Pradėjo darbus paskutiniame Vilniaus vakarinio aplinkkelio ruože

Vilniaus Gedimino technikos universiteto skaičiavimais, užbaigta trečiąja vakarinio aplinkkelio atkarpa įprastą darbo dieną turėtų pravažiuoti apie 27.000 automobilių, o spūstys Laisvės prospekte ir Ukmergės gatvėje turėtų sumažėti ketvirtadaliu.
Stabdė teismai
„Prisimenu, kai pasirašėme susitarimą šiam projektui, galvojome, kad darbai bus užbaigti dar 2012 m., o šiandien – 2015 m. [...] Tai pamoka mums visiems, kad apgalvotume, kaip dirbti, kad ginčus keliančių objektų būtų kuo mažiau“, – kalbėjo simbolinę kapsulę, žyminčią darbų trečiame aplinkkelio etape pradžią, įkasti padėjęs premjeras Algirdas Butkevičius.
Jis priminė garsiai nuskambėjusią situaciją, kai paaiškėjo, kad jau pasirašius susitarimą dėl aplinkkelio ir nusibraižius detaliuosius planus žemė, kuria turėjo driektis kelias, buvo išdalyta kaip grąžinama įvairiems savininkams. Iš viso į trečiąjį aplinkkelio ruožą įsiterpė 34 privatūs sklypai. Šiuo metu, kaip sako darbus pradėti skubančios kompanijos, teismai pasibaigę, sutartys pasirašytos, tad kliūčių aplinkkeliui – nebėra.
Tikisi pabaigti laiku
Generaliniu projekto rangovu tapo bendrovė „Kauno tiltai“. Jos vadovas Aldas Rusevičius akcentavo, kad miestui, kuriame gyvena pusė milijono žmonių, toks aplinkkelis yra būtinas. Anot jo, nors prarastą laiką pasivyti sudėtinga, jei darbai klostysis sėkmingai, visiškai realu, kad trečioji aplinkkelio atkarpa bus užbaigta iki 2016 m. pabaigos.
Ponas Rusevičius aiškina, kad projektas – sudėtingas, jam įvykdyti prireiks daugelio kompanijų darbo rankų. Vienu ypu, skaičiuoja jis, dirbs 10 buldozerių, 20 ekskavatorių ir bent 150 savivarčių.
Darbus planuojama pradėti visame 5,4 km. aplinkkelio ruože. Pasakyti, kur pirmiausia prasidės darbai, aiškina pašnekovas, itin sudėtinga, mat norima dirbti visoje atkarpoje vienu ypu.
„Vienur bus žemės kasimo darbai vykdomi, kitur elektros linijos iškeliamos, vienur darbai vyks gal tik 100 metrų atkarpoje, tačiau dar už 100 metrų – vėl tęsis“, – pasakojo p. Rusevičius.
Ponas Rusevičius neslepia, kad vilniečiams kurį laiką teks taikstytis su ilgesnėmis kelionėmis į darbą ar namus, komplikuota eismo situacija, mat darbus vykdysianti technika negalės važinėti aplinkkeliui skirta atkarpa, teks naudotis aplinkinėmis gatvėmis.
„Kauno tiltų“ vadovas sako, kad pirmiausia bus imtąsi atkarpos parengiamųjų darbų, pradėti statyti pamatai viadukams.
Vykdant darbus teks iškasti pusę milijono tonų grunto. Visame beveik 5,5 km nusitęsusiame ruože bus pastatyti 6 viadukai, vienas tiltas pėstiesiems, 1.260 šviestuvų, nutiesta 29 km. elektros kabelio.
Paskutinis aplinkkelio etapas tęsiasi nuo Viršuliškių (Ozo g.) iki magistralinio kelio A2 Vilnius-Panevėžys (Ukmergės g.). Paskutiniam vakarinio aplinkkelio ruožui reikės 89,69 mln. Eur, iš jų 84,78 mln. Eur skirta iš Europos Sąjungos fondo lėšų, likusi dalis – Savivaldybės.