2016-02-20 18:06

Ką gersime šiais metais

„Matton“ nuotr.
„Matton“ nuotr.
Pasaulio gaiviųjų gėrimų pramonė šiais metais turėtų orientuotis į kuo sveikesnius ir paprastesnius produktus. Vartotojų apklausos ir didžiųjų gėrimų gamintojų veiksmai rodo, kad vartotojai nelinkę rinktis labai įmantrių, netradicinių, taip pat daug cukraus ar konservantų turinčių gėrimų.

Itin didelių galimybių šiais metais turi nedidelės kompanijos, daug dėmesio skiriančios natūralioms žaliavoms, spalvoms, kuo paprastesnėms etiketėms, rašo „Bakingbusiness“.

„Vartotojai nori sveikų gėrimų, įvairovės ir patogių pakuočių“, - sako Gary Hemphillas, įmonės „Beverage Marketing“ vadovas.

Didžiausias populiarumas šiais metais žadamas natūraliems energiniams gėrimams, kuriems gaminti naudojama kava arba arbata, taip pat kokybiškoms sultims.

Arbatos sugrįžimas

Indra Nooyi, vienos didžiausių pasaulio gaiviųjų gėrimų gamintojos „PepsiCo“ vykdomoji direktorė, neseniai paskelbė mananti, kad didžiausius pardavimus ateityje generuos įvairūs šaltos arbatos gėrimai.

Ponia Nooyi pastebi, kad 2014-2015 metais šio segmento pardavimai pasaulyje augo 6,5%, tad jos vadovaujama įmonė rimtai svarsto imtis įvairesnių arbatos gėrimų gamybos.

Didžiausią pasisekimą, manoma, turės tie produktai, kuriems gaminti naudojamos kuo natūralesnės žaliavos. Vartotojai už šaltą arbatą sutinka mokėti daugiau, jei yra įsitikinę jos sveikumu.

Itin smarkiai turėtų augti žaliosios arbatos gėrimų vartojimas. Taip pat tų, kuriems gaminti visiškai nenaudojamas cukrus. Becukrius arbatos gėrimus vartotojai vis dažniau renkasi dėl to, kad juose beveik arba iš viso nėra kalorijų.

Natūrali energija

Žalioji arbata turi nedidelį kiekį natūralaus kofeino – tai dar viena priežastis, kodėl vartotojai ją perka vis dažniau.

Natūralūs energijos suteikiantys gėrimai yra dar viena „karšta sritis“, į kurią greičiausiai investuos ne viena pasaulio bendrovė.

Steve‘as Kessleris, natūralius energinius ir arbatos gėrimus gaminančios bendrovės „Steaz“ įkūrėjas, sako pastebėjęs, kad tradicinius daug cukraus turinčius ir sveikatai kenkiančius energinius gėrimus vartotojai renkasi vis rečiau, ieško natūralių alternatyvų.

Itin didelės perspektyvos laukia ir šaltos kavos gėrimų gamintojų. 2010-2014 metais kavos gėrimų prekyba JAV išaugo 48,1%. Praėjusiais metais fiksuotas dar maždaug 19% augimas. Tai sparčiausiai augantis gaiviųjų gėrimų segmentas.

„Kavos gėrimų pardavimai panašiais tempais turėtų augti iki pat 2020 metų“, - mano Elizabeth Sisel, JAV tyrimų bendrovės „Mintel“ analitikė.

Pasaulyje kol kas gana tuščia įvairių proteinu praturtintų gėrimų niša. Žmonės nori gerdami gauti jų organizmui reikiamą proteino kiekį, tačiau nenori vartoti pieno produktų.

Sultys ar ne sultys?

Iš įvairių vaisių sulčių pagamintų gėrimų populiarumas kelis pastaruosius metus pasaulyje menksta. Ypač liūdna ateitis žadama pigiausiems gėrimams, kuriuose gausu dažiklių, cukraus ir jo pakaitalų, tačiau mažai pačių sulčių.

Pirkėjai nori natūralių sulčių arba iš jų padarytų gėrimų ir už juos yra linkę mokėti gerokai daugiau.

„Produktai gali būti brangūs, tačiau jais reikia taikytis iš aukštesnį segmentą ir į sveikų produktų ieškančius pirkėjus, kurie gali sau leisti juos įsigyti“, - teigia p. Hemphillas.

Įvairūs tyrimai rodo, kad pirkėjai visų pirma renkasi tuos sulčių gėrimus, kuriuos gamina nedidelės įmonės, palyginti nedideliais kiekiais, naudoja vietoje augintus vaisius, uogas ir daržoves.

Teigiama, kad vartotojai puikiai išmoko atskirti natūralias sultis nuo jas tik imituojančių gėrimų.

Burbuliukai išliks

„PepsiCo“ vadovė sako mananti, kad karbonizuoti gėrimai yra „praeities dalykas“.

Vis dėlto pramonės analitikai prognozuoja, kad vartotojai atsisakyti jų neskubės, tačiau ieškos įdomesnių gaminių.

Tradicinių karbonizuotų gėrimų pardavimai per pastaruosius penkerius metus smuko, tačiau įvairių naujų gaminių, kuriems gaminti naudojamos natūralios sultys, pardavimai augo.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
52795
130817
52791