„Tesla“ pristatė naująjį „Model 3“

Naujasis elektromobilis buvo pristatytas „Tesla“ dizaino studijoje Kalifornijoje, JAV.
Koks jis – tas pirmasis „Tesla Model 3“ – pasižiūrėti susirinko tūkstančiai žmonių, daugybė jų išsirikiavo į eiles norėdami užsisakyti sau skirtą elektromobilį.
„Mums labai svarbu kurti ekologišką transportą. Žvilgtelėkite į anglies dvideginio išmetimo kreivę – ji vertikali, vadinasi, dar išmetamų teršalų kiekis dar auga. Paskutinį kartą tiek teršalų buvo maždaug tada, kai žmogaus pirmtakai pradėjo vaikščioti stati – vargu ar norėtumėte grįžti į šiuos laikus“, – kalbą apie tai, kodėl „Tesla Motors“ kuria elektromobilius, pradėjo p. Muskas.
Jis atskleidė, kad išankstinių užsakymų skaičius perkopė 115.000.
Susirinkusiai miniai jis priminė automobilius, kuriuos jo vadovaujama bendrovė sukūrė. Anot jo, „Tesla“ rodsteris buvo puikus automobilis, tačiau kiek per brangus, tad šitaip prieita iki „Model S“. Automobilis, sako p. Muskas, yra tikrai sėkmingas ir jo sėkmė paskatino sukurti „Model X“ visureigį, pristatytą praėjusiais metais. Visgi p. Muskas neslepia, kad „Tesla“ siekė sukurti dar pigesnį, kompaktišką ir masėms tinkamą elektromobilį. Tokiu tapo „Model 3“.
Saugus ir greitas
Anot p. Musko, pirmiausia „Tesla“ rūpi saugumas, tad „Model 3“ bus itin saugus.
„Norime pelnyti penkias saugumo žvaigždutės. Ir ne vidutiniškai, o visose kategorijose“, – pabrėžė p. Muskas.
Taip pat, anot jo, net lėčiausia, standartinė „Model 3“ versija iki 100 km/val. pagreitės per mažiau nei 6 sekundes, ir, žinoma, bus dar greitesnių modelių.
„Nes „Tesla“ negamina lėtų elektromobilių“, – pabrėžia p. Muskas.
Viena įkrova naujasis elektromobilis nuvažiuos mažiausiai 215 mylių (344 km), be to, į jį diegiamas „Tesla Supercharger“ standartas, leidžiantis nemažą bateriją įkrauti itin greitai. Kompanija šiandien visame pasaulyje turi tūkstančius „Supercharger“ standarto įkrovimo stotelių, iki metų galo, žada p. Muskas, šis skaičius bus dukart didesnis – maždaug 3.600. Dukart tiek bendrovė žada pastatyti lėtesnių, „Tesla“ modeliams tinkamų įkrovos stotelių.
Be viso šito į „Model 3“ diegiama autonominio vairavimo sistema „Autopilot“, ir, žada bendrovės vadovas, elektromobilyje patogiai įsitaisyti galės 5 suaugę žmonės. Tą užtikrinti, anot p. Musko, padėjo į priekį stumtelėta autombilio ugniasienė, tad vietos kojoms užteks tiek priekyje, tiek gale.
Papildomai į „Model 3“ bus montuojama pneumatinė važiuoklė, į priekį automobilį gins du elektros varikliai. Per visą stogą drieksis panoraminis stiklas, o interjere netrūks odos ir metalo apdailos, pačiame centre puikuojasi milžiniškas lietimui jautrus ekranas. Tiesa, kiek kainuos prabangiausiai įrengta „Model 3“ versija – kol kas neatskleidžiama.
Didžiausiais plojimais susirinkusi minia pasirinko žinią, kad elektromobilis išties kainuos 35.000 USD, ir, anot p. Musko, net visiškai standartinis modelis bus tikrai nuostabus automobilis. Beje, amerikiečiai skaičiuoja, kad 35.000 USD „Model 3“ kainuos dar prieš valstybines iniciatyvas, tad, pavyzdžiui, Kalifornijoje, JAV, galutinė „Model 3“ kaina sieks apie 25.000 USD (21.958 Eur).
Pirmuosius klientus „Model 3“ pasieks jau kitąmet.