Pirmosios darbo dienos „Tele2“: antroji rinkodaros vadovo kadencija

Publikuota: 2017-02-24
„Verslo žinios“

Organizuotas chaosas – taip savo seną/naują darbovietę apibūdina po kelerių metų į telekomunikacijų bendrovę grįžęs Mindaugas Savickas, „Tele2“ rinkodaros direktorius. Nepaisant tos pačios bendrovės ir pareigų, Mindaugas regi naujus iššūkius.

Tęsiame darbo skelbimų portalo cv.lt ir „Verslo žinių“ Geidžiamiausio darbdavio konkurso projektą, kurio metu kalbiname į pernai vykusių rinkimų finalą patekusių bendrovių naujokus.

Kaip sako pats Mindaugas, prieš mažiau nei metus prasidėjo jo antroji kadencija „Tele2“ įmonėje. Pirmą kartą į „Tele2“ rinkodaros vadovo kėdę jis sėdo 2005-aisiais.

„Čia tuomet buvo įdomūs augimo laikai. „Tele2“ buvo tik trečiasis pagal rinkos dydį operatorius, reikėjo atsikovoti rinkos dalį, o pati rinka taip pat sparčiai augo“, – kalba Mindaugas.

Apie 2010 m. švedų kapitalo „Tele2“ nusipirko operatorių Kazachstane ir Mindaugas buvo išsiųstas ten ruošti „Tele2“ prekės ženklo paleidimui į rinką.

„Užbaigęs darbą Kazachstane jaučiausi, kad esu nemažai pasiekęs „Tele2“, tad po to apie penkerius metus užsiėmiau konsultacine projektine veikla. Konsultuodavau didesnes įmones rinkodaros strategijų klausimais.“

Pernai Mindaugas, kaip ir 2005-aisiais, sulaukė „Tele2“ generalinio direktoriaus Petro Masiulio skambučio.

„Jis sakė, kad šiuo metu ieško vėl žmogaus ir teiravosi, ar mane domintų galimybė prisijungti. Susitikome ne vieną kartą pakalbėti ir vėl prisijungiau prie komandos, – pasakoja Mindaugas. – Jau buvau pasiilgęs šios veiklos „Tele2“. O pagrindinė motyvacija – labai įdomus darbas ir šauni komanda.“

Pirmą kartą pretenduodamas į „Tele2“ rinkodaros vadovo postą Mindaugas (tuomet dirbęs „Philip Morris“ bendrovėje Vengrijoje) turėjo praeiti ilgą, iš daugybės etapų susidedančią atranką.

„Pirmoje „kadencijoje“ iš tikrųjų praėjau labai sudėtingą atranką. Daug susitikimų su personalo darbuotojais, įvairiais žmonėmis Baltijos regione. Turėjau net vykti į Stokholmą susitikti su viceprezidentu, atlikti labai išsamius tiek psichologinius, tiek loginius testus.“

Antrą kartą kandidatuojant į vadovus savo loginio mąstymo Mindaugui įrodinėti nebereikėjo, tačiau atidžiau buvo tikrinami kiti aspektai.

„Buvo ne vienas susitikimas su Petru (Masiuliu – VŽ), jis šį kartą labiau žiūrėjo į mano motyvaciją vėl prisijungti prie komandos. Buvo abejonių dėl to, kad, jeigu aš vieną kartą išėjau ir noriu sugrįžti, ar esu pakankamai tam motyvuotas.“

Mindaugo žiniomis, taip pat buvo klausiama „Tele2“ komandos bei kolegų centrinėje būstinėje Stokholme, kaip jie vertintų Mindaugo grįžimą į bendrovę.

„Kaip supratau, Petras gavo pritarimą, kad esu laukiamas, – sako vadovas. – Aš truputį juokauju, kad jaučiuosi kaip grįžęs po dvigubų vaiko priežiūros atostogų.“

Keitėsi rinka, bet ne bendrovė

„Lygtai ir tas pats, bet kitaip“, – jausmą grįžus dirbti į „Tele2“ pirmosiomis dienomis apibūdina Mindaugas.

„Aš išėjau iš įmonės, kada ji dar stipriai augo. O šiuo metu „Tele2“ jau yra rinkos lyderė ir vadovams keliami yra kiti tikslai.“

Vienas dalykas, kuris per Mindaugo „atostogas“ nepasikeitė, tai „Tele2“ bendrovės kultūra. O ši, palyginus su kitomis bendrovėmis, kuriose Mindaugui teko darbuotis, gerokai skiriasi.

„Mes sakome: „Kultūra valgo strategiją pusryčiams“. Manau, tai yra teisingas pasakymas. Kad ir kokia būtų gera strategija ant popieriaus, bet jeigu ją įgyvendins neteisingi žmonės, tai rezultatas gali būti priešingas“, – sako Mindaugas.

„Tele2“ kultūra esą išskirtinė tuo, kad vadovas nestovi už nugaros, nėra rengiami detalūs savaitės planai, mažiau laiko skiriama prezentacijoms, sesijoms, planavimams. Bendrovėje nėra rytinių susitikimų, kurių metu vadovas aiškiai visiems pasako, ką jie turi tą dieną daryti, o darbuotojams nereikia detaliai atsiskaitinėti.

„Čia žmonės turi labai aiškias atsakomybių ribas ir labai aiškius tikslus, ką reikia pasiekti, bei 100% laisvės ir resursų“, – sako Mindaugas.

Paukščių spiečius

Anot pašnekovo, „Tele2“ naujokus pirmosiomis dienomis pribloškia laisvės ir atsakomybės jausmas.

„Šis jausmas ir varžo, ir slegia, ir tuo pačiu kelia į viršų. Pirmą kartą čia pradėjus dirbti man buvo keista. Aš pradžioje klausinėdavau vadovo: „Ką man daryti? O dabar ką turėčiau daryti?“, – juokiasi Mindaugas.

Antrą kartą pradėjęs darbą „Tele2“ Mindaugas jau žinojo, ko tikėtis. Jis kelias dienas praleido susipažindamas su esama situacija. Tada valandos trukmės susitikimo su „Tele2“ vadovu metu sukalibravo abiejų matomus tikslus ir puolė į darbus.

„Tele2“ organizacijos veikimo principą Mindaugas lygina su tūkstančių paukščių spiečiumi, kurie skraido labai chaotiškai bet nesusiduria vienas su kitu.

„Ten yra chaosas, bet ir tvarka vienu metu. Mūsų bendrovė taip ir veikia. Iš pirmo žvilgsnio, atrodo, kad yra kažkoks chaosas, bet iš tikrųjų yra labai aiški tvarka.“

Kaštų pajautimas

Siekiant įlieti naujokus į „Tele2“ organizaciją visoje grupėje pirmosiomis dienomis vyksta apmokymai, kurių metu supažindama su pagrindinėmis bendrovės vertybėmis, pasakoja Mindaugas.

„Viena iš šių vertybių yra „cost consciousness“ (liet. kaštų suvokimas, jutimas –VŽ). Tam, kad mes galėtume pasiūlyti žemiausias telekomunikacijų paslaugų kainas, turime turėti mažiausius kaštus. Tad, jeigu pasižiūrėsite aplinkui, tai mūsų biuras tikrai nėra prabangus. Tai turbūt vienas kukliausių įmonių biurų Vilniuje.“

Šiuo metu „Tele2“ administracija yra įsikūrusi Sporto gatvėje, 1999 metais pastatytame pastate. Taip pat bendrovė nuomojasi dalį patalpų šalia neseniai išdygusiame „Adform“ biure. Tačiau šią vasarą „Tele2“ planuoja keltis į naujas patalpas „Green Hall 2“ biurų pastate.

Kitos dvi „Tele2“ propaguojamos vertybės – tai veiksmas ir iššūkiai. Šios vertybės, anot Mindaugo, reiškia, kad darbuotojai „Tele2“ yra skatinami nebijoti rizikuoti, o kažką sugalvojus, raginami nedelsiant imtis veiksmų.

Didžiausia motyvacija dirbant „Tele2“ Mindaugui yra pats darbas: „Mums patinka, kad ir po kelerių metų mes galime jaustis darbe lyg būtų pirmas mėnuo. Kadangi verslas yra pakankamai dinamiškas, tai kiekviena diena yra kažkas naujo.“

Lyginant su rinkos vidurkiu, „Tele2“ darbuotojų algos, Mindaugo žiniomis, yra geros. Nors patekti dirbti į „Tele2“, rinkodaros vadovo nuomone, nėra sudėtingiau nei kitur, apie 100 darbuotojų turinčioje bendrovėje laisvų pozicijų pasitaiko nedažnai. Didesnė darbuotojų kaita yra „Tele2“ produktų prekyba užsiimančioje bendrovėje „Tele2 prekyba“, kur dirba apie 400 žmonių.

Naujasis „Tele2“

Antrosios Mindaugo kadencijos pagrindinis iššūkis – šiuo metu „Tele2“ reikia ne siekti tapti didžiausiu rinkos žaidėju, bet išlaikyti esamas pozicijas. Kitas išbandymas – smarkiai besikeičianti rinkodaros sritis.

„Dirbu rinkodaroje daug metų. Šiuo metu komunikacijos rinkoje vyksta žaibiški pokyčiai. Kaip aš mėgstu sakyti, senasis rinkodaros direktorius mirė. Tad iššūkis yra sukurti save iš naujo, būti geros formos, žinoti naujausias komunikacijos tendencijas ir stengtis įgyvendinti naujausias strategijas. Aš manau, kad „Tele2“ komunikacija šiuo metu yra transformacijos būsenoje: iš seno „Tele2“ virsta nauju „Tele2“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau