Protingiausi robotai MWC parodoje prisistato patys

Pastarasis moka bendrauti (atsakinėja į klausimus), atpažįsta žmonių kalbą, reaguoja į komandas ir netgi geba atpažinti kelias pagrindines emocijas. „Aldebaran Robotics“ „Pepper“ kūrė bendradarbiaudama su Japonijos mobiliųjų technologijų ir telekomunikacijų kompanija „SoftBank“, kuri valdo apie 80% „Aldebaran“ akcijų. O pastaruoju metu prancūzams talkinti pradėjo ir IBM bei kelios kitos kompanijos. MWC pati „Aldebaran“ nedalyvauja, bet jos partnerių čia netrūksta. NAO atsivežė IBM, o „Pepper“ galimybes demonstruoja kompanija „Brightstar“.
Šis robotas sukonstruotas tapti padėjėju įmonėse. Anksčiau buvo planuojama, kad jis taps vienišų žmonių kompanionu. Bet vėliau „Aldebaran“ su ES parama ėmėsi projekto ROMEO. Tad „Pepper“ tapo verslo robotu, kuris sveikina ir registruoja svečius arba teikia jiems informaciją. Pavyzdžiui, „SoftBank“ robotą naudoja savo parduotuvėse kaip savotišką bendraujančią klientų registravimo sistemą. „Pepper“ registruoja klientus į eilę ir teikia jiems informaciją apie paslaugas bei įmonę. Tokie robotukai yra 140-yje kompanijos parduotuvių.
„Pepper“ gali atpažinti balso komandas ir veido išraiškas. Pagal jas robotas geba nustatyti ir kelias pagrindines žmogaus emocijas, pavyzdžiui, pyktį ir džiaugsmą, o pagal tai atitinkamai keičia savo sakomas frazes. Roboto aukštis – maždaug 120 cm, jo baterija tarnauja apie 12 val. 10,1 colio ekranas ant krūtinės suteikia vartotojui galimybę naudotis įvairiomis roboto funkcijomis.
Beje, šiemet „Pepper“ ir NAO gavo naujas smegenis. „SoftBank Robotics Holdings“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su IBM ir robotai ėmė naudotis IBM superkompiuterio „Watson“ smegenimis. „Watson“ dirbtinis intelektas leidžia naudotis kur kas didesniais informacijos klodais – suprasti žinutes socialiniuose tinkluose, vaizdo įrašus ir nuotraukas – ir atsakyti į daugiau įvairaus tipo klausimų.
Skaičiuojama, kad iki šiol parduota per 7.000 „Pepper“ robotų. Jų kaina siekia 1.532 Eur. Prie to dar reikia pridėti 115 Eur per mėnesį aptarnavimo mokestį (sutartis pasirašoma mažiausiai 36 mėnesiams) ir 76 Eur per mėnesį mokėti už draudimą (mažiausiai 36 mėn.).
NAO sukurtas dar 2007 m. Kaip teigia pati kompanija, pirminis tikslas buvo sukurti robotą, kuris padėtų mokyti vaikus, turinčius autizmo arba Aspergerio sindromus. NAO iki šiol buvo pasiekiamas tik mokymo ir slaugos įstaigoms, programinės įrangos kūrėjams bei mokslo ir tyrimų organizacijoms. Dabar jį gali nusipirkti visi.
Naudodamasis galvoje įtaisytomis kameromis ir mikroskopais, maždaug 60 centimetrų ūgio NAO gali atpažinti žmones iš veidų, atskiria pažįstamus ir nepažįstamus asmenis, geba matuoti žmonių balso garsumą ir toną bei interpretuoti jų kūno kalbą.
Analizuodamas žmogaus veido mimikas ir balsą, NAO, kaip ir didesnis jo brolis „Pepper“, geba atskirti ir emocijas. Kitaip tariant, ši mašina supranta, kada žmogus yra liūdnas, linksmas ar piktas ir atitinkamai reaguoja. Pavyzdžiui, bando pasikalbėti su liūdinčiais. Tiesa, tai, ką daro emociją atpažinęs robotas, priklauso nuo jame įdiegtos programinės įrangos.
Be to, NAO užprogramuoti ir tam tikri žmonių pasauliui įprasti dalykai, pavyzdžiui, žinios, kaip, kur ir kada galima pereiti gatvę. NAO, priklausomai nuo programinės įrangos, netgi geba žaisti futbolą ir atpažinti daugelį buityje naudojamų daiktų.
„Aldebaran“ NAO naudoja kaip savotišką platformą specialiai programinei įrangai robotams kurti. Vadinamoji „emocinės-žmogaus-sąveikos“ operacinė sistema jau dabar turi potencialo tapti savotišku robotų „Windows“.
Dėl to NAO tapo pirmuoju prototipu socialiniams robotams: namų tvarkytojams ir slaugytojams, kurie ateityje rūpinsis pagyvenusiais ar negalią turinčias žmonėmis.
Jo kaina siekia apie 9.500 USD (7.188 Eur)