Norėdami sėkmingo verslo buvo priversti keisti teisinį statusą

Publikuota: 2015-09-23
Justina Masaitė ir Gintautas Masaitis, UAB „Šaukštelis“ savininkai, juridinį įmonės statusą keitė dėl mokesčių, socialinių garantijų ir įvaizdžio, kuris vėliau akivaizdžiai pagerėjo.
Įmonės nuotr.
Justina Masaitė ir Gintautas Masaitis, UAB „Šaukštelis“ savininkai, juridinį įmonės statusą keitė dėl mokesčių, socialinių garantijų ir įvaizdžio, kuris vėliau akivaizdžiai pagerėjo. Įmonės nuotr.
„Verslo žinios“

Daugelis verslo konsultantų teisinės įmonės formos pasirinkimą įvardija kaip vieną svarbiausių verslo pradžios dalykų. Tačiau dažniausiai akcentuojami mokesčių klausimai, biurokratija, o ne įvaizdis, kuris pastaruoju metu tampa net svarbesnis.

Iš mažųjų bendrijų (MB) į uždarąsias akcines bendroves (UAB) savo verslus perregistruojantys verslininkai sako, kad tai padaryti verčia ne tik socialinės garantijos, mokesčiai, bet ir partnerių nepasitikėjimas.

„Jei turi MB, kažkodėl tavęs nelaiko visaverčiu. Tu esi lyg viena koja versle, nerimtas“, – sako Justina Masaitė, UAB „Šaukštelis“, kuri prieš porą metų veiklą pradėjo kaip MB „Šaukštelis“, savininkė.

Viskas pasikeitė

Tauragėje veikianti sušių kavinė šiuo metu turi dešimt darbuotojų, nuo veiklos pradžios kolektyvas išaugo daugiau kaip dukart. Vos pradėjusi veiklą įmonė investavo maždaug 30.000 Eur į patalpų remontą, tačiau partneriams to nepakako, kad įmonė jiems atrodytų patikima.

Tiesa, klientams tai visiškai nė motais. Bendrovės kavinė „Šaukštelio studija“ yra labai populiari, turi daugybę klientų, gerbėjų socialiniuose tinkluose.

„Kažkodėl tiekėjams, partneriams visą laiką atrodė, kad mes čia tik žaidžiame verslą, nesame rimtai apsisprendę. Jiems MB kėlė abejonių dėl mūsų patikimumo ir galimybių atsiskaityti. Gal jiems atrodo, kad MB kuria tik tie, kurie visiškai neturi pinigų, nes negali surinkti įstatinio kapitalo“, – dėsto p. Masaitė.

Kita priežastis keisti įmonės teisinę formą – padidėję mokesčiai ir pernelyg menkos socialinės garantijos. Pašnekovė priduria, kad UAB statusas leido verslą padaryti kiek paprastesnį.

„Lyg ir dirbi, lyg ir ne. Socialinių garantijų nėra, nesijauti turįs darbą. Kai pasikeitėme į UAB, jaučiamės daug saugesni. Be to, akivaizdžiai pasikeitė ir kitų įmonių požiūris, dabar mes jiems – jau normali rimta bendrovė, su kuria galima dirbti“, – pasakoja p. Masaitė.

Pokyčių noras akivaizdus

Verslo konsultantai teigia, kad pastaruoju metu pradedantieji verslininkai rinkdamiesi veiklos teisinę formą vis dažniau pagalvoja ne tik apie mokestinius įsipareigojimus, bet ir apie įvaizdį, kurį sudaro verslo partneriams.

Galbūt tai ir lemia, kad MB populiarumas, nors atsiradimo pradžioje buvo itin didelis, pastaruoju metu labai sumenkęs, daug įmonių juridinį statusą jau pasikeitė.

Laura Gavėnaitė-Čeberekė, UAB „Teisės ir finansų sprendimai“ direktorė, sako, kad pastaruoju metu dažnai tenka konsultuoti verslininkus, norinčius MB pertvarkyti į UAB. Žinoma, didelė jų dalis taip elgiasi dėl mokestinių klausimų ir įmonių valdymo problemų, tačiau vis daugiau yra ir tokių, kuriems labiau rūpi įvaizdis.

„Verslininkai kitokią veiklos formą tikrai nori pasirinkti ir dėl įvaizdžio. Įmonių vadovai man patys ne kartą sakė, kad į juos nežiūri rimtai, jei veiklą vyko kaip MB. Kiti mano, kad MB steigia tie, kurie neturi pakankamai lėšų UAB įstatiniam kapitalui. Būna atvejų, kad verslo partneriai tiesiog negali bendradarbiauti su MB“, – priežastis vardija p. Gavėnaitė-Čeberekė.

Pašnekovė priduria, kad šiuo metu MB dažniausiai steigia internetine prekyba užsiimantys verslininkai, žmonės, norintys be didelių išlaidų išmėginti savo jėgas versle. Tačiau, įmonėms augant, plečiantis klientų ir partnerių būriui, o ypač atsiradus norui žengti į užsienio rinkas, ieškant eksporto kelių, vis dėlto dažnai būna tiesiog priversti imtis pokyčių. Žinių apie MB labai trūksta ir vietos verslininkams, tad natūralu, kai užsienio bendrovės apie šią formą iš viso nėra girdėjusios, niekuomet su tokiomis įmonėmis nėra dirbusios.

„Jei verslininkas planuoja dirbti su užsienio įmonėmis, iš karto renkasi UAB, nes užsieniečiai tiesiog nepažįsta MB, nežino, koks tai teisinis statusas. Taigi pasirenkamas toks statusas, kurio užsienio partneriams aiškinti nereikia“, – sako p. Gavėnaitė-Čeberekė.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Veikla
55 UAB „Gevalda“ 556,5% Kelių ir automagistralių tiesimas
75 UAB „Drusta“ 480,3% Gyvenamųjų ir negyvenamųjų pastatų statyba
94 UAB „Stikloporas“ 409,8% Kitų, niekur kitur nepriskirtų, nemetalo mineralinių produktų gamyba
132 UAB „He-Ma“ 343,8% Gyvenamųjų ir negyvenamųjų pastatų statyba
146 UAB „Viskas dujoms“ 323,9% Kitų mašinų ir įrangos didmeninė prekyba

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau