Indeksai
S&P 500-0,13%2.120,79
S&P Asia 50-1,21%4.002,05
OMXV+0.60%501.834
EURO STOXX 50-0,87%3.650,71
Valiutos
EUR-USD0,00%1,0949
USD-RUB-0,04%52,6842
USD-PLN-0,36%3,7686
GBP-USD+0,09%1,5330
USD-JPY-0,06%123,8700
Žaliavos
Oil (Brent)(USD/bbl.)+0,67%63,00
Gas(USD/MMBtu)+0,33%2,72
Gold(USD/t oz.)+0,07%1.189,60
Wheat(USd/bu.)-0,46%486,50
Cattle(USd/lb.)+0,88%152,75
Palūkanos
VILIBOR 60,00%
EURIBOR 6-3,85%0,05
Fondai

Įžvalga
Medijos, Prekyba

Reklama: apie "Vytautą" ir Lietuvą nuo Honkongo iki JAV

2012.03.29
Persiųsk

Turime progą išanalizuoti istorinį įvykį, kai lietuviškas prekės ženklas skinasi kelią į užsienį dėl virusinio klipo.

Artūras Olšauskas   Artūras Olšauskas „Media House“ verslo plėtros vadovas

Virusinis klipas apie "Vytauto" mineralinį vandenį pelnė pirmą vietą portale "viralvideochart.com" greitai vartojamų produktų (FMCG) kategorijoje;

Apie šį klipą publikuoti straipsniai "adweek.com", "comedycentral.com", "buzzfeed.com", "yahoo.com", pusšimtyje tinklaraščių bei forumų.

0b3fcfc0-26f4-4778-a0f6-18b7173c2fa7

 Prekybos užklausos nuo Honkongo iki JAV

Nors šį klipą sukūrė nežinomas asmuo - "katashnis85", iš jo naudos gavo įmonė. Ji pasiekė papildomą auditorija ir sukėlė susidomėjimą produktu.

“Kad pasaulis kalba apie “Vytautą“ sužinojome iš savo partnerių kitą dieną po filmuko pasirodymo. Dabar gauname daug prekybos užklausų iš įvairiausių pasaulio šalių nuo Hong Kongo iki JAV.  Jaučiame susidomėjimą ir bandysime juo pasinaudoti. Iki šiol užsienio partneriams nebuvome nei žinomi, nei atrodėme kažkuo ypatingi", - teigė „Birštono mineraliniai vandenys“ komercijos direktorius Robertas Šnaras, neseniai grįžęs iš tarptautinių parodų „Prodexpo“ Maskvoje  ir „GulFood“ Dubajuje.

Kaip ir su įprastomis kampanijomis, virusiniu klipu neretai stiprinamas prekės ženklo žinomumas ir pozicionavimas, t.y. stengiamasi pasiekti tikslinę auditoriją ir tapatintis su ja komunikuojant prekės ženklo vertybes.

O štai prekės ženklas „Vytautas“ gavo papildomą teigiamą efektą – potencialių verslo klientų (partnerių, distributorių, atstovų) užklausų iš užsienio.

Virusinė reklama sukėlė žymų susidomėjimą ir oficialia „Vytauto“ svetaine www.vytautas.eu. Per savaitę ją aplankė internautai iš 94 skirtingų šalių, o lietuvius aktyvumu nurungė interesantai iš JAV.

Studentų darbai su skirtingais rezultatais

Jau pirmasis "katashnis85" klipas apie "Vytautą" išjudino lietuvišką interneto rinką ir paliko energingą "pavasaroook" šūksnių aidą vasaros festivalių palapinių miesteliuose. Lietuviško klipo peržiūrų skaitliukas peržengė 400.000.

52254cd8-2a23-4caf-bdc6-dd0be9b7da98

2011 m. rugpjūtį Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas tanku užvažiavo ant ne vietoje pastatytos mašinos ir video pasklido virusinėmis bangomis (per 1,7 mln. peržiūrų lietuviškos ir 3,6 mln. angliškos versijos).

2293c4c8-704f-411a-81cc-57eee830f18f

Tiesa, tai nebuvo produktas, kurį galima nusipirkti parduotuvėje, o pati žinutė pasauliui neišvengė posovietinių elementų ir užuominių apie agresiją. 

Kitų lietuviškų prekės ženklų, tokių kaip prekybos tinklo "IKI", pozityvūs virusiniai klipai sunkiai peržengdavo keliasdešimt tūkstančių peržiūrų kiekį.

Likusieji internete keliaujantys klipai prekės žeklus aštriai pašiepia ir naudos prekės ženklui gali rasti tik didžiausi optimistai (dėmesio, kalba nevalstybinė ir necenzūruota!)

b1fd0759-fbdb-40c0-a114-269ab08afc0d

aef2297e-60ed-40eb-8830-779e048b4ba4

fb3235a2-a558-44b3-bd81-1f338a648bb4

Nuotrauka: VŽ
Nuotrauka: VŽ

Užsienio patirtis

Lietuvoje prekės ženklų virusinėms reklamoms įmonės nenoriai skiria specialų biudžetą. Priežastis – sunku pamatuoti rezultatą. Galbūt dėl to ir turime taip mažai gerų pavyzdžių. Dažniausiai naudojama jau turima įdomesnė „užkulisių“ medžiaga arba padaroma agentūrų iniciatyva investuojant savo resursus.

Galima nesunkiai atskirti kas kūrė darbą - klientas ar vartotojas. Vartotojai pradeda kurti klipus, galvodami ar norėtų tai persiųsti draugui. Klientai pradeda kurti atsidarę savo „brand book‘ą“. Todėl klientų sukurti klipai surenka kelis šimtus peržiūrų ir apie juos dažniausiai neišgirsta net reklamos specialistai.

Tad Lietuvoje biudžetai į virusinę reklamą yra nuliniai. Užsienyje dažnai  taikoma taisyklė „70 – 20 – 10“, t.y. 70% garantuoti ir pamatuoti sprendimai (pvz., TV), 20% - sudėtingai pamatuojami, iki 10% - rizikingiems nepamatuojamiems, kurie gali pereiti į saugiųjų kategoriją po pabandymo.

Verta prisiminti žymesnius užsienio virusinės reklamos pavyzdžius, kurių vertė pardavimams buvo išmatuota:

"Volkswagen" - TheFunTheory

76c74f55-304b-4e1d-aa23-dde587de881b


"Old Spice" - The Man Your Man Could Smell Like

1cd1b357-3fb3-44ff-aef3-0a832b1c538d

Tiesa, šių tarptautinių reklamų atveju nebuvo išvengta kampanijos sustiprinimo tradicinėmis priemonėmis, įskaitant TV, tad visus laurų vainikus kabinti „Youtube“ būtų neteisinga.

Pasidalink:
Visas tinklalapyje vz.lt skelbiamas turinys yra UAB "Verslo žinios" nuosavybė, jei nenurodyta kitaip. Atgaminti, viešai skelbti šį turinį be bendrovės raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant būtina nuoroda į šaltinį. Cituojamo teksto apimtis negali viršyti 500 (penkių šimtų) spaudos ženklų. Plačiau: http://vz.lt/static/citavimas
Komentuok
Primename, kad Lietuvos Respublikos įstatymai draudžia...
1) raginti prievarta keisti Lietuvos Respublikos konstitucinę santvarką; 2) skatinti kėsintis į Lietuvos Respublikos suverenitetą, jos teritorijos vientisumą, politinę nepriklausomybę; 3) kurstyti karą ar neapykantą, tyčiotis, niekinti, kurstyti diskriminuoti, smurtauti, fiziškai susidoroti su žmonių grupe ar jai priklausančiu asmeniu dėl amžiaus, lyties, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų, pažiūrų ar religijos pagrindu; 4) platinti, propaguoti ar reklamuoti pornografiją, taip pat propaguoti ir (ar) reklamuoti seksualines paslaugas, lytinius iškrypimus; 5) propaguoti ir (ar) reklamuoti žalingus įpročius ir narkotines ar psichotropines medžiagas. Draudžiama platinti dezinformaciją ir informaciją, šmeižiančią, įžeidžiančią žmogų, žeminančią jo garbę ir orumą. Draudžiama skleisti informaciją, pažeidžiančią nekaltumo prezumpciją ir kliudančią teisminės valdžios nešališkumui.
22 KomentaraiSKAITYTI KOMENTARUS
Pagrindinės naujienos
Metų prekės ženklas Apie konkursą Kriterijai Komisija 2015 m. nugalėtojai

Password Apie konkursą Konferencija 2015 m. laimėtojai Komisija
Įmonių veiklos rezultatai »
Naujienlaiškiai
Medijų naujienlaiškis

Šiame naujienlaiškyje, kurį gausite kiekvieną trečiadienį, rasite reklamos, viešųjų ryšių, žiniasklaidos naujienas, rinkos tyrimus, geriausios praktikos pavyzdžius. Naujienlaiškio pavyzdys