„Biok laboratorija“: apie įmonės strategiją ir darbuotojų gentis

Publikuota: 2017-04-19
Romualda Stragienė, UAB „BIOK laboratorija“ vadovė ir kontroliuojančioji akcininkė, iki šių metų pradžios vadovavusi bendrovės rinkodaros skyriui. Ryčio Galadausko (VŽ) nuotr.
Romualda Stragienė, UAB „BIOK laboratorija“ vadovė ir kontroliuojančioji akcininkė, iki šių metų pradžios vadovavusi bendrovės rinkodaros skyriui. Ryčio Galadausko (VŽ) nuotr.

Įmonės strategija bus sėkminga, jei visi darbuotoja ja gyvens. Verslo strategijos darbuotojams „neparduosi“, ją reikia įprasminti – į jos kūrimą nuo pat pradžios įtraukti ir kolektyvą.

„Verslai dažnai įsisuka į projektus, gamybinius procesus ir užsimiršta, kokia jų strategija, tikslai, kodėl jie kasdien eina į darbą. Tačiau gi daug lengviau plaukti valtimi, kai visi irkluoja viena kryptimi“, – kalba Romualda Stragienė, UAB „BIOK laboratorija“ vadovė ir kontroliuojančioji akcininkė, iki šių metų pradžios vadovavusi bendrovės rinkodaros skyriui.

Kaip teigia p. Stragienė, per 26 veiklos metus „Biok laboratorija“ keitėsi, augo ir plėtėsi.

„Tačiau kartais net keista pripažinti, kad per visą šį laikotarpį įmonės strategija buvo rašyta tik du kartus. Tai buvo 2005 m. ir 2015 m., o nuo įsikūrimo įmonė gyveno iš idėjos, inertiškai“, – „Verslo žinių“ organizuotoje rinkodaros konferencijoje „Password 2017 m.“ pasakojo p. Stragienė.

„2005 m., kai prisijungiau prie komandos, vyko daug pokyčių, keitėsi akcininkai, vadovai. Iškristalizavome anuomet savo misiją, kad norime būti kuriančia laboratorija. Tada sukurtoji strategija puikiai pasiteisino, o žodžiai kurianti laboratorija išaugo į naujus produktus, kūrybingas kampanijas, į pasiekimus ir apdovanojimus“, – vardina p. Stragienė.

Per dešimt metų įmonė išaugo keturis kartus.

„Po dešimtmečio, 2015 m., su bendrovės viduje vykusiais pokyčiais, su besikeičiančia akcininkų struktūra, vadovų komanda vėl sėdome prie įmonės strategijos. Tik šį kartą ją kūrėme jau profesionaliau, padedami konsultantų“, – kalba p. Stragienė.

Šiandien „Biok laboratorijos“ strategija yra parašyta keturiais sakiniais–pažadais ant vieno lapo.

„Tačiau juos rašėme beveik 4 darbo dienas, kiekvienas žodis šiandieninėje strategijoje turi prasmę, o į tuos svarbiausius aspektus sudėjome, kas svarbiausia mūsų keturioms esminėms sudedamosioms: klientams, prekybos partneriams, akcininkams ir darbuotojams“, – teigia p. Stragienė.

Komunikacija arba gentys

Ne mažiau sudėtinga užduotis tą strategiją buvo perteikti darbuotojams taip, kad jie tikrai ja patikėtų.

„Kiekvienoje įmonėje neretai matome skirtingas gentis, gamybinėse bendrovėse – ypatingai. Jos netgi rengiasi skirtingai, kalbasi skirtingomis kalbomis. Vieniems rūpi EBITDA, kitiems GRP sekundės, trečiam gamybos įrenginių detalės. Visi turi savo interesus ir skirtingus rodiklius“, – pabrėžia ji.

Tad kiekvienas skyrius kartu su kuriama strategija gavo užduotį parašyti po savo pažadą, kuris turėtų pagelbėti siekiant bendrų tikslų.

„Kartais labai sveika pagvildenti, ką darome ir kur link einame, atsakyti sau į elementariausius klausimus, o bendra taisyklė, kurią taikėme – rašyti trumpai ir aiškiai, be jokių bereikalingų žodžių“, – teigia p. Stragienė, pridurdama, kad, pavyzdžiui, rinkodaros skyriaus pažadas yra didinti rinkodaros ir komunikacijos investicijų grąžą.

„Ir tas sakinys labai padeda šiandien planuojant komunikacijos veiksmus. Be to, neužtenka strategijos vien užrašyti ant lentos ar lapo, kad žodis taptų kūnu, reikia jį vizualizuoti, uždegti darbuotojus. Arba kitais žodžiais kalbant, verslo strategijos darbuotojams „neparduosi“, ją reikia įprasminti – nuo pat pradžios į jos kūrimą įtraukti ir darbuotojus“, – neabejoja p. Stragienė.

FOTOGALERIJA „BIOK laboratorija“ (16 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau