„Fitbit“ suvalgė dar vieną laikrodžių gamintoją

Publikuota: 2017-01-11 Autorius: Rašyti komentarą

Dėvimų įrenginių sportui gamintoja „Fitbit“ per du mėnesius paskelbė jau apie antrą įsigijimą. Su naujomis jėgomis tikimasi dar labiau išjudinti išmaniųjų laikrodžių rinką.

Steve'o Marcuso („Reuters“/„Scanpix“) nuotr.
Steve'o Marcuso („Reuters“/„Scanpix“) nuotr.

Antradienį „Fitbit“ paskelbė, kad įsigija Europos startuolį „Vector Watch“. Šios bendrovės laikotarpis nuo sukūrimo iki pardavimo truko vienerius metus. Bendrovė per šį laiką pristatė 12 išmaniųjų laikrodžių. Jos centrinis biuras yra Jungtinėje Karalystėje, o produkto plėtra vykdoma Rumunijoje.

Už kokią sumą buvo nupirkta ši bendrovė, abi pusės neatskleidžia, rašo „Venture Beat“.

„Vector Watch“ išmanusis laikrodis gali stebėti žmogaus aktyvumą, perduoti ir priimti pranešimus iš išmaniojo telefono. Taip pat jis turi kelias integruotas trečiųjų šalių programėles, pavyzdžiui, žiniasklaidos priemonių „The Economist“, „ESPN“, „BBC World News“.

Tačiau šių bendrovių programėlių integraciją padarė pati „Vector Watch“ ir tai yra trūkumas, kurį vis dar mėgina išspręsti ir kiti konkurentai. Siekiama, kad gamintojams nereikėtų įdėti papildomų pastangų, kad trečiųjų šalių programėlės veiktų sklandžiai naudojant jų dėvimuosius įrenginius.

„Vector Watch“ per visą savo veiklos laikotarpį buvo pritraukusi pradinę 2 mln. USD rizikos kapitalo investiciją iš fondų valdytojos „Gecad Fund“. Bendrovė pranešė, kad jos prekės ženklo nebeliks.

Perėmė „Pebble“

2016 m. pabaigoje „Fitbit“ atliko dar vieną įsigijimą. Tiesa, tai atrodė labiau kaip bendrovės perėmimas, o ne pirkimas. Išmaniuosius laikrodžius gaminusi „Pebble“ paskelbė, kad nutraukia savo veiklą.

Apie tai, kad „Pebble“ turi finansinių problemų buvo kalbama ir anksčiau. Buvo pasirodžiusi informacija, jog „Fitbit“ ketino įsigyti „Pebble“ už 40 mln. USD. Galiausiai kompanija pasiėmė tik tai, ko jai bendrovėje reikėjo: darbuotojus ir intelektinę nuosavybę. Kiek tai jai kainavo, neatskleidžiama.

Nors išmaniųjų laikrodžių rinkoje „Fitbit“ elgiasi kaip ešerys ežere, ten pat yra ir lydekų. Rinkoje yra tikinčių, kad 2017 m. šią laikrodžių gamintoją nupirks technologijų milžinė „Apple“ ar kita išmaniųjų telefonų gamintoja. Apskritai rinkoje yra neužtikrintumo, ar išmaniųjų laikrodžių gamintojai gali išgyventi, kai tokius įrenginius gamina ir išmaniųjų telefonų kūrėjai.

„Fitbit“ įsikūrė 2007 m. 2016 m. ji išplatino savo akcijos Niujorko biržoje „New York Stock Exchange“ ir pritraukė 732 mln. USD naujo kapitalo. Po mėnesio bendrovės akcijų kaina šoktelėjo iki rekordinių 47,6 USD. Tačiau dabar vienos akcijos vertė nesiekia 8 USD.

„Vector Watch“ įsigijimas rinkos dalyvių taip pat nenudžiugino. Po pranešimo rytinės prekybos metu „Fitbit“ akcijos buvo kritusios 4,5%.

Sunkūs laikai

„Fitbit“ vertė laikosi žemai dėl bendrų tendencijų. Rinkos analizės bendrovė IDC pranešė, kad III praėjusių metų ketvirtį, palyginti su atitinkamu laikotarpiu 2015 m., išmaniųjų laikrodžių pristatymas į pardavimo vietas smuko 51,6%.

Lyderės pozicijas išlaikė „Apple“, kuri per ketvirtį pristatė į pardavimo vietas daugiau nei 1 mln. savo išmaniųjų laikrodžių. Tačiau tuo pat metu 2015 m. ji išsiuntė 3,9 mln. šių įrenginių. Augimą pademonstravo vienintelė „Garmin“, tačiau jos pardavimai išlieka nedideli: nuo 100.000 vienetų jie šoktelėjo iki 600.000.

Ekspertai ragina neskambinti pavojaus varpais, per analizuotą ketvirtį praktiškai nebuvo pristatyta naujų įrenginių. Kai bendrovės pateiks rinkai naujus produktus, tikimasi jos suaktyvėjimo. Kita vertus, anot jų, jau tampa aišku, kad išmanieji laikrodžiai įtiks ne kiekvienam.

Ir tai yra geras signalas seniesiems laikrodžių gamintojams, mano Benas Woodas, rinkos analizės bendrovės „CCS Insight“ tyrimų grupės vadovas.

„Mes tikime, kad auganti analoginių išmaniųjų laikrodžių įvairovė nulems aktyvumą šioje rinkoje 2017 m. Ypač, kai pažengę laikrodžių gamintojai kaip „Fossil“ didina išmanesnių laikrodžių modelių skaičių ir siūlo juos tradiciniais pardavimo kanalais“, – prognozuoja p. Woodas, kurį cituoja BBC.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
4 UAB „Visma Lietuva“ 1792,2% Vilniaus
18 UAB „DevBridge LT“ 950,1% Kauno
37 UAB „NFQ Technologies“ 658,9% Kauno
69 UAB „Oviosoft“ 500,1% Vilniaus
126 UAB „Autepra“ 357,8% Vilniaus

10 didžiausių technologijų bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Omnitel, UAB136.67711.775596
Bitė Lietuva, UAB131.46823.290544
Tele2, UAB163.99146.611105
TEO LT, AB198.02837.4631.839
Fima, UAB61.5963.688393
Mediafon, UAB30.12380756
Televizijos ir ryšio sistemos, UAB23.4611.70149
Mobili Baltija, UAB45.29651917
Huawei Technologies (Vilnius), UAB22.02133314
Western Union Processing Lithuania, UAB45.0564.0961.462
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau