2013-04-17 03:01

„Prisma“ pradėjo suprasti Lietuvos rinką

Šiuo metu tris maisto ir buities prekių „Prisma“ prekybos centrus, du Kaune ir vieną Vilniuje, valdanti „Prisma LT“ paskelbė apie planus atidaryti dar vieną prekybos centrą Vilniuje. Suomijos mažmenininkės plėtrą Lietuvoje paskatino tai, kad penkerius metus šalyje veikianti „Prisma“ pradėjo suprasti šią rinką ir prisitaikė prie jos subtilybių, VŽ teigė Pekka Sääskilahti, „Prisma LT“ generalinis direktorius.

Pasak jo, be 2014 metais naujo prekybos centro Vilniuje, plėtra kituose miestuose artimiausiu laikotarpiu nėra numatoma.

VŽ jau rašė, kad  2010 m. viduryje „Prismos“ savininkai Lietuvoje planavo įkurti 6-7 prekybos centrus, kurių 4-5 veiktų Vilniuje, tačiau p. Sääskilahti sako, kad tolimesnė tinklo plėtra priklausys nuo rinkos situacijos ir investuotojų sprendimo.

„Kad pavyktų naujas projektas, reikia gerai atlikti namų darbus. Mes atėjome į Lietuvos rinką kaip skandinaviškas, daug patirties Šiaurės šalyse turintis rinkos žaidėjas.

Kai kurios iš šių savybių mums pasitarnavo, mes buvome priimti kaip skandinavišką kokybę ir gyvenimo stilių, didesnę įvairovę suteikiantis prekybos centras.

Kadangi kiekvienos šalies rinka pasižymi unikalia specifika, dalį mūsų veiklos modelių pritaikėme vietos salygomis.

Pirmieji metai, atidarius tinklą, buvo sunkesni, tačiau, kai perpratome klientą ir prisitaikėme prie jo poreikių, ir, neprarasdami savitumo, pasiekėme rezultatų, kuriais esame patenkinti“, - apie „Prismos“ įsitvirtinimą Lietuvoje kalbėjo generalinis direktorius.

Pasak p. Sääskilahti, „Prismos LT“ 2012 metų rezultatai buvo geriausias pasiekimas visoje SOK grupėje. VŽ primena, kad ką tik, balandžio pradžioje, pasikeitė Suomijos mažmeninei prekybos įmonei „SOK“ priklausančios „Prisma LT“ savininkas - jos valdymą perėmė SOK antrinė kompanija „SOK Liiketoiminta“. Teigiama, kad tokiu būdu įmonių grupė siekia didinti savo įmonių administravimo efektyvumą.

Pagrindinis konkurentas - „Maxima“, o ne „Lidl“

Kovo pabaigoje skelbta, kad jau yra parengtas pirmo Lietuvoje Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Lidl“ prekybos centro techninis projektas. Tačiau kol kas nėra žinoma, kada prasidės statybos.

Ponas Sääskilahti VŽ sakė, kad Lietuvos rinkoje dominuoja „Maxima“, o „Lidl“ yra stiprus, bet „Prismai“ jau gerai pažįstamas rinkos žaidėjas.

„Šio prekybos tinklo („Maxima“ - aut.) padėtis Lietuvoje yra panaši į tą, kokioje yra „Prisma“ Suomijoje - ten mes užimame 45% visos rinkos.

„Lidl“ mes pažįstame. Šis tinklas jau 10 metų veikia Suomijoje. Tai stiprus žaidėjas, stipriausia jo pusė – kryptinga orientacija į mažą kainą. Tačiau jis skiriasi nuo „Prismos“: „Lidl“ nėra didelis prekybos centras, jis siūlo mažesnę produktų įvairovę, minimalų aptarnavimą. Pavyzdžiui, čia nerasite šviežios mėsos skyriaus, o parduodama tik fasuota mėsa. Taip pat skiriasi ir mūsų strategijos“, - VŽ tvirtino p. Sääskilahti.

Sugebėjo sudominti vartotojus

2012 metais „Prisma LT“ apyvarta išaugo 40%, palyginti su 2011 metais. Ponas Sääskilahti aiškina, kad augimo priežastis ta, jog Suomijos prekybos tinklas pradėjo suprasti Lietuvos rinką ir sugebėjo vartotojus sudominti savo specifiniais privalumais.

„Klientas turėjo pakankamai laiko susipažinti su „Prisma“ ir atsirinkti, kas jam tinka. Mums atsidarius 2008 metais, pirkėjai daugiausia dėmesio skyrė kainai, o dabar tapo svarbūs ir kiti dalykai.

Šiuo metu juntamas išaugęs susidomėjimas ekologiškais produktais, klientai renkasi įdomesnes prekes, dairosi aukštesnės kokybės.

Taip pat, taikydamiesi prie Lietuvoje įprasto šeimos, kurioje abu tėvai dirba pilną darbo dieną visą savaitę, modelio, padidinome aukštos kokybės šaldytų pusfabrikačių pasiūlą“, - apie sėkmingą prisitaikymą prie mūsų gyventojų įpročių VŽ pasakojo „Prisma LT“ generalinis direktorius.

52795
130817
52791