VMI atleidžia e.važtaraščio gniaužtus

Publikuota: 2017-04-18
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Valstybinė mokesčių inspekcija atsižvelgė į transporto ir logistikos bendrovių pasiūlymus dėl elektroninių važtaraščių teikimo mokesčių administratoriui.

VMI informuoja, jog nuo šiol krovinių gabentojai išrašomų važtaraščių duomenis į Išmaniosios mokesčių administravimo sistemos Elektroninių važtaraščių posistemį i.VAZ galės pateikti paprasčiau. Įsigaliojus Važtaraščių duomenų teikimo VMI taisyklių pakeitimams, važtaraščio duomenis į i.VAZ galės perduoti bet kuris gabenimo operacijos dalyvis be papildomo siuntėjo įgaliojimo suteikimo i.MAS sistemoje.

„VMI atsižvelgė į krovinių gabentojų pastabas dėl pasitaikančių atvejų, kai paslaugas perka vienkartiniai klientai, kurių vadovai nėra prisijungę prie i.MAS ir važtaraščio rengėjui nesuteikia teisių už klientą pateikti važtaraščių duomenis“, – teigia Virginija Ginevičienė, i.SAF ir i.VAZ posistemių sukūrimo projekto vadovė

Įsigaliojus supaprastintai važtaraščių duomenų teikimo VMI tvarkai, siuntėjas bus informuojamas apie kiekvieną atvejį, kai kitas asmuo teiks už jį duomenis į i.VAZ – apie tai mokesčių mokėtojas gaus pranešimą į savo i.MAS pranešimų dėžutę. Taip pat sistemoje visuomet bus fiksuojama, kas yra važtaraščio rengėjas – t.y. koks asmuo teikia važtaraščio duomenis.

Mokesčių mokėtojams palikta galimybė savarankiškai valdyti įgaliojimų suteikimą – jei mokesčių mokėtojas nesutiks, kad bet kuris kitas mokesčių mokėtojas už jį be atskiro jo įgaliojimo teiktų važtaraščių duomenis, jis galės apie tai pažymėti i.VAZ. Tokiu atveju bus grįžtama prie galiojusios duomenų teikimo tvarkos, kai siuntėjas turi suteikti įgaliojimus rengėjui. VMI atliko reikiamus pakeitimus i.MAS portale ir mokesčių mokėtojai šia funkcija jau gali naudotis.

Atsižvelgė į pastabas

„Apie „i. VAZ“ su mokesčių administratoriumi diskutavome ne viename susitikime ir pagaliau į verslininkų problemas buvo atsižvelgta. Žinoma, e. važtaraščių sistemą dar reikia tobulinti, tačiau visi ženklai rodo, kad judame pozityvia kryptimi“, – teigia Arūnas Bertašius, „Lineka“ viceprezidentas, logistikos bendrovės „Rhenus Svoris“ generalinis direktorius.

Verslo atstovai akcentavo dvi pagrindines e. važtaraščių deklaravimo sistemos problemas. Pirma, kad neužpildžius visų sistemos laukų ir negavus patvirtinimo, krovinio vežti nebuvo galima.

Ponas Bertašius aiškina, kad logistikos versle dažnai pervežami daliniai kroviniai. Tai reiškia, kad viename sunkvežimyje būna pakrauti keliolikos ar net keliasdešimties klientų kroviniai. Jeigu deklaruojant bent viename iš jų pasitaikydavo klaida, sistema nepriimdavo viso paketo.

„Jeigu išmesdavo klaidą, mes tarsi negalėjome pajudėti į reisą. Dabar aiškinamajame rašte nurodyta, kad klaidos krovinio gabenimui įtakos neturėjo, jos buvo informacinio pobūdžio. Klaidų korekcijai yra suteiktas 30 min. laikas po krovinio išvykimo. Svarbiausia, kad sistemos kūrėjai atsižvelgė į tai, kad versle negalima stabdyti krovinių judėjimo“, – sako „Rhenus Svoris“ vadovas.

Antra problema – įgaliojimų reikalavimai sistemoje. Anot p. Bertašiaus, jeigu logistikos paslaugas teikianti bendrovė nori pateikti važtaraštį, tai bendrovės klientas, būtinai direktorius, turi prisijungti prie i. VAZ ir suteikti įgaliojimą.

„Jei įgaliojimas nebūdavo tinkamai sutvarkytas, e. važtaraštis nesusiformuodavo ir krovinio vežti nebuvo galima. Mūsų sąraše yra 900 įmonių, kurių vadovai turi suteikti mums įgaliojimus. Šis skaičius yra gerokai didesnis, nei realiai įmanoma surinkti. Dabar žadama, kad to nebebus. Kol kas įgaliojimų sistema nepanaikinta, bet VMI rašte teigiama, kad jos planuojama atsisakyti“, – teigia „Rhenus Svoris“ vadovas.

Klaidos – nereikšmingos

VMI atsakymuose „Linekai“ rašoma, jog tam tikros klaidos pildant važtaraščių duomenis yra informacinio pobūdžio – jos nedraudžia išjudėti transporto priemonei į gatves. Anot VMI, sistemoje gaunami pranešimai „Time of dispatch in past“ ir „Actor name doesnt match“ yra tik informacinio pobūdžio ir įtakos važtaraščio duomenų pateikimui į i.VAZ neturi. Važtaraščio duomenys i.VAZ yra vis tiek užregistruojami ir jiems suteikiamas i.VAZ registracijos numeris. Taigi įtakos krovinio gabenimui tokie informaciniai pranešimai taip pat neturi.

Informacinis pranešimas „Actor name doesnt match“ tik informuoja naudotoją, kad krovinio gabenimo operacijos dalyvio pavadinimas i.VAZ pakeistas pagal Mokesčių mokėtojų registre turimus duomenis, o naudotojo informacinėje sistemoje jokie pakeitimai nėra atliekami ir papildomų veiksmų iš duomenis teikiančio asmens nereikalauja.

„Jūsų pasiūlymas dėl 30 min. tolerancijos teikiant duomenis pavėluotai apsvarstytas i.VAZ projekto paslaugų sukūrimo darbo grupėje ir pritarta atitinkamai pakoreguoti i.VAZ sisteminius nustatymus. Minėtas pranešimas naudotojams nebus siunčiamas, jei duomenų pateikimo laikas bus ne vėlesnis už krovinio išgabenimo laiką daugiau nei 30 min.“, – rašome VMI atsakymuose „Linekai“.

Kai nesuteikia įgaliojimų

VMI atkreipia dėmesį, jog pranešimas dėl „Proxy violation“ (pranešimas reiškia, kad krovinio siuntėjas nesuteikė įgaliojimų i.MAS važtaraščio rengėjui teikti važtaraščių duomenis už siuntėją) yra laikomas klaida ir tokiu atveju važtaraščio duomenys i.VAZ nėra užregistruojami ir jiems nėra suteikiamas i.VAZ registracijos numeris. Vadinasi, važtaraščių duomenų teikimo prievolė lieka neįgyvendinta.

Net ir po krovinio išgabenimo per ne ilgesnį kaip 5 darbo dienų laikotarpį po važtaraštyje nurodyto krovinio perdavimo gavėjui laiko, važtaraščio duomenys gali būti tikslinami, primena VMI. Taigi, tokiu atveju, kai važtaraščio rengėjas gauna klaidos pranešimą „Proxy violation“, jis turėtų kreiptis į krovinio siuntėją dėl i.MAS įgaliojimų suteikimo važtaraščio duomenų teikimui arba krovinio siuntėjas pats turėtų pateikti važtaraščio duomenis į i.VAZ.

VMI informuoja, jog šiuo metu derinamas Išmaniosios mokesčių administravimo informacinės sistemos (i.MAS) naudojimo taisyklių, pakeitimo projektas. Planuojama, kad važtaraščio rengėjas ir be įgaliojimo i.MAS sistemoje iš siuntėjo galės pateikti važtaraščio duomenis į i.VAZ. Priėmus minėtus pakeitimus, klaidos pranešimas „Proxy violation“ taptų neaktualus.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą FINANSŲ IR APSKAITOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Gazelė 2016

Sparčiausiai augančios finansinių paslaugų bendrovės

Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
1272 UAB „Cognizant Technology Solutions Lithuania“ 82,4% Vilniaus
1347 UAB „Baltpool“ 79,0% Vilniaus
1893 UAB „Sollo“ 57,8% Vilniaus
2000 UAB „International Metbalta Invest group“ 55,4% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau