Stasys Dailydka turi naują darbą

Publikuota: 2017-03-10
Stasys Dailydka, UAB „Autoverslo terminalas“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Stasys Dailydka, UAB „Autoverslo terminalas“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Buvęs AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) vadovas jau mėnesį vadovauja krovininių kelių transporto UAB „Autoverslo terminalas“. Be to, Stasys Dailydka keliamas į Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentus.

„Autoverslo terminalo“ vadovybės pakeitimai Registrų centre fiksuoti šių metų vasario 3 d. Ponas Dailydka pareigose pakeitė Mantą Šimkų, bendrovės generalinio direktoriaus pareigas ėjusį 10 dienų.

„Autoverslo terminalas“ – UAB „Autoverslas“ antrinė bendrovė. Pastarosios įmonių grupei priklauso logistikos centrai Vilniuje, Vievyje, Klaipėdoje ir kelios geležinkelio atšakos greta didžiausių logistikos centrų. Grupėje dirba daugiau nei 200 darbuotojų. „Autoverslo terminale“ dirba 33 darbuotojai.

Valdemaras Zakarauskas, „Autoverslo“ pagrindinis akcininkas, VŽ sako, kad p. Dailydkai darbas pasiūlytas atsižvelgus į įmonės plėtrą.

„Autoverslo terminalo“ pagrindinė veikla yra lengvųjų automobilių logistika, veikla vykdoma Vievyje. Čia atsitiesėme geležinkelį nuo Vievio stoties, jis bus priduotas kitą savaitę. Norime vystyti ir didinti automobilių ir kitų krovinių pervežimus geležinkeliu. Manėme, kad p. Dailydkos turimą patirtį galėsime sėkmingai panaudoti“, – aiškina p. Zakarauskas.

Ponas Dailydka sako darbą radęs atsitiktinai.

„Viskas atsitiktinai. Turėjau įvairių siūlymų. Sėdėti namuose nesinori. Kadangi ten (įmonėje – VŽ) labai tvarkinga aplinka, labai tvarkingi, atsakingi žmonės. Pasiūlė, pasvarsčiau, kad galiu būti naudingas. Ten ir geležinkelio yra, ir to, ir to. Mano sritį atitinka. Žinot, toks gyvenimas – čia kaip kurortas, palyginti su buvusiu darbu. (...) Man veiklos mažai – nei džiaugiuosi, nei nesidžiaugiu – visada norisi kažko daugiau“, – VŽ sako buvęs ilgametis LG vadovas.

Paklaustas, kokią strategiją brėžia „Autoverslo terminalui“, atsakyti nenorėjo.

„Nelabai aiškinčiau, kokia strategija, čia juk privati įmonė, kuri nevieša, tai mūsų strategija – paslaptys, aš tikrai negaliu jos aiškinti“, – teigia p. Dailydka.

Sukirto rankomis su LG

2012-aisiais paskelbta, kad į VšĮ Vilniaus logistikos parkas (į tuometį Vilniaus logistikos centrą) priviliotas vienas pirmųjų investuotojų. Minėtas parkas priklauso LG ir sostinės savivaldybei.

Tuomet LG džiaugėsi su „Autoverslu“ pasirašę sutartį dėl verslo planų bei investicijų į šį parką. Tuomet skelbta, kad bendrovė planuoja išsinuomoti apie 3,1–3,5 ha ploto žemės sklypą ir ten vystyti veiklą.

Tačiau investiciniai planai nebuvo įgyvendinti. Kaip sako p. Zakarauskas, jų atsisakyta dėl „Vilniaus logistikos parko“ teritorijos ypatumų.

„Investuoti norėjome ten, kur galėjome pasistatyti geležinkelį. O ten (toje teritorijoje – VŽ) toks reljefas, kad iki sandėlių atitiesti geležinkelį praktiškai neįmanoma, nes labai dideli aukščių skirtumai. Ta teritorija tinkama tiems, kas dirba su konteineriais“, – sako p. Zakarauskas ir prideda, kad atsisakius šių planų plėtra buvo pristabdyta. Pasak jo, paskui įtakos turėjo ir pasikeitusi geopolitinė ir ekonominė situacija, kai Rusijai buvo pritaikytos sankcijos.

Paklaustas, kodėl vėliau vis tik plėtra įvyko Vievyje, pašnekovas tai aiškina dar senesniais planais.

„Vievio projektas pradėtas 2006 m. Ten mes turime 15 ha teritoriją, naudojame daugiau nei pusę ploto: turime aikštelės saugojimo, gamybines patalpas, ruošiame lengvųjų automobilių komplektų surinkimui, juos siunčiame į Kazachstaną, Baltarusiją. Geležinkelis buvo suplanuotas nuo pat pradžių, vystėme etapais ir 2016 m. galutinai apsisprendėme, kad reikia užbaigti pradėtus dartbus. Paskui, jei atsiras didesnio ploto poreikis, ten (Vievyje – VŽ) viskas paruošta“, – teigia „Autoverslo“ akcininkas.

VŽ nepavyko rasti daugiau LG ir „Autoverslo“ grupės bendradarbiavimo pavyzdžių. Viešųjų pirkimų tarnybos atviri duomenys rodo, kad nei viena grupei priklausanti įmonė nelaimėjo nei vieno LG skelbto viešųjų pirkimų konkurso.

Paklaustas apie „Autoverslo“ ir LG bendradarbiavimą, p. Dailydka teigė, kad grupės įmonės galėjo būti smulkios valstybei priklausančios bendrovės paslaugų pirkėjos.

„Jie kažkiek naudojosi mūsų paslaugomis, veždavo automobilius, produkciją – dabar tą patį daro. (...) Turbūt kažkiek su mumis siejosi, bet aš pats... Žinot, ten tokia nedidelė įmonė, kad didelės įtakos LG nedarė. Tai su tokiais mažais mes ten ir nebendraudavom. Dažniausiai bendraujame su tais, kurie veža didelius krovinius, nes tai rimtas, stambus reikalas“, – pasakoja p. Dailydka.

Tęsinys po grafiku

infogr.am::uab_autoverslo_terminalas_eur

Siūlo vadovauti „Linavai“

Ponas Dailydka „Linavos“ Vilniaus regiono susirinkime buvo iškeltas į asociacijos prezidento postą. Pagal „Linavos“ taisykles, kiekvienas regionas turi teisę kongresui siūlyti kandidatus. Iki susirinkimo Vilniuje, p. Dailydkos kandidatūra taip pat buvo pasiūlyta Šiaulių regione (1 balsas).

Vilniaus regiono vežėjų susirinkime dalyvavę asociacijos nariai į prezidentus, be p. Dailydkos, siūlo ir dabartinį prezidentą Erlandą Mikėną. Už p. Dailydkos kandidatūrą pasisakė 14 narių, už p. Mikėno – 31.

Prezidentas bus renkamas pavasarinio kongreso metu, jis organizuojamas balandžio 26 d. Kaune.

Buvęs LG vadovas sako nedegantis noro vadovauti vežėjų asociacijai ir dar nėra apsisprendęs, ar imtųsi to darbo, jei kongrese būtų nubalsuota jo naudai.

Ponas Dailydka jau yra vadovavęs „Linavai“ – prezidento pareigas ėjo 2001–2005 m.

Pasitraukė iš LG

Ponas Dailydka iš LG vadovų pasitraukė praėjusių metų gruodžio 2 dieną. Tai buvo jo asmeninis sprendimas, tačiau tuo metu buvo susiklosčiusios kai kurios aplinkybės, kurios darė spaudimą 10 metų vadovavusiam p. Dailydkai.

LG, jų vadovui bei bendrovės rezultatams kritikos negailėjo prezidentė Dalia Grybauskaitę, įmonę pavadinusi „valstybe valstybėje“. Tuo metu neseniai suformuotam ministrų kabinetui, be kitų, buvo keliamas uždavinys užtikrinti efektyvią ir skaidrią valstybės įmonių veiklą. Šiuo metu LG vertina auditoriai, informaciją išanalizuoti paprašyta ir teisėsaugos institucijų.

Ponas Dailydka LG vadovu tapo 2006 m. kovo 29 d., pareigose pakeisdamas Joną Biržiškį, kuris taip pat įteikė pašymą atleisti jį iš užimamų pareigų.

Prieš tai (2002–2006 m.) p. Dailydka užėmė LG keleivių vežimo valdybos viršininko pareigas. 1997–2001 m. jis buvo draudimo bendrovės „Lindra“ konsultantu, UAB „Lindra – gyvybės draudimas" prezidentu. Prieš tai (1992–1997 m.) Ponas Dailydka ėjo skrydžių bendrovės „Lietuvos avialinijos“ generalinio direktoriaus pareigas, (2001–2005 m.) dirbo vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentu. Ponas Dailydka yra dirbęs susisiekimo ministro pavaduotoju.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Lietuvos geležinkeliai, AB428.9944.20910.279
DFDS Seaways, AB91.964-452758
Lietuvos paštas, AB67.7021.0565.725
Ferteksos transportas, UAB77.15610.64922
Baltic transline, UAB63.3421.937172
Hegelmann transporte, UAB58.0744.125414
Avion Express, UAB67.2681.61968
Girteka logistics, UAB395.1438.600397
Small Planet Airlines, UAB76.7574.503181
ME transportas, UAB140.9581.2221.207
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau