Sėkmingiausieji prekių ženklai nestovi vietoje

Publikuota: 2017-03-15
Artūras Skairys, „KG Group“ rinkodaros tarnybos direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Artūras Skairys, „KG Group“ rinkodaros tarnybos direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Jei prekės ženklas turi aiškų tikslą, nuoseklią strategiją ir geba transformuotis, nesvarbu, kiek laiko jis egzistuoja.

„Svarbu sekti rinką ir laiku reaguoti į pokyčius“, – VŽ teigia Artūras Skairys, „KG Group“ rinkodaros tarnybos direktorius, konkurso „Metų prekės ženklas 2017 m.“ komisijos narys. „KG Group“, priklausantis prekės ženklas „Vilniaus paukštynas“ praėjusiais metais pelnė „Metų prekės ženklo“ pagrindinį apdovanojimą.

„Ilgametį mūsų prekės ženklą lydėjo sėkmė dėl kelių dalykų. Visų pirma – pastaruosius ketverius metus stipriai komunikavome pačių produktų išskirtinumą, antra – tapome įdomesni mūsų partneriams – prekybos tinklams, nes pasiūlę visiškai naują produkciją, mes pateikėme ir visiškai naują koncepciją – naują požiūrį. Juolab, kad iki visų šių pokyčių, kuriuos atnešėme į rinką, mėsos pramonės sektoriuje kurį laiką nebuvo jokių naujovių“, – kalba p. Skairys, pridurdamas, kad reikėjo ketverių metų nuo to, kai naujos paukštienos apdirbimo technologijos, įdiegtos gamyboje, atnešė laukiamų rezultatų.

„Pagrindinis Vilniaus paukštyno prekės ženklas „Vištiena kitaip“ į rinką žengė su pozicionavimu kaip modernaus, inovatyvaus, tradicinius požiūrius į vištieną laužančio prekės ženklo. Vartotojams pasiūlėme inovatyvius produktus, keitėme vištienos vartojimo madas, tuo pačiu aiškiai komunikavome pokyčius. Tad pernykštis mūsų laimėjimas – visų pirma įvertinimas ilgalaikio, kryptingo darbo. Dirbant kryptingai ir nuosekliai, tave pastebi, bet kartu ir įpareigoja augti toliau, nenuleisti kartelės. To norisi palinkėti ir šiemetiniam būsimajam nugalėtojui“, – kalba p. Skairys.

Konkurso „Metų prekės ženklas 2017 m.“ nugalėtojai bus paskelbti besibaigiant „Password 2017“ konferencijai. Kartu bus apdovanotos efektyviausios rinkodaros kampanijos. Už interneto simpatijų prekių ženklą balsuoti galite čia.

Apibendrindamas prekių ženklų stiprinimo žingsnius, p. Skairys pabrėžia, kad šis procesas bendrovėje vyksta dviem kryptimis: ilgamečių prekių ženklų stiprinimo ir naujų vardų kūrimo bei jų įvedimo.

„Dirbantiesiems su pastaraisiais tenka nemažas iššūkis – sukurti visiškai naują istoriją, kuria patikėtų ir vartotojas“, – pabrėžia jis ir paklaustas, kokia senųjų, ilgamečių prekių ženklų ateitis, kai šalia rinkoje matome vis daugiau mažųjų, greitųjų rinkos pionierių, ‚KG Group“ marketingo tarnybos direktorius prisimena istoriją apie „British Airways“ ir „Virgin Atlantic“, kai į pastarąjį niekas nekreipė dėmesio, nes manė, kad Richardas Bransonas yra pamišęs vyrukas, tačiau laikas parodė, kad jo vadovaujamas prekės ženklas atsiriekė solidžią vietą rinkoje, ir ne mažiau svarbią nei „British Airways“.

„Tai pamoka, kad nekreipti dėmesio į rinkos naujokus, augančius prekių ženklus negalima. Savo ruožtu, mes patys vienu metu atstovaujame stiprius, ilgamečius prekės ženklus, o šalia kuriame naujus, kurie gali „kandžiotis“, – šypsosi pašnekovas. – Jei prekės ženklas turi aiškų tikslą, nuoseklią strategiją ir geba transformuotis, nesvarbu, kiek laiko jis egzistuoja. Svarbiausia – sekti rinką ir gebėti laiku keistis“.

Tarp prekės ženklo ir lydekos

Ir čia pat p. Skairys prisimena vieno iš jo guru mėgiamą posakį: „Kam reikalinga lydeka tvenkiny? Kad karosas nemiegotų“.

„Taip ir tie didieji prekių ženklai visuomet turi jausti, kad šalia yra karosų, kurie „suvalgo maistą“, o karosams iššūkis – netapti lydekos auka. Jei lydeka bus nebudri – liks alkana“, – juokiasi pašnekovas ir pavyzdžiu mini jų bendrovės prekės ženklą „Activus“.

„Tai prekės ženklas, kurio iš pradžių nenorėjo įsileisti didieji Lietuvos prekybos tinklai, tačiau pamatę aktyvią vystymo strategiją, patys jų paprašė. Su šiuo produktu esame matomi net ir „Lidl“, kur daugiausia prekiaujama tik privačių prekės ženklų produkcija“, – pasidžiaugia p. Skairys.

Vedlė – jaunoji karta

Pasak p. Skairio, sėkmingam greito vartojimo produktui šiandien labai svarbu atsižvelgti į jaunąją kartą.

„Rinka globalėja, žmonės keliauja, stebi pokyčius kitose šalyse, perka tarptautinius prekių ženklus ir nebijo naujovių. Tad labai svarbu tai suvokti ir pagal tai konstruoti ir produktų, ir prekių ženklų valdymą. Svarbu suspėti kartu su vartotojų pokyčiais, privalu būti visada pasiruošus naujovėms tiek vartojimo, tiek prekės ženklo pozicionavimo ir nebijoti keistis. Sėkmingiausieji prekių ženklai nestovi vietoje“, – kalba p. Skairys.

Keičiasi ir auga

Apžvelgdamas praėjusius 2016 m. „KG Group“ marketingo tarnybos direktorius išskiria kelis svarbius žingsnius prekių ženklų valdyme.

„Nuosekliai einame į priekį. Praėjusiais metais atnaujinome kitą svarbų savo prekės ženklą – Kaišiadorių paukštyną. Jo užduotys yra visai kitokios nei Vilniaus paukštyno „Vištiena kitaip“. Prekės ženklas pozicionuojami kaip kasdienai skirti lietuviški produktai, kurie yra lengvai pasiekiam ir arčiau kiekvieno stalo“, – kalba p. Skairys.

Kitas svarbus žingsnis 2016 m. – darbas su tarptautiniais prekių ženklais. Vienas jų – visiškai naujas prekės ženklas „Dos Pollos“ (iš ispanų kalbos „Du gaideliai“).

Pasak p. Skairio, šis naujas, modernus prekės ženklas – naujas žingsnis paukštininkystės verslo istorijoje bei turimų prekės ženklų evoliucijoje.

„Didėjant eksporto apimtims, nusprendėme užsienio rinkoms siūlyti produkciją su specialiai tarptautinei rinkai sukurtu prekės ženklu, – pasakoja p. Skairys. – Dar vienas prekės ženklas, vystomas ne Lietuvoje, o kaimyninėje Latvijoje – „Marienbade“, sukurtas specialiai šiai rinkai ir čia jau užima 12% rinkos savo segmente“.

Pasak jo, atlikti tyrimai rodo, jog auga vartotojų grupė, kuri neturi laiko maisto gaminimui, bet nori skanių ir kokybiškų, greitai pagaminamų produktų

„Kadangi ilgamečiai prekių ženklai – Vilniaus ir Kaišiadorių paukštyno – pakankamai ilgai gyvuoja rinkoje, turi savo istoriją ir lojalų vartotoją, dėmesį kreipiame į augantį segmentą, į jaunus vartotojus, kurie ne tik eksperimentuoja, bet ir pritingi ilgą laiką suktis virtuvėje“, – nusišypso p. Skairys ir priduria, kad su bendrovėje įgyvendintais pokyčiais, postūmį mato ir visoje mėsos pramonėje Lietuvoje.

„Į viršų per pastaruosius metus stipriai pasitempė ne vienas šios segmento prekės ženklas“, – pastebi p. Skairys.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau