Gal norėtumėte mėlynojo vyno?

Publikuota: 2017-01-01 Autorius: Rašyti komentarą

Vyno industrijoje pokyčiai nėra taip aiškiai matomi, kaip kurioje nors kitoje. Tačiau po dvejų metų paieškų sukurtas ryškiai mėlynos spalvos vynas gali būti pavadintas 2016-ųjų akibrokštu. Arba staigmena.

Vynas, padarytas iš raudonųjų ir baltųjų vynuogių sunkos mišinio su organiniais pigmentais, vienus priverčia iš nustebimo pakelti antakį, kitus – stiklą su šiuo vynu. 
„gik.com“ nuotr.
Vynas, padarytas iš raudonųjų ir baltųjų vynuogių sunkos mišinio su organiniais pigmentais, vienus priverčia iš nustebimo pakelti antakį, kitus – stiklą su šiuo vynu. „gik.com“ nuotr.

Viena Ispanijos bendrovė šiais metais pribloškė tradicinio vyno gamintojų armijas, rinkai pristačiusi neįtikėtiną naują vyną „Gik Blue“. Vynas, padarytas iš raudonųjų ir baltųjų vynuogių sunkos mišinio su organiniais pigmentais, vienus priverčia iš nustebimo pakelti antakį, kitus – stiklą su šiuo vynu.

Vynas dėl juoko

„Gik“ radosi juokais, tiesiog maišant tam tikrus dalykus ir žiūrint, kas iš to išeis. Norėjome atsinaujinti ir pradėti nedidelę revoliuciją. Vyno gamyba pasirodė puiki vieta tam“, – kalba Aritzas Lopezas, vienas jaunųjų verslininkų, šio vyno kūrėjų. Tiesa, nė vienas p. Lopezo kompanionų nėra patyręs vyndarys, taigi jie pasitelkė Baskijos universiteto (University of the Basque Country) mokslininkų pagalbą: universiteto chemikai praleido dvejus metus, padėdami vyndariams entuziastams „sutuokus gamtą ir technologijas sukurti mėlynąjį vyną“, praneša BBC.

Šiam vynui sukurti skirtingų rūšių raudonųjų ir baltųjų vynuogių sultys buvo maišomos su dviem organiniais pigmentais – anthocianinu, gaunamu iš raudonųjų vynuogių odelių, ir indigotinu – organiniu junginiu, paprastai naudojamu kaip mėlynos spalvos maisto dažiklis.

Gėrimo skonis buvo sustiprintas saldikliais be kalorijų, jis sodrus ir švelnus, salsvas, net šiek tiek primena sirupą.

Kam puikus, o kam baisus

„Iš pradžių žmonės netikėjo, kad mes parduosime šį mėlynąjį vyną, tačiau kai jo pabandė – pamėgo ir dabar grįžta nusipirkti“, – BBC cituoja Enrique Isasi iš Madrido restoranėlio „Sushi Artist“, kuris savo lankytojams mėlynojo vyno pasiūlė pirmasis Ispanijoje.

Be abejo, neįprastas vynas sulaukė ir kitokių vertinimų. Yra vadinančių „Gik“ siaubingu ir šventvagišku išradimu, antivynu ar tiesiog iškreiptu, taip pat, kaip vadinamas Sevilijoje veikiančios įmonės „Puerto de Indias“ žemuogių džinas, sukurtas po nepavykusių bandymų pagaminti žemuogių džino iš šviežių uogų.

„Puerto de Indias“ meistrai, pridėję uogų į distiliuotą džiną, galiausiai gavo likerio ir džino hibridą. Šis atkartoja tai, ką vaikinai padarė su „Gik“, užsimoję sukurti gėrimą vyno pagrindu.

Griauti tradicijas

Pasak p. Lopezo, Ispanijoje vynas be galo stipriai susijęs su kultūra, kuri nesikeitė šimtmečiais: „Ispanija yra šalis, pirmenybę atiduodanti tradicijoms, bet ne inovacijoms. „Gik“ yra bandymas tai pakeisti. Sukūrėme jį normaliems žmonėms, kurie neturi jokio noro žinoti tūkstančio taisyklių prieš pakeldami taurę vyno.“ Pasak BBC, tai „yra tam tikras požiūris, kuris atrodo gerokai revoliucingesnis nei pats vynas“.

Vynas yra 11,5% alkoholio, jį siūloma patiekti atvėsintą. Tarp tinkamų derinių su maistu vardijami sušiai, kukurūzų traškučiai su gvakamolės ar dzadzikio padažais, makaronai carbonara, rūkyta lašiša, – tarsi nieko revoliucingo. Daug labiau neįprasta tai, kad ragaujant šį vyną rekomenduojama klausytis senų grupių „Minus the Bear“ ir „Fryars“. Mažmeninė šio vyno butelio kaina – 10 Eur.

Apie ateitį

„Gik“ kūrėjai yra jauni, trisdešimties dar nesulaukę žmonės ir su šiuo vynu per socialinius tinklus nusitaikė tiesiai į panašiai mąstančius savo bendraamžius – nuo aktorių iki dizainerių ar didžėjų. Tai sufleruoja ir atsaini ikonografija: pagrindinėje mėlynojo vyno etiketėje pavaizduotas žmogus šuns galva, sėdintis fotelyje ir laikantis dvi mėlynojo vyno taures.

„Akivaizdu, kad šiuo vynu nusitaikyta į jaunus, nuotykių trokštančius tūkstantmečio žmones, kurie yra atviresni naujoms idėjoms ir kuriems visiškai nerūpi turėti vyno žinių bagažą“, – rašoma www.luxuo.com.

Žiūrint iš ilgalaikės perspektyvos, vertina BBC, sunku pasakyti, ar „Gik“ pritaps prie šio laiko, vietos ir jį vartojančiųjų demografijos, ar tai tiesiog tūkstantmečio naujiena ir stiprėjantis vyno industrijos balsas. Mėlynasis vynas parduodamas 25-ose šalyse, esama planų prekiauti juo ir JAV.

Lietuviai neragautų

„Neragavau šio vyno, ačiū Dievui, ir, kad ir koks jis būtų „modernus“, manau, jog šiuolaikiniai skoniai teikia pirmenybę švariems, natūraliems produktams“, – sako Chadas Walshas, Niujorko restorano „Agern“ someljė. Anot jo, šiais laikais madingi vynai, „į kuriuos nieko nepridėta ir iš kurių nieko nepašalinta“. „Galiu užtikrinti, kad „Gik“ niekada nepateks į jokį rimtą vyno sąrašą, ir aš nenustebsiu, jei savo dienas jis pabaigs vyninės šaldytuve“, – BBC cituoja someljė.

Daugkartinis Lietuvos someljė čempionas Narimantas Miežys, Vilniuje neseniai atidaryto vyno baro „Somm“ vadovas ir, žinoma, someljė, sako, kad pats to vyno nėra ragavęs, nors apie jį žino.

„Nesu tokių vynų gerbėjas ir, bent kol kas, esu prieš tokį. Gal tai įdomu, gal net taps populiaru, bet aš nuoširdžiai tikiu, kad tokie vynai nepakeis tradicinių. Tai tiesiog įdomus dalykas, kaip koks įspūdingas dekanteris, kurį smagu vieną kartą palaikyti rankose, dekantuoti juo vyną, tada padėti ant lentynos ir daugiau nenaudoti“, – šypteli p. Narimantas. Jis svarsto, kad jeigu į barą užsisakytų tris keturis butelius tokio vyno, parduotų juos gal per... metus.

„Iš to didelių pinigų neuždirbsi, tiesiog vieną kitą tokį vyną gali turėti, kad nustebintum svečius. Netikiu, kad tai taps tendencija“, – sako someljė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau