Indeksai
S&P 500+0,01%1.970,07
S&P Asia 50+0,56%3.875,49
OMXV-0.29%471.602
EURO STOXX 50-0,85%3.142,25
Valiutos
EUR-USD-0,09%1,3385
USD-RUB-0,17%35,5540
USD-PLN+0,21%3,1095
GBP-USD-0,18%1,6882
USD-JPY+0,06%102,8500
Žaliavos
Oil (Brent)(USD/bbl.)-0,59%105,88
Gas(USD/MMBtu)+0,34%3,80
Gold(USD/t oz.)-0,05%1.296,20
Wheat(USd/bu.)-0,43%525,00
Cattle(USd/lb.)-0,13%159,73
Palūkanos
VILIBOR 60,00%0,41
EURIBOR 6-0,33%0,305
LIBOR USD 3-1.05%0.23960
Fondai

"Moody's" įspėjimas dėl naujos atominės projekto finansinių pasekmių

36 Komentarai
Jūs skaitote komentarų skiltį. Komentarus rašo „Verslo žinių“ portalo skaitytojai. Redakcija neatsako už komentarų turinį, jų netikrina ir neredaguoja. Daugiau nei 10-čiai skaitytojų pareiškus, kad paskelbtas komentaras yra įžeidžiančio pobūdžio, sistema jį pašalina automatiškai.
Moodziai vienareiksmiskai tarnauja Kremliui ! Jiems Latviu gatve moka uz kenkejiska Lietuvos atzvilgiu politika.Jie zali arbuzai,su raudonais viduriais,ar ne,bereciu propagandinio skyriaus darbuotojai ? Vel Lietuva pries veja siusiu daryti uzsimane,kaip su savo "akanomikos" modeliu ! Tai dar labai svelnus perspejimas. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Emigraves 92.251.222.197
2012.05.14 16:09
Laukiam Lietuvos "professionalu" komentaru,kaip Moody klista ir dezinformuoja ! Atsakymas į komentarą atsakyti
~Emigraves 92.251.222.197
2012.05.14 16:11
Marš troli straipsnį skaityt.
"tai gali neigiamai paveikti projekte ketinančių dalyvauti Baltijos šalių „Eesti Energia“ ir „Latvenergo“ kredito reitingus."
"Apie VAE projekto įgyvendinimo poveikį Lietuvos bendrovėms "Moody's" pranešime neužsimenama."
VŽ komentarų kokybė kuo toliau, tuo labiau prastėja.

P.S. Kad bus sudėtinga pritraukti lėšų, visi senai žinojo. Jei žiūrint realiai kiek nuo BVP lėšų reikia, tai procentaliai, tokią sumą gauti būtų nesunku kokiom 5-6 valstybėm "ant svieto". Atsakymas į komentarą atsakyti
~Donatas 78.60.155.148
2012.05.14 16:18
kad tik neistiktu nacionalinio stadiono likimas tos naujos elektrines...
jau zinom su senosios uzdarymu kaip sekasi, kai milijonai kaip i vandeni... Atsakymas į komentarą atsakyti
~Taip 213.226.132.66
2012.05.14 16:27
Oho kaip agitbrigada pavadinimu "Emigravęs" putojasi... Net patys su savim jau varo... Galėtų VŽ adminai pradeti baninti šiuos veikejus. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Skaitytoja 85.195.171.178
2012.05.14 16:33
ne ne,lietuviai pastatys papigiai,ant cemento sutaupys ir ziurek isiteks i biudzeta :DDD

o jei rimtai,tai istorija rodo kad nieko nesugebam pastatyti pigiau ar bent jau su numatytom lesom,sansai kad ivyks stebuklas su AE yra n kartu didesni nei laimeti aukso puoda Atsakymas į komentarą atsakyti
~TT 78.60.207.168
2012.05.14 16:42
Čia kalba eina apie energetikos bendrovių balansus. Iš tikrųjų šioms bendrovėms tokios rizikos per didelės, tačiau vyriausybės gali laiduoti už jų įsipareigojimus. Manau, taip ir bus daroma. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Blind 78.56.139.214
2012.05.14 16:45
Neatmestina rusų ataka Atsakymas į komentarą atsakyti
~- 84.15.184.82
2012.05.14 17:21
Iš tikųjų pritariu Blind minčiai, jog vienoms kompanijoms toks įsipareigojimas yra per didelis, tačiau jei šių kompanijų ackcininkės yra šalys (EE ir LV atitinkamai), tokiu atveju akcininkės gali laiduoti už įsipareigojimų įvykdymą. Atsakymas į komentarą atsakyti
~To Blind 78.61.1.184
2012.05.14 17:34
tai nekeicia fakto, kad esi bukas Atsakymas į komentarą atsakyti
~to Emigraves 194.0.160.129
2012.05.14 18:50
kokia sovietinę politmokyklą baigei? Žmogus kalba apie Latvių g., rusai puola, arbūzai visi, o tu? Tokį patriotą - buku vadini? VSD reikia pasirūpint tavim. Arba į kremlių arba į Vasaros 5. Atsakymas į komentarą atsakyti
~to to Emigraves 84.15.186.13
2012.05.14 20:47
poltikais ir lt elitu netikiu. vienintele viltis kad modys ir kiti sustabdys tas nesamones del atomines. kubilius geriau pluga auksunemis rankenomis nusipirktu, kad zeme galetu "inovatyviai" arti, o ne atomine mums statyti. cia kaip bezdzionei granata ta atomine... Atsakymas į komentarą atsakyti
~varguolis 78.158.5.139
2012.05.14 21:32
to blind, o saunu! Projektas pasirodys ekonomiskai nenaudingas, tai mokesciu moketojai padengs nuostolius. Tuo tarpu hitachi pasiims pelniuka prakale reaktoriu, kurio klientai atsisake :D Atsakymas į komentarą atsakyti
~immo 77.221.67.31
2012.05.14 21:42
Čia kaip nesurinktą Mersą parduoti bomžui... lizingu... Atsakymas į komentarą atsakyti
~pelius 46.37.191.218
2012.05.14 22:16
to immo, kaip žinia tiek pelnas tiek nuostoliai skirstomi proporcingai turimam akcijų skaičiui. Hitachi turės 20% akcijų, taip kad jeigu bus nuostolių juos dalinsis visi akcininkai.
Aplamai šio projekto esminis atsiperkamumo veiksnys būtent ir yra kapitalo kaina, nes projektas ilgalaikis ir reikalaujantis didelių kapitalinių įdėjimų. Todėl valstybės garantija paskoloms sumažins riziką kreditoriams ir tuo pačiu kapitalo pritraukimo kainą, tokiu būdu sumažindama visą projekto riziką ir padidindama pelningumą. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Blind 78.56.139.214
2012.05.14 22:39
Cia kaip blusa ant delno matoma,kad reikalai nesauniai kvepia.Kada politikai sako kad kazkas ipatingai naudinga saliai,lauk bedu.Kiekviename istorijos vadovelyje pilna pavyzdziu.Kas gerai valdziai,tas zmogui mirtis ! Nuo kada politikai,ir tuo labiau Lietuvoje,rupinasi salies gerove ? Man kiekvienas ju pareiskymas sukelia sipsena ! Zinote,man sia ideja primena aborigenus,San Salvadore.Kur Kolumbas atplauke.Kada uz veidrodelius,aborigenai mokejo auksu ! Tai dabar ta pati istorija,tik siuo metu zmonems Lietuvoje,siuloma automatine veidrodeliu linija.Bredas,totalus ta elektrine,oziui aisku ! Tai geras projektas,labai naudingas Lietuvai ir zmonems,cia as absoliuciai nieko pries neturiu.Bet iseis kaip visada,isvogs ir uzkonservuos,paskui uz lita parduos,ir keleta miliardu damokes,kad pradetu veikti. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Emigraves 178.167.192.131
2012.05.14 22:42
Reaktoriu parduos pelningai - faktas.
Valstybes garantija - prisiima ir rizika. Jei atomines projektai butu tokie pelningi, tai nereiktu ir valstybes garantijos.

Tai taip iseina vis del to, kad vejo jegaines labiau ekonomiskai apsimoka. Atsiperka per trumpesni laika, pastato greit ir duoda didele graza palyginus.

Hitachi nelaiduos uz elektrine. Jei jinai patirs nuostoliu - kris akciju verte. Valstybes susimes ir padengs nuostolius. Po 20 metu prades gal ir pelningai dirbti - tada hitachi gaus pelna :D Atsakymas į komentarą atsakyti
~immo 77.221.67.31
2012.05.14 22:49
Taip, kad vienas akcininkas dengtų nuostolius, o kitas gautų pelną net teoriškai negali būti. Jeigu į nuostolingą bendrovę nusprendžiama įnešti kapitalo tai daroma išleidžiant papildomą akcijų emisiją, tas kas įneša kapitalą gauna ir naujai išleidžiamas akcijas, o tuo pačiu ir būsimo pelno didesnę dalį ("Aprangos" atvejis, kai buvo išleista 20 mln. akcijų per krizę).
Vėjas visam energijos balanse gali sudaryti 20-25% visos elektros gamybos, nes priešingu atveju nebus kaip subalansuoti elektros tiekimo dėl gamybos nepastovumo. Atominė yra bazinis gamybos šaltinis ir su vėju nekonkuruoja. Be to vėjas šiandien yra subsidijuojamas, VAE reikės subsidijuoti tik tuo atveju jei verslo planas nepavyks.
Projekto rizika yra, tačiau rinkos ekonomikoje kitaip ir negali būti. Kur konkurencija ten ir rizika. Jei visi rinkos dalyviai turėtų nulinę rizikos toleranciją šiuolaikinis verslas neegzistuotų. Mano nuomone rizika nestatyti ir likti priklausomiems nuo išorinių tiekėjų yra didesnė, nei VAE atsipirkimo rizika. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Blind 78.56.139.214
2012.05.14 23:23
to blind, juokus megsti ? Vien finansavimo kastai bus 15ct/kwh. Taigi atomine bus dar ir kaip subsidijuojama. Tik klausimas dar kaip.
Pamirskit bazine energija - tarybiniu laiku mastymas. Pasidomekit, kaip balansuojama energija vakaruose - bazine energija savoka jau pamirsta senai.

LT skolinsis ir investuos bei tikesis gauti graza. Grazos negaus tokios, kokios tikisi - gaus finansuoti is savo kisenes padengti isipareigojimus.

Beje, paaiskinkit man viena, kaip LT investuos 9mlrd viso i 17mlrd vertes projekta ir gaus tik 35% akciju ?!

Ai beje, prisimenat laikus, kai sake, kad atomine kainuos 10-17mlrd ? Arba kad pastatys iki 2018 ? Jei dingo sitos kalbos, kodel manot, kad maksimizavus statybu trukme ir kastus jie nedides daugiau ? Atsakymas į komentarą atsakyti
~immo 77.221.67.31
2012.05.14 23:37
Visiems suireiksmininatiems Mudziu ekspertes pareiskima noreciau priminti sios agenturos vaidmeni pasaulineje banku krizeje. Gal jau uzmirsote, kas savo laiku smirdincias paskolas paskolas verte kvepalais. Tikriausiai ir tada is to nebuvo jokios naudos tik tyra analitika.

Siaip tai dabar juokingiausia, kai niekam tipo neprasant tarptautiniai mudakai staiga nusprendzia susirupinti Estu ir Latviu energetinemis imonemis. Vot taip, o dar sakoma, kad nemokamos analizes nebuna. Vot ir buna, kai reikia parduoti NT ar apmulkinti Lietuvius galima ir vietiniu vilemukuciu ir tarptautiniu mudakuciu i smegenukus prifarsiruoti. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Ponas Putingalviai 90.185.244.126
2012.05.14 23:42
P.S. pas danus vejas sudaro ~50% ir nieko. Esme ta, kad kai susijungsim su skandinavais, tai turesim kruvas HAE vos ne. Norvegai didziaja dali elektros apsirupina is hidroenergijos, tik dabar biski lygis nusekes kelis metus. Jei jie gaus is musu pikines vejo energijos, tai nenaudos savo hidroenergijos. Kai mums reikes, grazins hidro. Tai vadinama SWOP (ar SWAP, nzn kuris trumpinys naudojamas elektros mainuose). Atsakymas į komentarą atsakyti
~immo 77.221.67.31
2012.05.14 23:43
Tiems, kuriems galvoja, kad uzsake Putinas, bet nesupranta, kodel siandien.

Atsakymas - rytoj pasirodys straipsniai nuo tarybiniu laiku islikusiuose prokremliskuose laikrastukuose, kurie tures padeti treciadieni Putino draugams seime balsuojant uz referenduma, o tuo paciu uz Lietuvos energetines nepriklausomybes praradima bei keturis Putino reaktorius, kurie bus pastatyti salia didziausiu Lietuvos miestu, o visi Lietuvos zmones per ateinancius kelis desimtmecius uz sias statybas deka kolaborantu apmokes. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Demesio 90.185.244.126
2012.05.14 23:45
Na tai paaiškink, iš kur imama elektra jei vėjas nepučia dvi paras? Atsakymas į komentarą atsakyti
~Blind 78.56.139.214
2012.05.14 23:47
ponas makaronschike gal parasytum, kiek danijoje vartotojai moka uz zalia elektra.

Bet neparasysi, nes du kartus daugiau, nei dabar kainuoja Lietuvoje. Taigi labai grazi putiniska propoganda. Atsakymas į komentarą atsakyti
~2 immo 90.185.244.126
2012.05.14 23:47
O Norvegai savo vėjo jėgainių neturi kurias reikėtų balansuoti panaudojant hidroenergiją? Gal tą hidro energija balansavimui norėtų panaudoti ir Vokiečiai su savo 80 mln. rinka ir Danai. Visiems užteks?
Realiam pasaulį viskas paprasčiau, pleškinamos dujos ir tiek žinių. Taigi kiekvienam instaliuotam Vėjo MW dar reikia pastatyti papildomą Dujų MW, kad gamintų elektrą kai vėjas nepučia. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Blind 78.56.139.214
2012.05.14 23:54
pora netikslumu.
Pagal naujausius duomenis AE kainuos virs 20 mlrd, Lietuva investuoja 9,5 mlrd (cia su visom infrastrukturom, reikalingais keliais ir t.t.), elektros energija laikosi tarp 17-25 cnt/kwh. Vidutiniskai planuojama fiksuota 18kw/h kaina 60 metu laikotarpiui.
iskur tu zinai, kad finansavimas bus 15cnt/kwh. Jei dar nera tiksliai aisku nei palukanos, nei kita kapitalo strukturos dalis (finmin pripazino, kad cia dar tik bus analizuojama, o tu jau viesai skelbi kad finansavimas bus toks ir toks. arba sedi aukstai aukstai, kad prieini prie to, ko dar net nera paskelbta, arba pats susikuri skaicius).
Vejas siuo metu dotuojamas. Saule dotuojama. Biokuras tinkamas ziemos laikotarpiu. Nepradek vel pasakot, kad ir AE bus dotuojama, jei dirbs nuostolingai. Jei dirbs nuostolingai tada betkuri kita alternatyva bus dotuojama n kartu daugiau, nei dabar dotuojama. Imam normalu plana ir ziurim realiausia scenariju. Kas butu jeigu butu - bobutes pasakos. Tada galim dar pradet pasakot kas butu, jei reaktoriu pakelei rusai issprogdintu.
Negrazu ryskiai proteguoti viena kelia atmetant betkoki kita. Suinteresuotumu kvepia.
Taip saule vejas biokuras - ateitis. Bet iki tos ateities, tiksliau, kol ji sugebes bent verslo plane be dotaciju sukurti 10 proc kapitalo graza, dar geri 20 metu minimum. Taip, i sitas sritis reikia investuoti, bet pasikliauti vien jom - daugiau nei kvaila. Jei emigraves sita pasiulytu, nenustebciau. Atsakymas į komentarą atsakyti
~to immo 78.60.155.148
2012.05.15 00:02
Aš esu vienas iš tų atominės nemėgstančių žmonių, tik mano argumentacija tikrai kitokia. Pirma, man nepatinka kad į ją bus dedami pagrinde viešieji finansai. Net sugrįžus 2006-2007 metų nuotaikoms į msų lietuvėlę viešosios išlaidos tarkim socialiniai apsaugai ir sevikatos apsaugai negalės bus didinamos iki padoraus lygio jei bus prisiimtas atominės projektas ant viešųjų finansų pagal naują finansinio stabilumo paketą ir reikalavimus biudžeto deficitui. Antra - kokioje Lietuva bus pozicijoje blokuoti Rusijos ir Baltarusijos atominius projektus, ką teisėtai nori padaryti, jie pati statysis atomine. Trečia, aš manau kad privatus kapitalas per vėjo energetiką, biokurą ir panašius dalykus yra visai neblogas sprendimas. Ar ne pigiau btų ne subsidijuoti vėjo ir kitą vietoje gaminamą energetiką, kuri nenaudoja atvežtinio kuro, pagal kilovatvalandes, bet subsidijuoti (per pvz pelno mokesčio/žemės mokesčio ir panašias lengvatas) 60-80% procentų pajėgumų pastatymo kaštų. Pvz investuotojas galėtų pastatyti vėjo jėgainių parką, biomasės elektrinę ir panašiai ir už realiai idėtus pinigus (ir ne už visą sumą, bet kiek mažiau), gautų mokesčių kreditus, kurious galėtų naudoti ir nemokėti mokesčių kurie nebūtų surinkti jei tas objektas nebūtų pastatytas (bet sodrai ir panašiai tai negaliotų). Esmė, kad tokiu būdu būtų neblogas postūmis "masės ekonomikai" ir paskatintų investicijas, ir nereikėtų energetikos subsidijuoti kilovatvalandės principu. Beje, nepaisant to ar bus atominė ar nebus, vietinių pajėgumų, nenaudojančių iškastinio kuro, reikia, nes net su atomine lieka 30-35% pajėgumų deficitas.
Apskritai, aš sutikčiau net su dar viena hidroelektrine ant nemuno, ar net skalūninių dujų eksploatavimu Žemaitijoje nepaisant visų ekologinių problemų kurios būtų, kad tik nereiktų apsiimti atominės.

Mano klausimas jums: ar verta "visus kiaušinius sudėti į vieną pintinę"(atominę), ar geriau pabandyti vystyti kitas kryptis, kurių nepasisekimas netaptų finansine katastrofa lietuvai. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Dėl atominės 88.222.155.186
2012.05.15 00:36
Ne, norvegai praktiskai neturi vejo jegainiu, nes jiems geografija nepagailejo hidroenergijos potencialo. Jis MILZINISKAS.

Danai vejo jegaines pradejo statyti lb senai. Vejo jegainiu statyba atpigo nuo tu laiku jau maziausiai 3 kartus. Putinui naudos 0.

Nu va jau auga statybu kaina. Ir vis tiek skirsim beveik 50% finansavimo, o gausim tik 35% akciju - nuostabus deal'as. Tai gal pastatykim ja patys ir is vis neimkim akciju ? Aciu kad patikslinai del kainos ir kastu sudeties, sito kazkaip neuzfiksavau. Del 18ct/kwh - kaip nuostabu, oficialiai bent pripazista, kad tikrai subsidijuos. Tik klausimas, kai pastatys ar nepakels nuo 18 iki 28 :D O 15ct/kwh gali pats paskaiciuot. Zinoma, tiksliai nepaskaiciuosi, nes nezinai palukanu, bet vaizda gali sudaryti. Jei manai, kad to negali paskaiciuoti, tai tu man papasakok, pagal kokius stebuklus bus finansavimas ? Sudes ministru pimpalu ilgius padalins is japonu ilgio ir gaus kiek reikes moket uz finansavima nesvarbu kiek pasiskolins ar kokiam laikui ? Nesakau, kad tai bus idealiai 15ct/kwh. Tai bus minimum 13ct/kwh jei pasiskolins itin fantastiskom palukanom ir up to the sky, priklausomai nuo to, kokia bus rinkos situacija.

O kodel taip norit apsirupinti energija kiaurus metus ? Kam mums tada tos jungtys ? Jei prigaminam elektros ziema, prisirenkam swap'u, tai vasara juos atsiimam ir viskas, kalbant apie biokura. Vejas - velgi tas pats. Saule - taip dar kol kas neapsimoka, bet leiskit paklausti, kiek kartu atpigo 1w saules energijos instaliacijos ? O vejo ? Tai va po 10 metu jei islaikys bent puse situ tempu vejo ir saules nebereikes net subsidijuoti, o atomine iskils kaip brangus energijos saltinis. Ta pati atomine, jau viesai zinoma, kad gales veikti net ne 90% laiko, o 60-80% laiko, kas dar labiau kelia kastus.
O tai laidavimas ir rizikos prisiemimas nera subsidija ?
Jei vejo jegainiu projektas butu igyvendintas prastai, rizika prisiima investuotojas, o ne valstybe. Jei projekto kastai issauga nuo projekto - nuostolius prisiima investuotojai, o ne valstybe. Cia ne subsidija ? Paskola lengvatinemis salygomis ? Parodykit man vejo jegainiu parka, kuris finansavima gali gauti uz 7% - atsakymas, bankai neteikia finansavimo vejo jegainems. Tas pats su biokuru.

Toliau, kol atomine prades veikla, vejo jegaines jau gamins rinkos kaina. Tik ka pats pasakei, kad atomine visada gaminas auksciau rinkos kainos.
Toliau, jei atomine energetika tokia pigi, kodel elektra tokia brangi Prancuzijoje ? Kodel turkai uz naujos atomines elektra moka 32-33ct/kwh ?
Kodel atomines atliekas saugoti saugykla statoma tik 50 metu ir pinigu nebuvo sukaupta pakankamai ilgalaikiam saugojimui gilumineje saugykloje ? Nes tada jinai nebutu buvus pigi!
O del potencialios zalos, tai jei jinai tokia neitiketina, tai kodel jokia draudimo kompanija neapsiima drausti neribotai zalai ? Pasakysi, kad draudimo kompanijos nemoka skaiciuoti ? Nustebsi kaip moka. O rizika visada yra. Brokas reaktoriuje, zmogaus klaida, terorizmo aktas ar koks voztas zmogus kaip sita kvaila pana (pamirsau pavarde), kur norejo susisprogdinti (draugas kiekviename posedyje turi sedet), tai pradzioj sake buvo juokinga. Dabar jau tai igrise ir pikta. Ja uz nepagarba teismui ir grasinimus butu jau galima uzdaryti iki gyvos galvos. O kad norejo susisprogdinti, tai ten praktiskai jau akivaizdu is to, kaip jinai sneka ir kaip jinai fantazuoja nenuosekliai - vis prasisauna ant smulkmenu. Tikimybe maza, bet jinai yra. Ar investuotumet, jei butu 0.1% tikimybe, kad jus tiesiog uzmus, kuri neegzistuotu, jei neinvestuotum ? O kas jei dar 0.1% pridesim mizliniskus nuostolius ? Koks lieka kaupiamasis projekto pelningumas ?

Atomine energetika apsimoka toms salims, kurios pacios turi technologijas ar bent jau pacios kasa rudas ir jas sodrina, nes taip suka savo ekonomika stipriai. Cia kaip vokieciai ar amerikonai padare akcija atejus krizei, kad atiduok sena masina, pirk nauja ir gauk nuolaida 5000 euru ar kiek ten. Atsakymas į komentarą atsakyti
~immo 77.221.67.31
2012.05.15 00:44
P.S. dar reiktu pasidometi is kur kasetes gausim, nes dauguma saliu turi deficita ju - nespeja pagaminti tiek, kiek yra poreikis, nes keletas gamyklu buvo isardytos pasaulyje. Atsakymas į komentarą atsakyti
~immo 77.221.67.31
2012.05.15 00:46
Kiek kainuoja elektra Danijoje ? Tikrai nedaug.O saskaitos dideles,todel kad juos suvartojama daug.Suvartojama daug,del pagrindines priezasties.Kiekvienas namas,arba butas turi autonomini sildyma.Taip,paip,nepamirskyte kad dujiniam katilui bute,reikalinga elektra.Kaip temperaturai bei ugniui palaikyti ( dujos isijungia,issijungia,katilui pasiekus temperatura ),taip ir cirkuliaciniams siurbliams.Taip pat,atsizvelkite i danu gyvenimo kultura.Pas ju privaciu namu daugiau negu Lietuvoje butu daugiaauksciose.Asmeniskai Airijoje,mokame uz elektra 150 euru uz 2 menesius.Tai apie 500 litu.Elektrine virykle,zibalinis sildimo katilas,kuris sildo ir karsta vandeni kranuose,taip pat ir kilovatiniai siurbliai.Kurie paduoda vandeni i nama,ir siurbliai kurie palaiko cirkuliacija radiatoriuse.Nu aisku,150 euru cia kaip jums 150 litu,bet patikekite,Lietuvoje stebuklo nebus.Ir mokesite pasauline kaina,ka jums Kubilius arba Sekmokas bezadetu,. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Emigraves 178.167.216.108
2012.05.15 01:29
Buvo jau kalbos apie kuro trukuma,bet juos jau "pamirstos".Veju jegainiu nenori ponai pajuryje,nes vaizdas is vasarnamiu bus neseksovas.Be to,daug banku ir spekuliantu,turi sklypu namu statyboms pajuryje.Ir taip pat turi interesu,kad jegainiu ten nebutu.Nes lietuvis butybe zalia,ir jautri,juos organizma ardo vejo vibracijos nuo propeleriuku.Tuo labiau,arti ju namu,kur jie sodins ekologiskas morkas ir pomidorus. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Emigraves to immo 178.167.216.108
2012.05.15 01:33
Dabar didzioji privaciu namu dauguma naudoja malkas. Tai pigiausias budas sildytis. Jei bus masiskai naudojamas biokuras, jo turetu trukti ir malkos prades atsieiti tiek pat kiek dujos pvz. Ir nemanau, kad zmogeliams tai patiks Atsakymas į komentarą atsakyti
~bio (m.vz.lt) 85.206.20.9
2012.05.15 07:57
Tu negali kurentis tik malkomis.Katilas elektra taip pat naudoja. Atsakymas į komentarą atsakyti
~Emigraves to bio 92.251.233.144
2012.05.15 09:53
mielas immo, pradejau skaityti tavo komentara bet cia pat ir baigiau.
siulyciau labiau pasidometi elektros energijos rinka pries rasant tokias erezijas.

1 upes tekmes energija naudojancios hidroelektrines balansui netinka (o ju norvegijoje dauguma)
2 scandinavijoje, o jau greitai atsiradus tiltams ir lietuvoje veiks NordPoolSpot, o sitoje birzoje galimi tik forward dealai, arba itnraday dealai. Deja dvisaliu susitarimu buti negali kai kalba eina apie crossborder trading, nes visas kabelio pajegumas bus naudojamas NPS del market coupling

vien tai kad nezinai tokiu elimentariu dalyku parodo kad skaitai vikipedia ir tad apsimeti gudruoliu. na negerai, neklaidink zmoniu :) Atsakymas į komentarą atsakyti
~rubis to immo 194.209.217.117
2012.05.15 13:53
visas dienas po n postu, o po rubio pasisakymo nei zodzio nebera.. Atsakymas į komentarą atsakyti
~to immo 78.60.155.148
2012.05.15 23:13
Airijoje atlyginimas 4.3 karto didesnis negu Lietuvoje (~480 eur vs 2050 eur). Airijoj elektra kainuoja 0.2162 eur/kWh, Lietuvoje 0.1378 eur/kWh (Airijoje brangiau 56% arba 1.56 karto). Taigi, Airijoje uz vidutini atlyginima galima nusipirkti 2.7 karto daugiau elektros.
Brangiausia elektra Danijoje 0.3078 eur/kWh, Vokietijoje 0.2781. Vokietijos uz vidutini atlyginima gali nusipirkti 2.25 karto daugiau elektros negu Lietuvoje, 2.4 karto daugiau negu Danijoje. Atsakymas į komentarą atsakyti
~elektra 184.105.146.22
2012.05.15 23:15
Komentuok
Primename, kad Lietuvos Respublikos įstatymai draudžia...
1) raginti prievarta keisti Lietuvos Respublikos konstitucinę santvarką; 2) skatinti kėsintis į Lietuvos Respublikos suverenitetą, jos teritorijos vientisumą, politinę nepriklausomybę; 3) kurstyti karą ar neapykantą, tyčiotis, niekinti, kurstyti diskriminuoti, smurtauti, fiziškai susidoroti su žmonių grupe ar jai priklausančiu asmeniu dėl amžiaus, lyties, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų, pažiūrų ar religijos pagrindu; 4) platinti, propaguoti ar reklamuoti pornografiją, taip pat propaguoti ir (ar) reklamuoti seksualines paslaugas, lytinius iškrypimus; 5) propaguoti ir (ar) reklamuoti žalingus įpročius ir narkotines ar psichotropines medžiagas. Draudžiama platinti dezinformaciją ir informaciją, šmeižiančią, įžeidžiančią žmogų, žeminančią jo garbę ir orumą. Draudžiama skleisti informaciją, pažeidžiančią nekaltumo prezumpciją ir kliudančią teisminės valdžios nešališkumui.
Pagrindinės naujienos
Sektoriaus įmonių rezultatai »
Temos įžvalgos »
Ramūnas KiaulėnasAB LESTO Visuomeninio tiekėjo departamento vadovasRamūnas Kiaulėnas

Kodėl už kitų elektros sąskaitas turi mokėti visi vartotojai?24

Martynas NagevičiusLietuvos atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacijos prezidentas.

Blogiau būti jau nebegali12

Vitas MačiulisSaulės energetikos asociacijos prezidentas.

Perkantiems taupiąsias lemputes – perpus didesnis elektros tarifas5