„Girtekos“ vadovas Raila: kai bus savavaldžiai vilkikai, pirmieji juos įsigysime

Publikuota: 2016-11-23
Mindaugas Raila, „Girteka Logistics“ valdybos pirmininkas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Mindaugas Raila, „Girteka Logistics“ valdybos pirmininkas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Autorius „Verslo žinios“

Mindaugas Raila, UAB „Girteka Logistics“ valdybos pirmininkas, teigia, kad šiandien viena didžiausių įmonės problemų – vairuotojai. Tad, sako jis, kai rinkoje atsiras savavaldžiai vilkikai, „Girteka“ bus viena pirmųjų, kuri į šią technologiją investuos.

Anot jo, didėjant robotizacijai transporto rinka neišvengiamai keisis ir joje reikės mažiau dirbančių žmonių, visgi logistikos reikės tol, kol bus išrastas būdas daiktus teleportuoti, įsitikinęs vadovas.

„Nesvarbu, kaip prekė parduota – ar gyvai, ar elektroniniu būdu, jai reikės pervežimo, reikės ir logistikos“, – tiki p. Raila.

„Verslo žinių“ organizuotoje konferencijoje „Verslas 2017“ kalbėdamas apie pokyčius ir iššūkius p. Raila pripažino, kad, nepaisant visų įmonės daromų žingsnių, šiandien darbas su vairuotojais išlieka vienu didžiausių sunkumų.

Jo teigimu, 50% „Girteka Logistics“ dirbančių vairuotojų yra užsienio piliečiai, dirbantys su darbo vizomis. Tiesa, p. Raila pabrėžia, kad šitaip įmonė sprendžia vairuotojų trūkumo problemą, o ne bando sutaupyti.

„Nuolat kalbama, kad vežėjai užsieniečius samdo, kad galėtų mokėti mažesnius atlyginimus. Pas mus iš Rytų atvykusiems ir vairuotojams iš Lietuvos mokamas darbo užmokestis yra toks pats“, – akcentuoja pašnekovas.

Investuoja į mokymus

Anot p. Railos, „Girteka Logistics“ nemažą dalį investicijų nukreipia į turimų darbuotojų edukaciją. Pavyzdžiui, bendrovė įrengusi mokymo centrus vairuotojams, kurie kelis kartus per metus juose įgyja reikalingus darbui įgūdžius.

„Iš pradžių galvojome, kad bus sunku mokyti vairuotojus, nes turime jų 6.000. Visgi supratome, kad tai bus esminis mūsų konkurencinis pranašumas, todėl investavome ir dabar mokymai yra rutina“, – sako „Girteka Logistics“ valdybos pirmininkas.

Reikalingų įgūdžių mokomi ne tik vairuotojai, bet visi įmonės darbuotojai, tarp jų ir įvairių lygių vadovai. Anot p. Railos, daug dėmesio skiriama pardavėjams.

„Istoriškai mes visada buvome geresni pardavėjai nei pervežimo organizatoriai. Aišku, per tuos metus išmokome ir krovinius gabenti, tačiau pardavimai liko pagrindinis mūsų dėmesio objektas“, – aiškina p. Raila.

Kol kas užsienyje bendrovės paslaugas parduoda nemažas užsieniečių būrys, tačiau, išduoda p. Raila, bendrovė jau spėjo įsitikinti, kad tą patį darbą puikiai atlikti gali ir lietuviai.

Tarsi startuolis

Kalbėdamas apie laukiančius metus, p. Raila prisipažino, kad „Girteka Logistics“ strategijos 2017 m. neturi.

„Mes turime tiesiog įmonės augimo strategiją ir jeigu jos laikysimės – augsime“, – sako jis.

Bendrovė ir toliau žada didinti efektyvumą, pirmiausia investuodama į lieknosios vadybos „Lean“ sistemos diegimą. Žvalgomasi ir modernių informacinių technologijų sprendimų, kurie, pasak jo, leidžia verslą padaryti efektyvesnį.

Ponas Raila sako pastebėjęs, kad šiandien Lietuva Vakarų Europoje tampa savotišku prekės ženklu ir jiems, susitinkant su naujais klientais, tenka vis mažiau laiko sugaišti aiškinant, kur yra šalis ir kuo ji ypatinga.

„Galime po neilgos įžangos su klientu eiti derinti reikalų ir tai mums leidžia parduoti daugiau per mažesnį laiką. Ir galimai už aukštesnę kainą“, – sako „Girteka Logistics“ valdybos pirmininkas.

Pašnekovas sako rinkoje matąs ir užaugusią naujų jaunų vakarietiškų vadovų kartą, kurios dar nebuvo prieš 8-10 metų.

„Jie puikiai kalba angliškai, dauguma mokėsi verslo vadybos, ir, skirtingai nuo daugumos dabartinių vadovų, dirbs darbą, kurio mokėsi universitete. Ir bene svarbiausias dalykas, kad jie jau turi vadovavimo patirties ir sveikų ambicijų kurti, kovoti ir nugalėti konkurencinėje kovoje. Matau tokių žmonių rinkoje, matau tokių ir mūsų įmonėje“, – kalba pašnekovas.

Optimistiškai p. Raila mato ir Lietuvos verslą. Anot jo, jis itin konkurencingas.

„Mūsų įmonė lietuviškais standartais yra gana sena, bet aš jaučiuosi taip, tarsi dirbčiau kokiame nors startuolyje. Nes tiek rinkų užkariauti dar reikia, tiek padaryti. Tiek klientų dar vaikšto nesuprasdami, kad netrukus jie taps „Girtekos“ klientais“, – šmaikštauja p. Raila.

FOTOGALERIJA Konferencija „Verslas 2017“ (47 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Lietuvos geležinkeliai, AB428.9944.20910.279
DFDS Seaways, AB91.964-452758
Lietuvos paštas, AB67.7021.0565.725
Ferteksos transportas, UAB77.15610.64922
Baltic transline, UAB63.3421.937172
Hegelmann transporte, UAB58.0744.125414
Avion Express, UAB67.2681.61968
Girteka logistics, UAB395.1438.600397
Small Planet Airlines, UAB76.7574.503181
ME transportas, UAB140.9581.2221.207
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau