Jūsų įmonės vidutinio atlyginimo viešumas: neužlipkite ant grėblio

Publikuota: 2017-04-16
Personalo atrankos agentūros „People Link“ partnerė Jurgita Lemešiūtė-Frejienė. Asmeninio archyvo nuotr.
Personalo atrankos agentūros „People Link“ partnerė Jurgita Lemešiūtė-Frejienė. Asmeninio archyvo nuotr.
Personalo atrankos įmonės „People Link“ vadovaujančioji partnerė ir vyr. konsultantė

Nuo šiol skelbiami įmonių duomenys apie mokamą vidutinį atlyginimą – tai informacija, kurią neabejotinai patikrins potencialus darbuotojas. Juolab, kad finansinis atlygis labai dažnai yra nr. 1 darbuotojų prioritetas. Tai patvirtina ir mūsų atliktas tyrimas, apklausus per 600 kandidatų.

Pavyzdžiui, atlyginimas yra dešimtuke svarbiausių darbdavio patrauklumo veiksnių 73% IT specialistų ir net 22% iš jų atlygis rikiuojasi prioritetų viršūnėje.

Todėl neatsitiktinai ir žiniasklaidoje eskaluojama ši tema – lyginami sektoriaus lyderių, didžiausių darbdavių ar net garsiausių šefų vadovaujamų restoranų mokami vidutiniai atlyginimai.

Nemažiau sulaukiama ir darbdavių gynybinės reakcijos, kurie aiškina, kad šie skaičiai vargiai atspindi realią situaciją į dienos šviesą ištraukdami tai vieną, tai kitą šio vidurkio skaičiavimo trūkumą arba atviriau prabildami apie savo sektoriaus verslo modelio niuansus.

Sustokite ir pagalvokite, kaip „įdarbinti“ vidutinį atlyginimą

Taip, darbuotojams mokamas atlygis ir iš dalies jį atspindinti naujoji viešoji statistika yra svarbi darbdavio įvaizdžio detalė, todėl ir darbdavių reakcija į šiuos skaičius puikiai suprantama. Visgi akivaizdu, kad impulsyviai reaguodami dauguma nestabtelėjo žvilgterėti į šį kontekstą iš toliau, todėl pamiršo, kas svarbiausia. Ši atvirumo politika ir naujas komunikacijos kanalas visų pirmiausia reiškia naujas galimybes darbdavio įvaizdžio formavimui? Todėl jau šiandien turite pagalvoti, kaip „įdarbinti“ savo įmonės vidutinį atlyginimą.

Taktiniai sprendimai: tik atsakius į strateginius klausimus

Taktinio lygmens sprendimų, kaip elgtis šioje situacijoje, išties daug. Pradėti galite nuo priežasčių paieškos – atsakykite sau į klausimą, kodėl šis vidurkis šiandien yra toks ir kaip jį būtų galima padidinti įgyvendinus struktūrinius pokyčius įmonės viduje. Antra, jei pakeisti šį „status quo“ sudėtinga, keiskite požiūrio kampą ir pajunkite komunikaciją. Jūs visada galite skelbti savo įmonės vidutinį tiksliau atspindinčius rodiklius savo interneto svetainėje ar kituose komunikacijos kanaluose (pvz. pagal skirtingas pozicijas), o parinkę atitinkamą perspektyvą (padalinio, patirties, lojalumo ir pan.) netgi subtiliai perteikti savo įmonės vertybes ir išskirtinumus.

Turint galvoje, kad jūsų įmonės vidutinis atlygis nuo šiol yra viešas, tam tikrais atvejais rekomenduočiau iš naujo persvarstyti galimybę deklaruoti pareigybių atlygį net darbo skelbimuose, jei to nedarėte iki šiol. Visgi tai reikėtų daryti apgalvotai.

Sprendimų, ką su šia naujai vieša tapusia informacija galėtumėte daryti, yra išties daug, todėl mano siūlomas veiksmų sąrašas jokiu būdu nėra baigtinis. Tačiau prieš imdamiesi bet kokių reaktyvių veiksmų, pirmiausia sau turite atsakyti į duklausimus:

  • Ar mūsų ir mūsų tiesioginio konkurento, su kuriuo kovojame dėl to paties darbuotojo, deklaruojamo atlygio skirtumas yra toks reikšmingas, dėl kurio vertėtų nerimauti ir imtis priemonių?
  • Ar mes išties norime veltis į konkurencinę kovą atlygiu?

Iš šių dviejų svarbiausias klausimas – antrasis. Šiandien darbdaviams konkuruoti tik atlygiu dėl darbuotojų būtų tas pats, kaip konkuruoti tik kaina parduodant savo produktą ar paslaugą.

Konkuruojame ne vien atlygiu. To nereikėtų pamiršti

Darbuotojų motyvacija rinktis vieną ar kitą darbdavį, kaip patvirtina ir ką tik mūsų atliktas tyrimas, labai kompleksinė. Be to, sektoriaus, kuriame veikia įmonė ir specialybės specifika stipriai nulemia, ko iš tiesų darbuotojai tikisi iš darbdavio.

Ar būtumėte kada susimąstę, jog ne tik įmonių vadovams, bet, pavyzdžiui, ir samdomiems pardavėjams svarbus įmonės ateities vizijos aiškumas (8-tas rangas svarbiausių darbdavio patrauklumo veiksnių sąraše), o IT specialistams – įmonės perspektyvumas ir plėtros galimybės (5-tas rangas)? Matyt, kai kuriuos nustebinsiu pasakydama, kad, pavyzdžiui, inžinieriams svarbu, kiek ir kaip jų darbovietė matoma žiniasklaidoje; pardavėjams – aktualus įmonėje vykstančių procesų greitis; IT specialistams – galimybė dirbti kartu su pasaulinio lygio talentais; o finansininkams bus nepriimtina „open space“ politika, nors jiems bendravimas ir šilti santykiai su kolegomis itin svarbūs (3-ias rangas).

Iš esmės ši potencialių kandidatų poreikių mozaika persidengianti su įmonės galimybėmis ir išskirtinumais konkurencinėje aplinkoje turėtų būti atsakas, kokiais aspektais išties šiandien turime konkuruoti rinkoje dėl potencialaus darbuotojo. Tuo pačiu tai geras sufleris darbdaviui, padedantis atsakyti į klausimą, kaip reaguoti į vidutinio įmonės mokamo atlyginimo viešumą.

Namų darbai personalo ir komunikacijos skyriaus vadovams

Jei atlygis nėra labai svarbi jūsų kaip darbdavio pozicionavimo dedamoji, siūlyčiau neskubėti viešai kelti klausimų dėl vidutinio atlygio skaičiavimo formulės tikslumo ar situacijos spalvinimo kitomis spalvomis. Taip pat rekomenduočiau neskubėti „koreguoti“ viešai skelbiamo savo įmonės vidutinio atlygio. Jei jūsų darbuotojams kepamas pyragas turi ne vieną, ir juo labiau, ne paprastą, raziną, nelipkite ant grėblio konkuruodami pyrago kaina.

Verčiau pagalvokite, kokią žinią jūs kaip darbdavys norite „nešti“? Šis klausimas galėtų būti „namų darbų“ užduotis jūsų personalo ir komunikacijos skyriaus vadovams. Atsakymas – svarbus. Jis jūsų atspirtis patrauklaus darbdavio pozicionavimo strategijai.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau