2016-07-13 23:45

Verslo kova tęsiasi ir po futbolo čempionato

Triumfavus Portugalijai, triumfuoja ir „Nike“, kurios siūtus marškinėlius dėvėjo naujieji Europos čempionai. Carlo Recine („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Triumfavus Portugalijai, triumfuoja ir „Nike“, kurios siūtus marškinėlius dėvėjo naujieji Europos čempionai. Carlo Recine („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Futbolo čempionato aistroms dar nenurimus, pirmuosius viščiukus ima skaičiuoti verslas. Mėnesį trukęs renginys finansiškai buvo vienas sėkmingiausių istorijoje.

Skaičiuojama, kad iš esmės beveik visų sektorių verslai, vienaip ar kitaip investavę į „Euro 2016“, uždirbo. O ir nesulaukę finansinės grąžos nesigaili – nauda skaičiuojama bus dar ilgai.

UEFA prieš kelias dienas paskelbė, kad čempionato apyvarta siekia 1,93 mlrd. Eur, o tai yra 34% daugiau, nei sugeneravo 2012-ųjų turnyras, vykęs Lenkijoje ir Ukrainoje.

Įvairūs mokesčiai praris apie 1,1 mlrd. Eur, tad čempionato organizatoriai džiaugiasi 830 mln. Eur pelnu, iš kurio 600 mln. Eur per ateinančius ketverius metus bus išdalyta 55 UEFA priklausančioms šalių futbolo federacijoms.

Nepaisant terorizmo rizikos, itin sklandžiai vykęs čempionatas, manoma, padidino Prancūzijos sostinės galimybes išsikovoti teisę 2024 m. organizuoti vasaros olimpines žaidynes. Dabar dėl šios teisės, be Paryžiaus, varžosi ir Roma (Italija), Budapeštas (Vengrija) bei Los Andželas (JAV).

Ne iš karto

Apyvartos augimas labiausiai susijęs su transliavimo teisių prekyba, nes čempionate pirmą kartą dalyvavo ne 16, o 24 komandos, licencijų panoro daugiau televizijų, buvo sužaista ir rodoma kur kas daugiau rungtynių.

Čempionato pajamos iš transliavimo teisių sudarė daugiau kaip pusę visos apyvartos, apie 1,1 mlrd. Eur. Tiesa, „Bloomberg“ skaičiuoja, kad toli gražu ne visos televizijos uždirbo.

Štai Prancūzijos transliuotoja TF1 už teisę žiūrovams rodyti 22 mačų tiesiogines transliacijas paklojo 45 mln. Eur, o grąžos gavo 23–27 mln. Eur.

Kita prancūzų televizija M6 už 11 rungtynių nepagailėjo 25 mln. Eur, o sugrįžo jai, įvairiais skaičiavimais, vos 11–17 mln. Eur.

Televizijos ryžtasi prarasti nemenkas sumas už savo vardo populiarinimą. Tiesa, tai labiau suprantama M6, mėgstančios agresyvią konkurenciją, o ne TF1, jau turinčios savo vertę, atveju, rašo „Bloomberg“.

Kova tęsiasi

Po didinamuoju stiklu šiųmečiame čempionate atsidūrė dviejų didžiausių pasaulio sporto prekių gamintojų „Nike“ ir „Adidas“ dvikova. Pastaroji, oficiali čempionato rėmėja, greičiausiai tikėjosi be didesnio vargo įveikti savo konkurentę, tačiau kortas gerokai sumaišė įvykiai futbolo stadione. Tiksliau – vienos pusfinalio rungtynės, kuriose Prancūzija įveikė Vokietiją.

Vokietijos rinktinės atributika „Adidas“ visuomet nešė didžiausius pelnus, nes komanda pastaraisiais metais dominavo pasaulio futbole. Per vienas rungtynes viskas apsivertė aukštyn kojomis, o prancūzams aprangą siuvanti „Nike“ smarkiai sustiprino savo pozicijas. Maža to, Portugalijos nacionalinė komanda taip pat yra remiama „Nike“, tad galutinis rezultatas finale gamintojai jau nebebuvo toks svarbus.

Situacija, kai bent viena „Adidas“ remiama komanda nežaidė Europos futbolo čempionato finale, šiemet susidarė pirmą kartą per tris dešimtmečius.

Iki šiol buvo skelbiama, kad „Adidas“ šiais metais tikisi sporto prekių parduoti už rekordinę sumą – 2,5 mlrd. Eur. Viešai skelbtas „Nike“ tikslas – 1,93 mlrd. Eur.

Kai jau niekas neabejojo, kad „Adidas“ amžinoje kovoje savo varžovę paliko už nugaros, analitikai staiga ėmė spėlioti, kaip situacija gali keistis po čempionato. Aišku viena – „Nike“ galimybės šoktelėti į viršų dabar kur kas didesnės.

Bendros čempionato pajamos už rėmimo licencijas šiemet siekė 480 mln. Eur. Be „Adidas“, tarp didžiųjų rėmėjų – ir „Coca-Cola“, „Carlsberg“, „Mcdonald’s“, „Turkish Airlines“, „Continental“, „Orange“.

Laimintys uždirba

Uždirbo ir sėkmingai rungtyniavusios komandos. Už kiekvieną pergalę ir lygiąsias pagal čempionato taisykles rinktinėms yra išmokamos nemenkos sumos pinigų. Lygiosios grupių etape įvertintos 500.000 Eur, pergalė – 1 mln. Eur.

Žengiant toliau premijos didėja. Patekus į aštuntfinalį komandoms išmokama po 1,5 mln. Eur, ketvirtfinalį – 2,5 mln. Eur, pusfinalį – 4 mln. Eur. Finale laimėjusios komandos sąskaitą papildo 8 mln. Eur, pralaimėjusios – 5 mln. Eur.

Maksimali suma, kurią gali uždirbti visas čempionato rungtynes laimėjusi komanda, siekia 27 mln. Eur. Portugalija namo parsivežė 25,5 mln. Eur, nes visas trejas grupės rungtynes sužaidė lygiosiomis.

Tiesa, kiekviena komanda, patekusi į čempionatą, privalo susimokėti startinį 8 mln. Eur mokestį.

„Euro 2016“ pajamos, mlrd. Eur

TV transliacijų teisės 1,05

Rėmimas ir prekybos licencijos 0,48

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

Bilietai ir aptarnavimas 0,4

Iš viso 1,93

ŠALTINIS: „REUTERS“

52795
130817
52791