„Volkswagen“ dyzelgeitas turėtų baigtis 4,3 mlrd. USD bauda

Publikuota: 2017-01-11 Autorius: Rašyti komentarą

Vokietijos automobilių gamintoja „Volkswagen“ antradienį pranešė padariusi pažangą derybose su JAV Teisingumo departamentu. „Volkswagen“ yra pasirengusi sumokėti 4,3 mlrd. USD baudą ir pripažinti savo kaltę dėl sukčiavimo.

Marko Blincho („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Marko Blincho („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Kompanija taip pat tris metus bus stebima nepriklausomo prižiūrėtojo. „Volkswagen“ sakė, kad šis susitarimas gali nulemti didesnes finansines išlaidas nei „dabartinės nuostatos“. Pernai spalį įmonė pranešė, kad iš viso nuostoliai sieks daugiau nei 19,2 mlrd. USD.

Tačiau agentūra „Bloomberg“ skaičiuoja, kad skandalas vien JAV ir Kanadoje įmonėje jau atsiėjo 23 mlrd. USD. Iš karto po jo pradžios „Volkswagen“ akcijos neteko ir maždaug dešimtadalio savo turėtos vertės.

Galutiniam susitarimui dar turi pritarti „Volkswagen“ valdymo ir stebėtojų taryba, kuri turėtų susitikti trečiadienį. Vėliau jis taip pat dar turi būti palaimintas JAV teismų. „Volkswagen“, kuri pernai rugsėjį pripažino įdiegusi programinę įranga, apgaunančia taršos tikrintojus, yra pasirengusi užbaigti šį klausimą iki naujojo JAV prezidento Donaldo Trumpo administracijos darbo pradžios. Tokį patį tikslą turi ir JAV Teisingumo departamentas.

JAV valdininkai ne kartą sakė, kad dėl sukčiavimo skandalo „Volkswagen“ norima nubausti, tačiau skirti tokią baudą, kuri įmonės nenumarintų ir ji ją iš tiesų būtų pajėgi sumokėti. Iš viso pasaulyje buvo parduota 11 milijonų dyzelinių „Volkswagen“ automobilių, kuriuose buvo įdiegta tikrintojus apgaunanti įranga.

„Volkswagen“ savo pranešime paskelbė sutarusi dėl „konkretaus plano“ sumokėti 4,3 mlrd. USD baudą. Greičiausiai ši suma bus padalinta į tris dalis – baudžiamoji bauda sieks mažiau nei 4 mlrd. USD, o prie jos prisidės civilinės ir aplinkosauginės nuobaudos bei su muitais susijusios baudos už netinkamų automobilių importą, skelbia „Financial Times“.

Teismai nesibaigs

Tačiau toks susitarimas nereiškia, kad baudžiamojon atsakomybėn nebus patraukti konkretūs už sukčiavimą atsakingi „Volkswagen“ darbuotojai. Jau skelbta, kad savaitgalį JAV buvo suimtas aukštas pareigas įmonėje užėmęs vadovas Oliveris Schmidtas, atsakingas už taršos duomenų pateikimą atsakingoms tarnyboms.

Pernai rugsėjį bendrovėje dirbęs inžinierius Jamesas Liangas taip pat pripažino savo kaltę ir nusprendė bendradarbiauti su prokurorais. Galutinis jo teismo posėdis turėtų įvykti gegužės pradžioje, jam gresia iki 5 metų nelaisvės.

Dyzelgeito skandalo pabaiga leistų „Volkswagen“ mėginti atkurti savo reputaciją bei įgyvendinti savo planus susitelkti ties elektromobilių gamyba. Pernai bendrovė paskelbė iki 2021-ųjų planuojanti atsisakyti 30.000 darbuotojų – iš viso 5% savo darbo jėgos, o šitaip sutaupytas lėšas investuoti į naujų elektromobilių gamybą bei naujas technologijas. „Volkswagen“ siekia, kad elektromobiliai sudarytų ketvirtį visų gaminamų automobilių iki 2025-ųjų. Iki tol į šią veiklos sferą ketinama investuoti daugiau nei 10 mlrd. Eur.

Visgi įmonės beveik neabejotinai dar laukia teisinės procedūros kitose pasaulio valstybėse, visų pirma Vokietijoje.

Pernai gruodį Europos Komisija (EK) paskelbė apie veiksmus prieš Bendrijos valstybes, kurios nesugebėjo užkirsti kelio „Volkswagen“ sukčiavimui. Tarp septynių ES valstybių yra ir Lietuva. EK yra nustačiusi, kad įmonė pažeidė įstatymus 20 Europos valstybių. Būtent Senajame žemyne buvo parduoda didžioji dalis iš 11 mln. dyzelinių „Volkswagen“ automobilių.

Geros naujienos

Tiesa, 2016-ųjų rezultatai rodo, kad dyzelgeitas „Volkswagen“ nubuvo toks pražūtingas: šis Vokietijos gamintojas pirmą kartą iškopė į automobilių pardavimų olimpą. Koncernas įveikė savo svarbiausią konkurentą – japonų „Toyota“, kuris anksčiau pirmavo pasaulyje.

Per metus Vokietijos koncernas pardavė mažiausiai 10,2 mln. automobilių – 3,3% daugiau nei ankstesniais metais. „Toyota metus baigė pardavusi 10,1 mln. automobilių. Šie rezultatai dar nėra galutiniai.

Pirmosios geros naujienos įmonė pasiekė 2016-ųjų pabaigoje, kai buvo paskelbta, kad didžiausias Europos automobilių gamintojas lapkritį žemyne padidino savo rinkos dalį ir užėmė 24,8% Europos rinkos. Grupės plėtrą daugiausiai lėmė „Seat“ ir „Audi“ automobilių pardavimų augimas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau