Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

7
  • 2025-09-24T14:40:45+03:00

    Idomus pasiulymas, vienas geresniu, lyginant ka siule tiekejai ir ju lobistai

    • 2025-09-25T08:15:32+03:00

      Tai toks ir tikslas pirmiausia siūlyti didžiausias nesąmones, o po to pakišti tokį, kad būtų atokvėpis - nors šis sprendimas nėra racionalus tiems kurie jau investavo, nes tai keičia vartotojo lūkestį. Nebent tai bus taikoma tik naujiems vartotojams.

  • 2025-09-24T16:25:30+03:00

    Jei gaminantis taps net billing kada nors, tai tada visi turėtų pereiti į biržos planą.

  • 2025-09-25T09:24:39+03:00

    nepriklausomi tiekėjai yra nepriklausomi vagys ir melagiai

  • 2025-09-25T11:07:47+03:00

    Kur tik pradeda imti iš vieno ir duoti kitam, turim socializmo daigus - eiles, limitus ir kvotas, bei teismus kad vieną prileido prie lovio kito ne. Valdžia juk turi spręsti kiek žirnelių pakuočių į kurią parduotuvę paduoti, ir kokia kaina turi būti. Net-metering modelis yra nežalias, taršus, nusenęs - neskatina gaminančių vartotojų atsakingai naudoti energijos kai ji pigi/žalia, ir tokių gaminančių vartotojų kurie, remiant valstybei, degins elektrą piko metu kai ji tiekiama iš iškastinio kuro, tik daugės. Būtina ir vartoti ir gaminti tik už rinkos kainą. Baterijų kWh ciklo kaina jau dabar mažesnė už ESO pasaugojimo kainą, o atiduodant aukštų kainų metu ji greitai save atperka, ir nebe vartotojas tinklams moka, o elektros tiekėjas išmoka atgal baterijos atpirkimui. Bet kam daryt ką nors, jei valdžia dosniai remia nieko nedarant. Reiktų kaupiklius remti perkeliant dienos žaliąją energiją į vakaro piko kainas, o ne remti gamybą per pietus kai perteklius, kaina neigiama, ir remti vartojimą vakare kai elektra brangi nes gaminama iš iškastinio kuro. Naujiems objektams turi būti tik net-biling, naikinant jo ribojimus/didinant skatinimą rinktis visiems po baterijos įrengimo, pvz. leisti elektromobilį krautis iš virtualios piniginės savo tiekėjo krovyklose, leisti jungtis šeimos nariams, giminaičiams prie tos pačios elektrinės/virt. piniginės, remti didesnius kaupiklius keturgubai mažiau už kWh bet jų talpos neribojant, kad visą 10kW elektrinės dienos gamybą galėtų parduoti vakare/naktį. Dabar vieni paramą išgraibsto per valandą kiti negauna visai, talpa tik 1,5 valandos gamybos (net-bilingui reikia 8 val.). ESO reikia tarifų plano kas turi kaupiklius, €6/mėn. + 20% nuo biržos kainos už perdavimą, taikant nulį kai kaina neigiama, nes perdavimo nuostolis yra procentas nuo biržos kainos. Mažoms baterijoms sąlygos turi būti artimos didelėms, kurių turėtojai pvz. nemoka Litgrid už perdavimą į baterijas jei vėliau atiduodama atgal. Ne šaldyt praeitį, eiti į ateitį reiktų.

    • 2025-09-26T08:18:47+03:00

      Problemos: 1. ~5-10ct/kWh ESO mokestis už energijos atsiėmimą. Jei šitą nesąmonę, kuri net prieštarauja fizikai, pašalinam, tada netbillingas jau būtų svarstytinas. 2. Subsidijos buvo tik iki 10kWh baterijoms, kas yra nesąmonė. Normaliam namui su ŠS/EV ir realiam netbillingui reikia bent 50-100kWh. Dėl pasaugojimo mokesčio dydžio ne visai sutinku. Baterijos amortizacija yra apie 5ct/kWh. Savo pasigamintos energijos savikaina yra apie 4ct/kWh (arba 1ct, jei vertinam su SE subsidija). Jei už pasaugojimą tiekėjas pasiima trečdalį, jo kaina gaunasi 0.3ct. Tai yra ženkliai pigiau už baterijos amortizaciją. Kadangi nėra patrauklaus netbillingo plano, aš esu vienas iš tų, kur mašinas krauna piko metu, kol dar baterija šilta po kelionės.

  • 2025-09-26T08:47:46+03:00

    Turiu nutolusią ir man dzin kiek kainuoja elektra, naudoju per piką dažniausiai, nes tada patogu. O jei apmokestintų tada pradėčiau galvoti. Pradžiai bent jau visi tiekėjai galėtų sąskaitose rodyti kiek pridavėme ir kiek suvartojome elektros pinigais, be perdavimo mokesčių. Atsirastų suvokimas situacijos, gal kitu etapu ir apmokestinti būtų lengviau.

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791