Z kartos diktatas socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2016-11-28
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Visame pasaulyje socialiniai tinklai tampa patrauklesni ne tik aktyviausiai vartotojų daliai, bet ir vyresniems žmonėms, tačiau neretai prekių ženklai juose labiau linkę taikytis prie Z kartos, arba jaunuolių, gimusių po 1995 m., poreikių.

Jarūnė Narkevičiūtė, socialinių medijų bendrovės „bigNow“ vadovė, pastebi, kad Z kartos bruožai, jos išskirtinumas tampa vis populiaresne tema ne tik užsienio, tačiau ir Lietuvos žiniasklaidoje – tam dedikuojamos konferencijos, rašomos knygos. Vis daugiau dėmesio tam skiria ir prekių ženklai, neretai pamiršdami vyresnės auditorijos dalies poreikius.

Socialinių tinklų ekspertė pastebi, kad didelė dalis aktyviai socialiniuose tinkluose veikiančių Lietuvos kompanijų pasuko būtent Z kartos poreikių tenkinimo keliu.

„Nuolat sulaukiame užduočių socialinių medijų sprendimus pritaikyti Z kartai – kurti vizualiai patrauklų ir interaktyvų turinį, pritaikytą mobiliesiems, skatinantį lojalumą t.t., – sako ji. – Peržvelgus bendrovių puslapius socialiniuose tinkluose ryški bendra tendencija – turinys tampa interaktyvesnis. Tekstinius pranešimus jau senokai pakeitė GIF paveikslėliai, panoraminės 360° nuotraukos, trumpi vaizdo klipai“.

Tačiau „Kantar TNS“ atliktas „Connected Life“ tyrimas atskleidžia, kad šiandien vienas iš penkių 55–65 metų amžiaus interneto vartotojų pasaulyje jau naudojasi „Instagram“. Beveik dešimtadalis (9%) naudojasi „Snapchat“ teikiamomis galimybėmis. Kasmet jų daugėja ir socialiniame tinkle „Facebook“.

Pasak „Kantar TNS“ Media departamento projektų vadovės Justinos Tauginienės, nors Z karta yra labai svarbi internetinėje erdvėje, tačiau nevertėtų orientuotis vien į juos, vyresnio amžiaus žmonės taip pat disponuoja didesnėmis pajamomis, turi nusistovėjusius pirkimo įpročius ir praleidžia vis daugiau laiko internete.

„Tiek jaunesni, tiek vyresni interneto vartotojai lankosi panašiuose kanaluose, tačiau tai, kas jiems aktualu, įdomu ir atrodo patikima, skiriasi, todėl reklamos kūrėjai ir užsakovai turėtų pamąstyti, kas ir kaip kiekvienai tikslinei grupei skirtoje reklamoje turėtų būti vaizduojama ir sakoma“ , – dėmesį atkreipia p. Tauginienė.

Pasak jos, tyrimai rodo, kad skirtingų amžiaus grupių elgesys ir nuostatos internete skiriasi. Jaunesnio amžiaus žmonės labiau linkę reikšti nuomonę apie produktus bei paslaugas internete ir patys labiau pasitiki kitų žmonių atsiliepimais. Tuo tarpu vyresnio amžiaus interneto vartotojai priešingai – mažiau pasitiki kitų vartotojų atsiliepimais bei rekomendacijomis internete ir didesnę reikšmę teikia oficialioms prekių ar paslaugų tiekėjų svetainėms, apžvalgų tinklalapiams, gerai žinomų asmenybių bei ekspertų komentarams. Todėl ir ryšį prekių ženklams su jais reikėtų megzti kitaip nei su Z kartos atstovais.

Pasak p. Narkevičiūtės, prekių ženklams tikslų greičiau pavyktų pasiekti koncentruojantis į platesnei auditorijai aktualius dalykus – nuoširdaus ryšio su klientu kūrimą, operatyvų reagavimą į užklausas ir kilusių problemų sprendimą.

„Turime galvoti apie tikslinę auditoriją per jų pomėgių, interesų prizmę, kas jiems patinka, yra svarbu, kaip prekės ženklas gali padėti. Teigti, kad kuriame turinį tik Y, Z ar kažkuriai kitai kartai, neteisinga. Prekės ženklai, ypač masinio vartojimo prekių, į savo pusę dažniausiai siekia patraukti 18–60 metų auditoriją, tad turinys turi būti įdomus visiems į šią kategoriją patenkantiems įvairaus amžiaus žmonėms“, – pabrėžia p. Narkevičiūtė.

Ieškodami vis naujesnių, labiau įtraukiančių turinio formų, prekių ženklai kartais, anot „bigNow“ vadovės, neįsigilina į siunčiamos žinutės esmę, t.y. kokią pridėtinę vertę ji teikia prekės ženklo sekėjui.

„Forma padeda atkreipti dėmesį, tačiau nesuklysime to pavadindami lengva apgaule. Neretai „Facebook“ profiliai dabar žaižaruoja, mirga visomis spalvomis, yra prisotinta iki tobulybės retušuotų produktų nuotraukų, tačiau visų prekės ženklų taikomi vienodi metodai prekių ženklus suniveliuoja, paskandina komunikaciniame triukšme. Prabėgame ir neprisimename ką matėme“, – kalba p. Narkevičiūtė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau