2015-06-26 21:36

„Alfa Romeo“ gaivinimo planas: galu varomi modeliai su „Ferrari“ varikliais

Kelias savaites derėjęsi su „General Motors“, „Fiat Chrysler Automobiles“ grįžo prie didžiausios savo aistros: kurti gražius automobilius Italijoje.

Kompanijai darbų netrūksta. Koncerno vado Sergio Marchionne skirta užduotis – per trejus metus išleisti aštuonis naujus automobilius. Paslaptingas projektas pavadintas „Giorgio“ vardu, o nauji „Alfa Romeo“ modeliai, viliamasi, bus konkurentais vokiečių „premium“ segmento gaminiams – 3 serijos BMW, „Audi A4“ ir „Mercedes-Benz“ C klasei.

Ambicingi tikslai

Ponas Marchionne pareiškė, kad jaučią „moralinę pareigą“ atgaivinti „Alfa Romeo“ ženklą. Tiesa tai ar ne, „Alfa Romeo“ reanimacijos projektas paremtas ekonomine logika: kaip jau keli automobilių gamintojai suprato, „premium“ segmento automobiliai reiškia didesnį pelningumą. Pavyzdžiui, trijų didžiausių Vokietijos automobilių gamintojų pelno marža siekia kone 10%, o „Fiat Chrysler“ – tik 3,4%.

„Strategija aiški, p. Marchionne nori pakreipti automobilių gamintoją „premium“ ir prabangos segmentų link, kur pelnai didesni. Ir tai bus ilga kelionė“, – įsitikinęs Stefano Aversa, „AlixPartners“ konsultacijų įmonės viceprezidentas.

Niekas „Alfa Romeo“ gaivinimo planu ambicingumu neabejoja. Penkerių metų plane, sudarytame pernai gegužę, numatyta, kad 2018 m. gamintojas turės parduoti 400.000 naujų automobilių per metus. Tai beveik dukart daugiau nei siekia dabartiniai pardavimų rekordai.

Tačiau tai ne pirmas kartas, kai „Alfa Romeo“ iškeliami iškilūs tikslai. 2006 ir 2010 m. nurodytų kartelių gamintojui pasiekti nepavyko, pernai kompanijai pavyko parduoti 65.000 naujų automobilių iš asortimento, kurį sudaro vos trys modeliai.

Visgi kai kurie analitikai tiki, kad „Fiat Chrysler Automobiles“ šįkart gali sektis labiau. „IHS Automotive“ prognozuoja, kad 2018 m. „Alfa Romeo“ pardavimai sieks 216.000 modelių – ganėtinai toli nuo tikslo, tačiau kur kas daugiau nei anksčiau. „Jaguar Land Rover“, pavyzdžiui, per metus parduoda apie 460.000 automobilių, tačiau tik 80.000 iš jų yra „Jaguar“ sedanai.

Konkurentų netrūksta

Nauja gamybos platforma sugrąžins „Alfa Romeo“ ženklui galinius varančiuosius ratus ir automobilio dinamiškumą, taip giriamą nemažo gerbėjų būrio. Be to, viliamasi, kad bus naudojami „Ferrari“, superautomobilių gamintojo, varikliai.

Žinoma, gali nutikti ir taip, kad vienintelis segmentas, kuriame „Alfa Romeo“ galės mesti iššūkį konkurentams, yra vidutinio dydžio sedanai. Nauju modeliu, pavadintu „Giulia“, prekiauti bus imta kitų metų pradžioje, susiremti dailiam automobiliui teks su atnaujintu 3 serijos BMW, naująja „Audi A4“ ir „Jaguar XE“.

Sunki užduotis „Alfa Romeo“ – pasirūpinti kol kas prasta reputacija kalbant apie interjero apdailos kokybę.

„Šie vaikinai visuomet puikiai dirba kurdami gražius automobilius, tačiau vien grožio negana“, – „Financial Times“ sako asmuo, dirbęs su „Alfa Romeo“ atvedimo į rinkos lyderius planu.

Pasak jo, italų automobilių gamintojas „šviesmečiais“ atsilikęs nuo Vokietijos gamintojų, tad konkuruoti, neturint patirties automobilių svorio mažinimo technologijose bei elektrinėse sistemose, bus sunku.

Sėkmės tikimybė nemaža

Visgi šiandien „Alfa Romeo“ gaivinimo planas atrodo kur kas įtikinamesnis nei anksčiau. Šiandien gamintojas turi priėjimą prie daugiau nei 3.200 Šiaurės Amerikoje esančių atstovybių, kai, palyginus, anksčiau galėjop naudotis 56 „Ferrari“ ir „Maserati“ atstovų tinklais.

Kaip bebūtų, rinkos analitikai linkę abejoti tokiu „Alfa Romeo“ pelningumo atstatymo planu.

Gamyba Italijoje ir eksportas į Šiaurės Ameriką bei Kiniją leis koncernui pasinaudoti silpnu euru bei pasiekti mažiausiai 5% pelno maržos ribas. Tiesa, tokia padėtis neturėtų tęstis ilgai, mat Kinija suskubs apmokestinti „Alfą“ gindama vietoje dirbančius ir gaminančius Vokietijos automobilių gamintojus.

„Tai geriausias metas šauti taikliai, – sako Stuartas Pearsonas, „Exane BNP“ analitikas. – Klysti „Alfai“ šiame raunde negalima.“

52795
130817
52791