„Atea“ už 1,2 mln. Eur rekonstruoja Kauno oro uosto terminalą

Publikuota: 2017-01-12 Autorius: Atnaujinta 2017-01-12 11:15 Rašyti komentarą

Kauno oro uostas ruošiasi vasarą padidėsiantiems srautams, todėl už 1,2 mln. Eur (be PVM) rekonstruoja keleivių terminalą. Konkursą laimėjo IT paslaugų UAB „Atea“, statyboms darbams kaip rangovę pasirinkusi UAB „Dailista“.

Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.

„Tiekėjas pirkimo metu pateikė visus įrodančius dokumentus dėl atitikties kvalifikaciniams reikalavimams (finansinio pajėgumo, profesinės patirties), turi reikiamus leidimus ir sertifikatus darbams vykdyti“, – VŽ apie konkurso laimėtoją sako Agnė Mažeikytė, VĮ Lietuvos oro uostai komunikacijos projektų vadovė.

Simonas Stūrys, UAB „Atea“ marketingo direktorius, VŽ aiškina, kad tokius darbus atlikti IT paslaugų bendrovėms nėra naujiena. O ir Kauno oro uosto atveju didesnė dalis užduočių susiję su technologiniais, ne statybų sprendimais.

„Oro uostas yra labai geras pavyzdys, kai rekonstrukcijos darbai nebėra tik statybos. Tai daugiau IT projektas. Tokiame objekte IT sistemos yra labai svarbios: kaip jos veikia, kaip padeda optimizuoti keleivių srautus, užtikrina saugumą. Natūralu, kad pagal bendrą technologijų sprendimą mes pritaikome ir  statybos darbus“, – sako p. Stūrys.

„Atea“ rekonstrukcijos metu rūpinsis keleivių patikros sistemos perkėlimu, bagažo sistemos išplėtimu, inžinerinių sistemų (šildymas, vėdinimas, kondicionalvimas), gaisrinė signalizacijos, vaizdo stebėjimo sprendimais. Taip pat – praėjimo kontrole, duomenų tinklu, el. ryšiais ir pan.

„Atea“ atstovas pastebi tendenciją, kad laikai, kai ties rekonstrukcijos bei statybų sąvokomis buvo galima dėti lygybės ženklą, baigiasi.

„Manau, kad ateityje pamatysime daugiau tokių projektų, kur IT bendrovės imasi pagrindinio vaidmens statybose arba rekonstrukcijose. Mes taip pat dalyvaujame projektuose biurams įrengti. Paprastai ten mūsų vaidmuo mažesnis, bet jis vis didėja. Nes biurams, prekybos centrams, institucijoms reikia vis daugiau įvairių IT inžinerijos sprendimų. Taip, dažniausiai IT bendrovės yra pasitelkiamos kaip subrangovės, tačiau tendencija tokia, kad vaidmuo plečiasi“, – teigia p. Stūrys.

Rekonstruos 5 mėnesius

Darbai tęsis 5 mėnesius, tačiau dėl jų pagrindinė veikla nesutriks, teigia Lietuvos oro uostai. Po rekonstrukcijos turėtų sutrumpėti procedūrų laikas, padvigubėti parduotuvių plotas. Be to, sutvarkytos keleiviams skirtos kitos erdvės.

Tai, pasak oro uosto, leis užtikrinti sklandų veikimą, kai vasarą menėsiui bus uždarytas Vilniaus oro uostas. VŽ rašė, kad kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija atsieis 25 mln. Eur, o šį laiką visi skrydžiai bus nukreipti į Kauną. Tiesa, žemų kaštų skrydžių bendrovė „Ryanair“ to nedarys.

Vienas pagrindinių uždavinių Kauno oro uosto rekonstrukcijos metu – įrengti naują aviacijos saugumo zoną antrame keleivių terminalo aukšte. Ši zona bus skirta visiems keleiviams, įskaitant ir vykstančius į šalis, esančias už Šengeno zonos ribų.

„Šiuo sprendimu atsisakome ankstesnio dviejų atskirų – Šengeno ir ne Šengeno zonos šalių – aviacijos saugumo patikros postų koncepcijos. Naujoji patikros erdvė leis efektyviau valdyti patikros procedūras bei keleivių srautą“, - pranešime cituojamas Bruno Kasparas, Kauno oro uosto direktorius.

Po rekonstrukcijos Kauno oro uoste pasikeis „Duty Free“ parduotuvių veiklos organizavimas – įprastos, uždaro tipo parduotuvės taps atviromis ir praeinamomis, padvigubės jų plotas, padidės prekių asortimentas. Be to, žadama suformuoti penkias didesnes maitinimo erdvės riboto ir neriboto patekimo zonose. Naujai bus įrengtos vaikų žaidimo bei rūkymo erdvės, o tualetų zona, tėvų ir vaiko kambarys bus praplėsti.

Kol vyks rekonstrukcija, Kauno oro uoste veikla bus vykdoma įprasta tvarka, teigia valdytojai. Tačiau p. Kasparas atkreipia dėmesį, kad galimi laikini nepatogumai dėl ilgiau trunkančių aviacijos saugumo bei kitų tarnybų patikros procedūrų, taip pat gali būti apribota parduotuvių ar kavinių veikla, todėl vadovas tikisi keleivių supratingumo.

infogr.am::982fbccd-87d9-4d36-a480-8c4c06471ec0

infogr.am::5fc7192e-c9b4-47ee-bf3a-2455f51fbc46 

FOTOGALERIJA (7 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Lietuvos geležinkeliai, AB428.9944.20910.279
DFDS Seaways, AB91.964-452758
Lietuvos paštas, AB67.7021.0565.725
Ferteksos transportas, UAB77.15610.64922
Baltic transline, UAB63.3421.937172
Hegelmann transporte, UAB58.0744.125414
Avion Express, UAB67.2681.61968
Girteka logistics, UAB395.1438.600397
Small Planet Airlines, UAB76.7574.503181
ME transportas, UAB140.9581.2221.207
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau