2017-03-29 14:20

SkGD klasteris Klaipėdoje įgyvendins du inovatyvius projektus

Bendrovės vizualizacija.
Bendrovės vizualizacija.
Prieš metus Klaipėdoje įsteigto suskystintųjų gamtinių dujų (SkGD) klasterio veiklos įgauna pagreitį. Klasterio nariai kartu su partneriais imasi įgyvendinti du projektus: kuria SkGD varomą geležinkelio lokomotyvą bei išmanų SkGD konteinerį, kurio gamybą numatoma pradėti dar šiemet.

Ketvirtadienį minėtus projektus įgyvendinantys partneriai numato pasirašyti oficialius susitarimus dėl tolesnio bendradarbiavimo. SkGD varomo geležinkelio lokomotyvo kūrimo projekte savo inžinerinius ir technologinius resursus sujungia AB „Lietuvos geležinkeliai“, Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“, AB „Klaipėdos nafta“, Vilniaus Gedimino technikos ir Klaipėdos universitetai.

Klasterio išplatintame pranešime pažymima, jog SkGD varomas lokomotyvas būtų naudojamas uostą aptarnaujančių geležinkelių logistikoje ir turėtų tapti unikaliu SkGD taikymo transporto srityje pavyzdžiu, atveriančiu švaraus kuro panaudojimo galimybes geležinkelyje.

„Būti vienais iš projekto iniciatorių bei dalyvauti jame mus paskatino tai, kad jau turime sukaupę tam reikalingas kompetencijas ir praktinę patirtį“, – sako Aloyzas Kuzmarskis, „Begos“ generalinis direktorius.

Praėjusiais metais „Bega“ tradicinius šilumvežius su vidaus degimo varikliais ėmė keisti elektriniais įrenginiais, kurie pranašesni tiek ekonominiu, tiek ekologiniu atžvilgiais. Bendrovės inžinieriai savo jėgomis sukūrė ir pagamino pirmąjį Klaipėdos uoste elektrinį robotą-lokomotyvą ROB-45. Šiemet darbui kompanijos vidaus geležinkeliuose bus pagaminti dar du elektriniai robotai.

Ponas Kuzmarskis pastebi, kad minėti robotai yra pritaikyti dirbti tik krovos kompanijos viduje, tuo metu SkGD technologijos įdiegimas lokomatyve sudarytų galimybes jį naudoti tolimesniuose atstumuose. Pagal planą, pirmasis SkGD varomas lokomotyvas dirbtų maršrute tarp „Draugystės“ geležinkelio stoties ir uosto krovos kompanijų.

Manoma, kad naujasis technologinis sprendimas taip pat sudarytų sąlygas mažesnėms kuro sąnaudoms bei išlaidoms. Kaimyninės Lenkijos patirtis parodė, kad fiksuotais maršrutais važiuojantys SkGD varomi sunkvežimiai gali sunaudoti iki 40% mažiau kuro.

Gamins išmanų SkGD konteinerį

Kito klasterio narių inicijuojamo projekto metu kuriamas išmanus SkGD transportavimo konteineris.

SkGD konteinerių gamybos projekte dalyvauja AB „Vakarų laivų gamykla“, JAV korporacija „Emerson“ bei norvegų kompanija „DNV-GL“.

Partneriai Lietuvoje dar šių metų pabaigoje planuoja pradėti išmanių SkGD transportavimo konteinerių gamybą. Jie bus skirti SkGD laikymui, o taip pat tarnaus kuro gabenimui. Klientus Baltijos jūros regiono šalyse ir už jų ribų šios talpos galės pasiekti tiek keliais, tiek geležinkeliu arba jūriniu transportu.

Pažymima, jog imtis šio projekto įkvėpė KN statoma antžeminė SkGD skirstymo stotis. Teigiama, kad infrastruktūros plėtra ir naujų SkGD paskirstymo galimybių atsiradimas diktuoja kokybiškos distribucijos įrangos poreikį.

„Galimybę šiame projekte bendradarbiauti su tarptautiniais partneriais išties vertiname. Jų įsitraukimas naudingas ne vien technologiniu aspektu. Veikdami globaliai, šie partneriai būsimam produktui atveria naujas rinkos perspektyvas ir sustiprina jo pozicijas rinkodaros prasme“, – pažymi Arnoldas Šileika, „Vakarų laivų gamyklos“ generalinis direktorius. Lietuvos SkGD klasteriui priklauso dešimt narių. Jis įsteigtas siekiant, kad Lietuva taptų SkGD technologijų ir distribucijos centru Baltijos jūros regione bei norint užtikrinti efektyvų bendradarbiavimą energetikos, švietimo, mokslo, verslo srityse.

52795
130817
52791