoti pornografiją, taip pat propaguoti ir (ar) reklamuoti seksualines paslaugas, lytinius iškrypimus; 5) propaguoti ir (ar) reklamuoti žalingus įpročius ir narkotines ar psichotropines medžiagas. Draudžiama platinti dezinformaciją ir informaciją, šmeižiančią, įžeidžiančią žmogų, žeminančią jo garbę ir orumą. Draudžiama skleisti informaciją, pažeidžiančią nekaltumo prezumpciją ir kliudančią teisminės valdžios nešališkumui.
17 KomentaraiSKAITYTI KOMENTARUS
Pagrindinės naujienos

„Bitė“ vėl ruošiasi tūpti ant prekystalio1

Verslo pulsas»Milijardinio sandorio tikimasi 2015 m
 
Įmonių veiklos rezultatai »
Verslo žinių laiko mašina