Šiandien – gerai, o rytoj?

Publikuota: 2017-03-16
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Didžiųjų prekybos centrų nuomininkai skaičiuoja augančią apyvartą, tačiau skaičiai kur kas mažesni, nei tikėjosi centrų valdytojai. Pasaulyje stebimas prasidėjęs tokių centrų tuštėjimas arba jų „meniu“ kaita: prekybininkus keičia paslaugų, pramogų verslas. Šią tendenciją turėtų stebėti ir Lietuvoje veikiančių didžiųjų prekybos centrų valdytojai, juolab kad vis didesnį mažmeninės prekybos pyrago kąsnį atsipjauna elektroninės parduotuvės.

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centro „Panorama“ vadovai prognozavo, kad nuomininkų apyvarta 2016 m., palyginti su 2015 m., bus 6% didesnė, tačiau realybėje skaičius buvo kone perpus mažesnis – augimas tesiekė 3,3%. Ir tie metai – ne išimtis: dinamika rodo, kad kelerius pastaruosius metus „Panoramos“ nuomininkų apyvartos augimas lėtėja. Neišsipildė didesnio prekybininkų apyvartos augimo lūkesčiai prekybos ir paslaugų centre „Ozas“. Augimo būta, tačiau toli gražu ne tokio, kokio tikėtasi.

Ir pasaulyje, ir Lietuvoje tradicinės prekybos sceną vis labiau užkariauja internetinė prekyba – statistikos duomenimis, prekybos ne maisto prekėmis augimą 2016 m. labiausiai lėmė užsakomasis pardavimas paštu arba internetu – augimas siekė daugiau kaip 19%. Dainius Liulys, elektroninės parduotuvės „Pigu.lt“ vadovas, šiandien VŽ puslapiuose skaičiuoja, kad internetinė prekyba mūsų regione auga apie 20% per metus, o mažmeninės prekybos augimo tempas kur kas mažiau įspūdingas – dažnu atveju jis vos siekia 5% ar net fiksuoja kritimą. Pasak jo, didėjantys pardavimai internetu auga ne todėl, kad auga Lietuvos rinka: tiesiog žmonės mažiau lankosi prekybos centruose ir vis dažniau apsiperka internetu.

Pasaulyje ši tendencija įgyja dar didesnes apsukas – vis daugiau JAV prekybos ir pramogų centrų valdytojų net atsižada probleminio nekilnojamojo turto ir tiesiog palieka jį kreditoriams, rašo „The Wall Street Journal“. Prognozuojama, kad situacija aštrės, nes daug centrų netenka pagrindinių nuomininkų – elektroninė prekyba duoda į kaulus tradicinei mažmeninei prekybai. Iš JAV prekybos centrų išeina ir parduotuves uždaro didžiuliai plataus vartojimo prekių prekybos tinklai. Viena vertus, JAV rinkoje prekybos ploto yra per daug (ar ne ta pati problema greitai bus būdinga Lietuva?), kita vertus, pirkėjai tradicines parduotuves iškeitė į apsipirkimą internetu, rašo „Money“. Daugiau kaip pusė pirkėjų šventėms apsipirko internetu, o 40% sumos pasiėmė elektroninės prekybos lyderis „Amazon“. Vadinamasis „Amazon“ efektas gali lemti, kad JAV bus naikinama šimtai fizinių prekybos taškų. Panaši tendencija įsigali ir Europoje. Pvz., Prancūzijoje veikiančiuose hipermarketuose nelieka nemažos dalies prekių, kurios labiausiai perkamos „Amazon“. „Credit Suisse“ tyrimo duomenimis, pirkėjai, kurių amžius 20–30 metų, jau dabar 20–30% pirkinių biudžeto išleidžia apsipirkdami internetu.

Lietuvoje veikiančiuose prekybos centruose tušti plotai dar nešmėžuoja, prekybininkų apyvartos nors ir lėčiau, bet vis dar auga. Tačiau gyvenimas keičiasi labai greitai – tad kol ekonomika yra kilimo fazės, reikia galvoti apie ateitį, o ji nebūtinai visada bus šviesi. Raudoni „Barboros“ automobiliai, ko gero, greitai skrajos ir mažesnių miestelių gatvėmis, Vilniuje išnuomotą „City Bee“ automobilį nuvairavus galima jau ir palikti Kaune ir t. t. Net gatvės prekybos meka vadintas Kaziuko turgus jau transformuojasi į laisvalaikio ir pramogų zoną... Konkurencija aštrėja, juolab kad pirkėjų ir valgytojų mažėja. Tai neišvengiamai atsilieps pajamoms. Ramybės jausmas užliūliuoja budrumą ir norą tobulėti. Tačiau kol yra augimas, yra pinigų, galima, o gal ir būtina eksperimentuoti.

VŽ mano, kad prekybininkams būtina neatidėliojant domėtis naujais sprendimais, inovacijomis. Dabar toks laikotarpis, kai verslininkai turi galvoti apie ateitį, sekti tendencijas, o ne mėgautis vienadiene sėkme.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
1 UAB „Sominis technology“ 4.149,7% Vilniaus
2 UAB „Topo grupė“ 3.107,8% Kauno
8 UAB „Aneroidas“ 1.240,4% Vilniaus
9 UAB „Garden paradise“ 1.146,0% Vilniaus
12 UAB „Metruna“ 1.083,6% Klaipėdos

10 didžiausių prekybos bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Sanitex, UAB542.92015.2521.125
Rivona, UAB378.9005.994884
Norfos mažmena, UAB408.9228.5693.385
MAXIMA LT, UAB1.524.42383.82817.234
Rimi Lietuva, UAB288.3244353.500
EUROVAISTINĖ, UAB198.2861.0301.511
Nemuno vaistinė, UAB147.9254.1641.224
ACC Distribution, UAB189.8073.728133
Senukų prekybos centras, UAB319.99516.1413.626
EVD, UAB170.1187.046127
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau