Tinklinės prekybos modelis "Ecoterrai" nepasiteisino

2012.09.16, 09:17
Persiųsk 4 Komentarai (4)

Gintarė Ignatavičiūtė::Nuotrauka: Juditos Grigelytės
Gintarė Ignatavičiūtė Nuotrauka: Juditos Grigelytės

Ekologiškų produktų parduotuvės šiandien Lietuvoje dygsta lyg grybais po lietaus, tad išlikti pavyks tik toms, kurios siūlys išskirtinius produktus už mažiausią kainą, įsitikinusi Gintarė Ignatavičiūtė, natūraliais kūno priežiūros ir kosmetikos produktais prekiaujančios UAB „Ecoterra“ direktorė.

Prieš trejus metus įkurta, tačiau tik dabar plėtros strategiją kurianti įmonė turi kelis šimtus nuolatinių klientų. Nedidelės bendrovės mėnesio pajamos siekia 10.000–20.000 Lt.

„Kaip tik dabar siekiame kuo labiau išplėsti savo asortimentą ir atidaryti parduotuvėlę. Iki šiol prekybą plėtojame internetu, dalis klientų prekių galėdavo įsigyti mūsų biure“, – planais dalijasi jaunoji verslininkė.

Vieną priežasčių atidaryti tradicinę parduotuvę – nepasiteisinusi tiesioginė ir vadinamoji tinklinė prekyba. Kaip žinia, ji populiari pasaulyje, bent keletas kosmetikos prekių ženklų į tradicinę prekybą kojos nekelia metų metus.

„Skambindavome klientams, ragindavome rasti naujų pirkėjų, o už tai jiems taikydavome nuolaidų. Tačiau plėtojant tokį prekybos modelį tenka įdėti labai daug darbo, būtini pardavėjai, gebantys bendrauti su klientais. Nusprendėme šio modelio atsisakyti“, – aiškino pašnekovė.

Nuolaidų sistema

Nedidelei įmonei kiekvienas klientas yra aukso vertės, tad „Ecoterra“ taiko savitą rinkodaros modelį. Įmonė atsisakė akcijų politikos ir nuolaidas taiko tik lojaliems klientams.

„Kai žmogus, kad ir pirmą kartą pas mus apsilankęs, nuperka prekių už tam tikrą nustatytą sumą, jis tampa mūsų lojaliu klientu. Vėliau gali tikėtis nemažų nuolaidų. Kainos mūsų nuolatiniams klientams ir perkantiems pirmą kartą iš tiesų gana smarkiai skiriasi. Vėliau pirkėjas, kad neprarastų nuolatinio kliento statuso, turėtų bent kartą per tris mėnesius ką nors nusipirkti“, – apie lojalumo programą pasakoja pašnekovė.

Nors daugelis parduotuvių taiko nuolaidų, skelbia specialių akcijų, ši įmonė tokio klientų viliojimo būdo atsisakė.
„Mums nereikia jokių specialių akcijų. Mūsų klientai žino, kad nuolat įsigydami mūsų prekių visuomet gaus jų pigiau. Manome, kad principas, kai nuolaidos taikomos ištikimiems ir nuolatiniams pirkėjams, veikia“, – patirtimi dalijosi direktorė.

Tiekėjų paieška

Pagrindinis p. Ignatavičūtės darbas – tiekėjų paieška ir ryšių su jais palaikymas. Ši sritis nėra iš lengvųjų, ypač įvertinus tai, kad įmonė prekių ieško egzotiškose šalyse. Bendrovės direktorė pasakoja, kad įmonei susidomėjus tiekėjais ar gamintojais egzotiškose šalyse, pirmiausia  ieškoma  verslininkų, kurie su tomis įmonėmis jau turėjo reikalų. Aiškinamasi, ar potencialūs partneriai patikimi, ar tesi savo interneto  svetainėse surašytus pažadus. Verslo taisyklės tolimose šalyse gali gerokai skirtis nuo mums įprastų, tad neretai prireikia kantrybės.

„Viena įmonė Indijoje mums prekes pristato per penkis mėnesius nuo užsakymo. Susisiekiame su jais, o jie vis aiškina, kad procesas lėtas, mat stengiamasi išspausti labai šviežią aliejų iš tik ką išaugintų augalų. Ir tai kartojasi nuolat. Bendradarbiaujant su tokiais kraštais kantrybės reikia nemažai, būtina partnerius atsirinkti kruopščiai. Prekių užsakome ne tik iš Indijos, bet ir Pakistano, Ganos“, – sako pašnekovė.

Tiesa, netikėtumų pasitaiko ir su partneriais Europoje. „Iš Italijos vežti aliejaus buteliukai Lietuvoje susprogo nuo šalčio. Žinoma, tai įvyko dėl tiekėjo kaltės, gavome naujus. Tačiau klientai turėjo labai ilgai laukti, nebuvo patenkinti “, – nesusipratimą prisimena pašnekovė.

Planuoja parduotuvę

Ponia Ignatavičiūtė pasakoja, kad šiuo metu iš esmės įmonės veikla stabili, tiekėjų ratas aiškus, o pagrindinis galvos skausmas – nauja parduotuvė. Tam reikalingos ne tik investicijos, bet ir itin atidus skaičiavimas.

„Dabartiniai mūsų klientai norėtų, kad parduotuvę atdarytume jiems patogiose vietose. Tačiau iškilo abejonių, ar atsižvelgdami į nuolatinių pirkėjų norus pritrauktume pakankamai naujų. Svarstome galimybes keltis į sostinės centrą, tačiau vėlgi kyla problemų – tektų didinti prekių kainą. Nežinia, kas geriau: parduoti tik kelias prekes, bet užsieniečiams už didesnę kainą; ar daugiau, bet lietuviams ir pigiau. Be to, naujoje parduotuvėje norėtume klientams pasiūlyti didesnį prekių asortimentą. Taip, reiktų ieškoti tokių patalpų, kuriose galėtume įsirengti bent minimalų prekių sandėlį, kad lentynos nuolat būtų pilnos. Į didžiuosius prekybos centrus eiti nenorime“, – variantus svarsto bendrovės vadovė.

Šiuo metu bendrovėje dirba trys darbuotojai, atidarius naują prekybos tašką jų skaičius turėtų išaugti.

***
Tekstas skelbtas rugsėjo 4 d. dienraščio "Verslo žinios" rubrikoje smulkiajam ir vidutiniam verslui "Mano verslas".