Šventosios uostui ieškos naujo savininko

Publikuota: 2016-02-19 Autorius: Atnaujinta 2016-02-19 16:32 Rašyti komentarą

Šventosios uosto atstatymui Europos Sąjungos paramą būtų galima gauti jo valdymą iš Susisiekimo ministerijos perdavus kitai ministerijai.

Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.
Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.

Tokį siūlymą Vyriausybei svarstyti nutarė teikti penktadienį Klaipėdoje posėdžiavusi Šventosios uosto plėtojimo taryba.

Šiuo metu Šventosios uostą valdo Susisekimo ministerijai pavaldi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD). Apie savininko teisių perdavimą kitai ministerijai susimąstyta, kai pernai paaiškėjo, jog Susisiekimo ministerija uostui atstatyti negali tikėtis Europos Sąjungos (ES) paramos.

Europos Komisijos požiūriu, šis objektas nėra bendrosios ES transporto sistemos dalis, daugiau akcentuojama jo rekreacinė, turistinė reikšmė, o lėšų pramoginiams uostams statyti ji neskiria.

Rimantas Sinkevičius, susisiekimo ministras, pastebėjo, kad istoriškai Šventosios uostas yra žvejų uostas, o ateityje jis galėtų būti naudojamas ir kaip turizmo objektas. Todėl, anot jo, naująja uosto savininke galėtų tapti žvejybą kuruojanti Žemės ūkio arba už turizmą atsakinga Ūkio ministerija. Taip neva būtų galima pretenduoti į europinę paramą.

„Paaiškėjus, jog negalime gauti finansavimo kaip susisiekimo infrastruktūros objektui, reikia ieškoti kitų būdų. Visų institucijų kooperuotos pastangos ir lėšos turi būti nukreiptos šio projekto įgyvendinimui“, – teigė ministras.

Palanga nenori

Taryboje svarstyta ir galimybė uostą valdyti atiduoti Palangos miesto savivaldybei, tačiau Šarūnas Vaitkus, Palangos meras, šį siūlymą vertino kritiškai.

„Šiandien nematau galimybių, kad kurorto savivaldybė galėtų įgyvendinti tokį projektą. Su savo 15 mln. Eur biudžetu mes tikrai nieko negalime padaryti“, – konstatavo Palangos galva.

Jis siūlė apsvarstyti galimybę uostos atstatymo projektą įgyvendinti viešosios ir privačios partnerystės būdu, kai uosto statybos imtųsi privatus verslas, o valstybė per 20 ar daugiau metų išmokėtų už atliktus darbus ir paslaugas, ir tada uostas taptų jos nuosavybe. Tokiu principu įgyvendintas Palangos aplinkkelio infrastruktūros projektas.

Martynas Armonaitis, KVJUD ekonomikos ir finansų direktorius, pristatė atliktus skaičiavimus, kurie rodo, kad Šventosios uosto atstatymo projektas tiek su ES parama, tiek be jos yra finansiškai neatsiperkantis, tačiau akcentuojama jo socialiniai – ekonominiai naudos aspektai: pajamų regiono ekonomikai generavimas, turizmo didinimas ir pan.

Analizė atskleidė, jog uostas iš savo veiklos galėtų išsilaikyti.

„Skaičiuojama, kad gaunamos pajamos iš laivelių ir žemės nuomos pirmasiais veiklos metais galėtų siekti 275.000 Eur, kai išlaidos sudarytų apie 130.000 Eur. Po 20 m. pajamos iš uosto veiklos išaugtų iki 430.000 Eur”, – nurodė p. Armonaitis.

Statybų sumą lems gylis

Klaipėdos uosto direkcija yra užbaigusi visas procedūras dėl Šventosios uosto techninio projekto, gavusi statybos leidimą.

Techninis projektas parengtas numatant šešis statybos etapus, kuriems įgyvendinti reikėtų 70,5 mln. Eur.

Arvydas Vaitkus, KVJUD generalinis direktorius, sako, jog daugiausiai lėšų – apie 35 mln. Eur - reiktų trims etapams, kuriuos sudaro molų statyba, gilinimas ir inžinerinių komunikacijų statyba.

Anot p. Vaitkaus, šią sumą būtų galima mažinti pasirinkus mažesnį nei dabar numatytą gylį.

„Dabartinis skaičiavimas padarytas prie 6 m gylio, tam reiktų iškasti apie 750.000 kub. m smėlio vien vidinėje akvatorijoje. Jei turėti 3-4 m gylį, tai kaina galėtų būti dvigubai mažesnė“, – pastebi p. Vaitkus.

Pasak jo, tokio gylio užtektų minimaliai uostą naudoti žvejams ir rekreacijai, vasaros metu čia galėtų švartuotis jūrinės jachtos.

Išgilintas ir išvalytas Šventosios uostas jau buvo atidarytas 2011 m. birželį, tačiau veikė vos kelias dienas, nes įplaukos kanalas vėl buvo užneštas smėliu. Pripažinta, jog buvo padaryta klaida, kad uostas gilintas neatstatant molų, todėl šįkart atstatymo darbus numatyta pradėti būtent nuo molų statybos.

Šventosios uoste 2008 – 2015 m. laikotarpiu atlikta darbų už 2,45 mln. Eur, iš kurių 1,84 mln. Eur – ES lėšos.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta Lietuvos „Gazelė 2015“ Bendrovė Augimas (2011-2014),% Apskritis
2 UAB „Baltic transline transport“ 3.989% Kauno
3 UAB „Raywestex“ 3.174% Vilniaus
4 UAB „AVE-MATROX“ 2.762% Kauno
7 UAB „Hermes Asset Management“ 1.664% Utenos
23 LICATRANS, UAB 916% Kauno

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Lietuvos geležinkeliai, AB428.9944.20910.279
DFDS Seaways, AB91.964-452758
Lietuvos paštas, AB67.7021.0565.725
Ferteksos transportas, UAB77.15610.64922
Baltic transline, UAB63.3421.937172
Hegelmann transporte, UAB58.0744.125414
Avion Express, UAB67.2681.61968
Girteka logistics, UAB395.1438.600397
Small Planet Airlines, UAB76.7574.503181
ME transportas, UAB140.9581.2221.207
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Užsiprenumeravus dabar dovana

Žurnalas mąstantiems ir smalsiems

Žurnalas mąstantiems ir smalsiems

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo e. pašto dėžutę

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



Svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Naršydami toliau, jūs sutinkate su slapukų politika. Sutikimą visada galite pakeisti naršyklės nustatymuose.
Sutinku Plačiau