KLASCO tikina, kad sutarties sąlygos nėra išskirtinės, konkurentai nesutinka

Publikuota: 2017-01-04 Autorius: Rašyti komentarą

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO) teigia išsiaiškinusi, apie kokias sąlygas kalbėjo AB „Lietuvos geležinkeliai“ antradienį vakare pareiškę, jog nebetoleruos išskirtinių krovinių vežimo sąlygų. Anot bendrovės, tai nėra kažkokios „išskirtinės sąlygos“, tačiau uostininkams taip neatrodo.

Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.
Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.

Mantas Bartuška, LG generalinis direktorius, Krovinių vežimo tarifų komisijos siūlymą nebepratęsti išskirtinių sąlygų KLASCO, kurios buvo palankios jai, pasirašė antradienį.

Šiandien „Achemos grupės“ valdoma KLASCO išvyko į „Lietuvos geležinkelius“ išsiaiškinti situacijos apie šioje įmonėje padarytus sprendimus.

Darbo dienos pabaigoje KLASCO išplatino pranešimą spaudai, kuriame teigiama, kad susitikimo su LG vadovybe metu buvo išsiaiškinta, kokias palankesnes krovinių vežimo sąlygas omenyje turi LG.

Vytautas Kaunas, KLASCO komercijos direktorius, sako, jog LG siūlo panaikinti dvi sąlygas, kurios, bendrovės vertinimu, iš tikrųjų nėra kažkokios „išskirtinės“ ir yra visiškai įprastos verslo praktikoje.

Įprasta verslo praktika

Pasak p. Kauno, siūloma keisti sąlygą dėl vagonų naudojimo mokesčio audros metu. Šiuo metu KLASCO turi 30% nuolaidą vagonų naudojimo mokesčiui, kai dėl stipraus vėjo sustabdoma krova, o panaikinus šį sutarties punktą, nuolaidos netektų.

Pono Kauno teigimu, KLASCO per 2016 m. pagal šį punktą yra gavusi 100 Eur LG nuolaidą, tačiau prieš tai turėjo užsakyti 30 Eur kainavusius orų duomenis, todėl reali nauda sudarė tik 70 Eur.

Dar vienas sutarties punktas, kurį norima keisti, panaikintų dabartinį susitarimą, kai LG tarifus KLASCO keisti gali tik kartą metuose. Atsisakius šio punkto, LG įkainius turėtų teisę keisti bet kuriuo metu.

Anot p. Kauno, šis sutarties punktas taip nėra išskirtinis, nes „yra visiškai įprasta komercinė praktika, kad tarifai yra keičiami kartą metuose, o ne kada panorėjus“.

„KLASCO, siekdama bendradarbiavimo, greičiausiai sutiks su šiais LG siūlomais sutarties pakeitimais, nes jie nėra esminiai ir, tikėtina, nepadarys įtakos krovinių srautui per Klaipėdos uostą“, - pažymima bendrovės pranešime.

Kiti tokių sąlygų neturi

Savo ruožtu Vaidotas Šileika, Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas ir UAB „Klaipėdos konteinerių terminalas“ generalinis direktorius, mano, jog KLASCO įvardijamos sąlygos yra išskirtinės, nes, jo žiniomis, kitos krovos bendrovės tokių sąlygų neturi.

„Kalbant apie vagonų naudojimo mokestį, tai įprastai nemokamos yra pirmos 24 val., už visas kitas valandas reikia mokėti. Ir jokios oro sąlygos vagonų naudojimo mokesčiui įtakos neturi, mes jokių nuolaidų negauname. Iš savo patirties galiu pasakyti, jog esame mokėję pakankamai nemažas sumas LG dėl to, kad negalėjome dėl blogų oro sąlygų pakrauti arba iškrauti vagonų“, – nurodo jis.

Ponas Šileika pažymi, jog LG ir „Klaipėdos konteinerių terminalo“ sutartyje nėra ir sąlygos, numatančios įkainius keisti tik kartą metuose.

„Tai taip pat yra išskirtinė sąlyga. Normaliai standartinėse sutartyse tokių dalykų nėra. LG įprastai metų viduryje gali vienašališkai pakeisti įkainius, kurie automatiškai įsigalioja, ir jokių derybų niekas nepripažįsta. Abi sąlygos yra tikrai išskirtinės, Klaipėdos konteinerių terminalas jų tikrai neturi. Kiek žinau, jų neturi ir daugelis krovos kompanijų“, – reziumuoja p. Šileika.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Lietuvos geležinkeliai, AB428.9944.20910.279
DFDS Seaways, AB91.964-452758
Lietuvos paštas, AB67.7021.0565.725
Ferteksos transportas, UAB77.15610.64922
Baltic transline, UAB63.3421.937172
Hegelmann transporte, UAB58.0744.125414
Avion Express, UAB67.2681.61968
Girteka logistics, UAB395.1438.600397
Small Planet Airlines, UAB76.7574.503181
ME transportas, UAB140.9581.2221.207
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta Lietuvos „Gazelė 2015“ Bendrovė Augimas (2011-2014),% Apskritis
2 UAB „Baltic transline transport“ 3.989% Kauno
3 UAB „Raywestex“ 3.174% Vilniaus
4 UAB „AVE-MATROX“ 2.762% Kauno
7 UAB „Hermes Asset Management“ 1.664% Utenos
23 LICATRANS, UAB 916% Kauno

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau