Lietuvos paslaugų centruose įsidarbino 12.000 jaunų specialistų

Bet vėlgi jei suskaičiuotume, kiek tuose centruose sukurtų darbo vietų tenka 1 mln. gyventojų Lenkijoje ir Lietuvoje, gautume labai panašius skaičius – atitinkamai 3.900 ir 3.100.
Dar prieš kelerius metus buvo girdėti, kad per krizę Lietuvą finansų pasaulio milžinai atrado ir todėl, kad Varšuvoje, Prahoje ar Bratislavoje jau darėsi problematiška rasti daugiakalbių specialistų, galinčių dirbti paslaugų centruose, juolab kad Vidurio Europą verslo grupių konsolidavimo guru atrado bent dešimčia metų anksčiau nei Baltijos šalis.
Dabar, regis, į Lenkijos prisotintą verslo paslaugų centrų rinką įsilieja vis daugiau naujų šalies regionų miestų.
Tokia tendencija būtų labai sveikintina ir Lietuvoje, kur Vilniui dabar atitenka dauguma tokių projektų. Kaune jau kuris laikas veikia keletas didesnių paslaugų centrų (pvz., „Intermedix“ ar „Callcredit“), tačiau nieko pastaruoju metu negirdėti apie tokius centrus Klaipėdoje, ką ir kalbėti apie Šiaulius ar Panevėžį, nors daugiau nei 100.000 gyventojų turintys miestai turi savo aukštųjų mokyklų, todėl gali pasiūlyti ir specialistų.
Kaip rašo „Financial Times“, remdamasis savo šaltiniais, Šveicarijos bankai „Credit Suise“, UBS ir Niujorko „BNY Mellon“ per pusantrų metų numato Lenkijoje sukurti dar 3.000 papildomų naujų darbo vietų. Per šiuos metus ši industrija duos darbo dar 15.000–20.000 jaunų lenkų ir metų pabaigoje išaugs iki 170.000 darbo vietų, prognozuoja Lenkijos verslo paslaugų lyderių asociacija. Palyginti, „Investuok Lietuvoje“ duomenimis, šiuo metu mūsų šalyje veikia 54 verslo paslaugų centrai, kuriuose įdarbinta daugiau nei 12.000 darbuotojų.
Keliasi arčiau būstinių
Vakarų finansinių paslaugų ar gamybos bendrovėms steigti verslo paslaugų centrus Vidurio Europoje ir Baltijos šalyse patrauklu dėl to, kad čia galima sutaupyti mokant mažesnius atlyginimus specialistams nei Vakaruose, tačiau išlaikant tą patį aukštą teikiamų paslaugų lygį. Dėl investicijų į paslaugų centrus bumo mūsų regione Lenkija tapo trečia didžiausia šio segmento rinka pasaulyje po Kinijos ir Indijos ir už savęs paliko Braziliją ir Filipinus. Bankai, teisinės firmos ir pramoninės grupės, kurios prieš du dešimtmečius suprato, kad gali daug sutaupyti į Indiją perkeldamos skambučių centrus, dabar nori, jog jų kuriami paslaugų centrai gebėtų atlikti sudėtingesnes operacijas ir būtų įkurti netoli jų būstinių, kad, reikalui esant, įmonių grupės vadovai į juos galėtų atvykti vos per kelias valandas.
Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ vasario 3 d.