Akinių rinka: prastėjantis žmonijos regėjimas, tendencijos ir sezono naujienos

Publikuota: 2017-03-18

Globali mados, ypač liukso klasės, industrija generuoja sunkiai išmatuojamo dydžio pajamas. Viena jos sričių – visame pasaulyje metai iš metų auganti akinių – korekcinių ir nuo saulės – rinka. Lietuviai akinių dar negamina, tad VŽ „Savaitgalis“ žvalgosi į globalios rinkos tendencijas ir tos rinkos siūlomas šio sezono naujienas.

Pagal produkto tipus, akinių rinka skiriama į akinius nuo saulės, kontaktines linzes ir korekcinius akinius. Didžiausią jos dalį užima pastarieji ir, prognozuojama, tokią užims ir toliau – deja, globali akinių rinka auga dėl visame pasaulyje didėjančio regėjimo sutrikimų skaičiaus.

Ne malonu, o privalu

Skaičiuojama, kad Žemėje gyvena 7,3 mlrd. žmonių, iš jų 63% reikia regėjimo korekcijos, tačiau tik 1,9 mlrd. nešioja korekcinius akinius, kontaktinius lęšius arba gelbstisi chirurginėmis priemonėmis. Industrijos duomenys rodo, jog regėjimą gerinančių priemonių neturi daugiau nei 2,5 mlrd. žmonių, ypač gyvenančių Azijos, Afrikos ir Lotynų Amerikos šalyse. Taigi, industrijos ateitis optimistinė, juolab vis didėjantis saulės aktyvumas, UV ir iš įvairiausių IT prietaisų sklindantis spinduliavimas augančią viduriniąją klasę skatina įsigyti akinius ne kaip „malonu turėti“, bet kaip „privalu turėti“ daiktą.

Prognozės optimistinės

Optimizmą skaičiais paverčia „Euromonitor“ prognozė: nuo 2015 m. iki 2020 m. globali akinių rinka kasmet augs 2,5%.

„Rūpinimasis regėjimu yra fantastiškas verslo stūmoklis, galinga paskata turtingą industriją paversti dar turtingesne“, – „Citigroup Inc.“ analitikus cituoja dienraštis „Financial Times“ (FT).

Remiantis kitų rinkos tyrėjų, www.transparencymarketresearch.com, išvadomis, globalios akinių rinkos vertė 2011 m. buvo 81 mlrd. USD, o iki 2018 m., augdama po 3,7% kasmet, ji pasieks 130 mlrd. USD. Tas pats tyrimas sako, jog didžiausią akinių rinkos dalį, maždaug 30%, atsiriekia Šiaurės Amerika. Kita vertus, reikšminga dalis tenka Azijos ir Ramiojo vandenyno regionui, kur rinka minėtuoju laikotarpiu auga po 9% kasmet.

Europoje akinių verslas auga 2%, tai stabili rinka, o Baltijos šalyse auga sparčiau nei 2% dėl naujų vartotojų potencialo.

Akinių industrija neabejotinai išskiria liukso klasės produktų nišą: vertinama, kad aukštos klasės saulės ir korekcinių akinių, kainuojančių 200 Eur ir daugiau, rinka verta 13 mlrd. Eur ir turi priežasčių augti. Be abejo, didelis vaidmuo ją auginant tenka pasaulio įžymybėms, tapatinamoms (arba susitapatinančiomis) su liukso klasės prekių ženklais.

Rinką augina ir didėjantis jos dalyvių skaičius ir pasiūla – akinių formų, medžiagų bei kokybės įvairovė neišmatuojama.

Tarp pagrindinių, gaminančių visame pasaulyje žinomų prekių ženklų produktus, www.transparencymarketresearch.com vardija tokius akinių ir lęšių gamintojus kaip „Bausch & Lomb“, „Marchon Eyewear“, „Hoya Corporation“, „Carl Zeiss AG“, „Fielmann AG“, „Safilo Group“, „Essilor International“, „Vision Express“, „Luxottica Group S.p.A“, „Specsavers Optical Group Ltd.“, „De Rigo S.p.A“, „CooperVision“, „Johnson & Johnson Vision Care“, „ CIBA Vision Inc.“, „Kering Eyewear“ ir kt.

Minėtasis tyrimas patvirtina „Euromonitor“ prognozes: prastėjantis žmonijos regėjimas yra vienas svarbiausių faktorių, užtikrinsiančių rinkos augimą bent jau per artimiausius metus. Kitas dalykas, kad ir kaip būtų netikėta, – žmonės sensta ir dažnas sulaukęs 40-ies pasibalnoja nosį akiniais.

Rinkos persistumdymai

Užsidėjus naujus gerus akinius apima toks pats jausmas, kaip apsiavus naujus gerus batus ar pastvėrus naują rankinę. Gal todėl akiniai – optiniai ar nuo saulės – dažno stileivos garderobe užima panašią vietą kaip rankinė ar batai. Ir neabejotinai todėl kasmet pristatomos vis naujos akinių mados kryptys, naujos net ir tuo atveju, jei „nauja“ yra dar visai neužmiršta sena.

Paklaustas, ar galima apibrėžti laiko tarpsnį, kaip dažnai keičiasi akinių mados, Alessandro Magnabosco, UAB „Kontessa“ valdybos narys, skėsteli rankomis: „Kasmet, – ir netrukus priduria: – Žinoma, ne visiškai. Jei kalbame apie korekcinius akinius, žmonės juos keičia maždaug kas 2–2,5 metų.“

Ponas Alessandro ir Linardas Klešniekas, UAB „Kontessa“ komercijos direktorius, Vilniuje pristatė liukso klasės akinių gamintojos „Kering Eyewear“ produktus. „Kontessa“ yra šio gamintojo akinių ir prekių ženklo „Italia Independent“ platintoja Baltijos šalyse, NVS, Gruzijoje ir Azerbaidžane, o abu pašnekovai – įmonės bendraturčiai.

Kelis žodžius reiktų pasakyti apie prancūzų prabangos prekių gamintoją – „Kering“ grupę, kuri, skaičiuojama, pasaulyje penkta pagal dydį. 2014 m. „Kering“ už nutrauktas sutartis su „Safilo“ ir „Luxottica“ grupėmis dėl liukso klasės prekių ženklų gamybos atseikėjusi šioms milijonus, po savo sparnu susigrąžino tokius prekių ženklus kaip „Gucci“, „Bottega Veneta“, „Stella McCartney“ bei kitus ir patys rūpinasi jų gamyba bei platinimu. Šį persistumdymą FT pavadino svarbiu pokyčiu rinkoje.

Dabar „Kering“ priklauso prekių ženklai „Alexander McQueen“, „Balenciaga“, „Brioni“, „Gucci“, „Puma“, „Volcom“, „Saint Laurent“, „Boucheron“ ir kt.

Vienu iš minėto persistumdymo privalumų p. Klešniekas vadina tai, kad „Kering“ neturi savų gamyklų, tad turi laisvas rankas „rinktis geriausius gamintojus, siūlančius geriausias technologijas“. „Pavyzdžiui, žinome, kad japonai yra puikūs titano ekspertai, ir jeigu norime savo gaminiuose panaudoti titaną, kreipiamės į juos. Jei akinių rėmeliams reikia odos, kreipiamės į italų odos gamintojus. Taigi nesame pririšti prie vienos ar kelių gamyklų ar savų technologijų, kurias norėtume prastumti“, – kalba p. Klešniekas.

Dizainas ir technologijos

Pasak jo, ryškiausios 2017 m. naujienos yra susijusios su dizainu ir technologijomis. Bene akivaizdžiausia naujiena: plokšti akinių lęšiai.

„Tiesūs kaip lango stiklas“, – šypsosi pašnekovas. Anot jo, šįkart tai ne funkcionalumo, o dizaino ir mados dalykas.

Šiemet ir toliau šviesėja ir ryškėja akinių rėmelių spalvos, drauge – skaidrėja ir šviesėja lęšiai. Jeigu dar prieš metus kitus kolekcijose dominavo juoda ir kitos tamsios spalvos, dabar atėjo laikas į gyvenimą žvelgti pro rožinius akinius, tikrąja to žodžio prasme.

Kalbant apie technologijas, bene daugiausia jų siūlo prekių ženklas „Italia Independent“. Neatsitiktinai. Su automobilių „Fiat“ gamintoju susijusi įmonė naujoves skolinasi iš automobilių pramonės, pavyzdžiui, iš jos ant akinių rėmelių prieš porą metų „peršoko“ aksomo efektas, o 2017 m. pavasario–vasaros kolekcijoje jau dominuoja aksominio akmens efektas – ketvirtasis dengimo aksomu žingsnis, ištobulintas pagal akmens efekto modelį ir aukštos raiškos būdu atspaustas ant aksomu dengto paviršiaus. Kita gamintojo naujovė – akinių su metaliniais rėmeliais „I-thin“ linija: akiniai nuo saulės, gaminami iš itin patvaraus ir plono plieno, su guminėmis kniedėmis ir plokščiais stiklais.

Ir vėl vintažas

Kelinti metai dalis mados kūrėjų siūlo lyg kažkur matytus – gal senelės stalčiuje ar senuose žurnaluose – akinius. „Taip, klientai, peržiūrėję kai kurias naująsias akinių kolekcijas, gūžčioja pečiais: juk tai – močiučių akiniai“, – šypsosi p. Klesniekas. Anot jo, retro stilius ryškus ir šių metų akinių mados kolekcijose – ir kalbant apie akinius nuo saulės, ir apie optinius. Kad ir naujoji „Boucheron“ akinių linija – duoklė ikoniškajai 1968 m. šių mados namų kolekcijai „Serpent Boh?me“, savo ruožtu, patobulinta naujosiomis technologijomis. Kaip gi šiais laikais be jų.

Juodosios rinkos nėra?

Kadaise akinių gamintojams didelių nemalonumų kėlė juodoji rinka, sudarydavusi kur kas daugiau nei pusę legaliai parduodamos produkcijos. Dabar, sako p. Alessandro, klastotojams tampa vis sunkiau gaminti technologiškai sudėtingus modelius.

„Globaliai juodoji rinka vis dar išlieka problema – prekių ženklai užsiima apsauga globaliu mastu, ieško klastotojų, pardavėjų ir juos baudžia, tačiau jei kalbame apie liukso klasės gaminius, jų falsifikuoti neapsimoka: techniškai per brangu ir per sudėtinga“, – sako p. Klešnekas. Anot jo, Baltijos šalyse dėl griežtų ES įstatymų ši problema nejaučiama, o pavyzdžiui, Gruzijoje, Azerbaidžane, kur „Kontessa“ irgi veikia, ten tokia problema egzistuoja.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau