2017-03-01 14:38

Šveicarijos „Swatch“ laimėjo prieš „Apple“ Lietuvoje

Erikas Saukalas, advokatės Redos Žabolienės kontoros „Metida“ asocijuotas partneris, advokatas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Erikas Saukalas, advokatės Redos Žabolienės kontoros „Metida“ asocijuotas partneris, advokatas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Lietuvos patentų biuras išsprendė principinį ginčą tarp JAV informacinių technologijų bendrovės „Apple“ ir Šveicarijos laikrodžių gamintojos „Swatch“ pastarosios naudai.

2016 m. „Apple“ pateikė protestą dėl „Swatch“ registruotų prekių ženklų „One more thing“ ir „Swatch one more thing“ teigdami, kad šie ženklai yra klaidinamai panašūs į garsiąją „Apple“ įkūrėjo ir vadovo Steve‘o Jobso frazę „One more thing“, kuri panaudota dar 1998 m. „Mac World Expo“ parodoje San Fransiske pranešant apie „Apple“ pelną ir vėliau kasmet naudojama pateikiant paskutinės minutės siurprizą.

Pasak „Apple“ ši frazė, kuri dar žinoma kaip „Stevenote“ buvo nuolat naudojama, matoma, girdima ne tik iki p. Jobso mirties 2011 m., tačiau ir toliau naudojama Timo Cooko, dabartinio „Apple“ vadovo. „Apple“ kaltino Šveicarijos laikrodžių gamintoją, kad ji nori nesąžiningai pasinaudoti šios frazės reputacija ir žinomumu. Tuo tarpu „Swatch“ atmėtė šiuos kaltinimus ir nurodė, kad p. Jobsas pats šios žinomos frazės nesugalvojo, o paėmė iš TV serialo „Detektyvas Kolambas“, kuriame legendinis personažas detektyvas Kolambas šią frazę panaudojo dar 1971 m.

„Apple“ šių prekių ženklų šūkių registracijos neturi ir remiasi autorių teisėmis į šią frazę.

Tačiau Lietuvos patentų biuras „Apple“ protestą atmetė ir paliko galioti Šveicarijos bendrovės registruotus prekės ženklus. Pastarieji registruoti daugelyje pasaulio šalių, įskaitant Lietuvą.

Pasak advokato Eriko Saukalo, advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ partnerio, šis ginčas šiuo metu vyksta įvairiose jurisdikcijose visame pasaulyje.

„Lietuvos patentų biuras išsprendė šį ginčą vienas iš pirmųjų ir nors kitų valstybių patentų biurai ginčą sprendžia pagal savo nacionalinę teisę, jie gali atsižvelgti į Lietuvos patento biuro suformuoją praktiką, todėl šis, kad ir nedidelis laimėjimas, yra labai reikšmingas Šveicarijos bendrovei“, – pažymi p. Saukalas.

Asta Virbickienė, Valstybinio patentų biuro Apeliacinio skyriaus vedėja, priduria, kad Lietuva pirmoji išsprendė konfliktinę situaciją tarp šių bendrovių.

„Trijų bendrinių anglų kalbos žodžių junginys „One more thing“, kurio pateikimas įprastas, gramatiškai taisyklingas, tad nemanytina, kad galėtų pretenduoti į autorių teisėmis saugomą objektą. Antra, originalumas. Ši frazė perimta iš serialo herojaus detektyvo Kolambo, taigi nėra originali, sugalvota p. Jobso. Dar vienas įdomus momentas, kad pats suinteresuotas asmuo šios frazės nėra registravęs nei kaip prekių ženklo, nei autorių teisių objekto savo šalyje – Jungtinėse Amerikos Valstijose. Todėl kyla nedviprasmiškas klausimas, kaip pats suinteresuotas asmuo vertina šūkį? Kodėl neprašo apsaugos į šią frazę savo šalyje?“ – klausia p. Virbickienė.

Ji priduria, kad papildomai peržiūrėjusi JAV patentų ir prekių ženklų žinybos prekių ženklų duomenų bazę, rado gyvuojantį ženklą „One more thing“, tačiau registruota ne „Apple“ vardu, o kito ūkio subjekto, naudojamo restoranų paslaugoms.

„Vėl kyla klausimas, kodėl „Apple“ to neginčijo. sakyta frazė? Kaip matyti iš informacijos, randamos viešoje erdvėje, konfliktinę situaciją tarp „Apple“ ir „Swatch“ greičiausiai sukėlė „Apple“ naujas produktas – išmanusis laikrodis (laikrodžiai, kaip žinia yra pagrindinė „Swatch“ prekių grupė) „Apple Watch“, taip priversdamas prabangių laikrodžių gamintoją orientuotis į naują kryptį – technologijas, o ne į anksčiau buvusią klasiką bei prabangą. Rezoiumuojant. „Apple“ protestai nelaikytini pagrįstais, todėl atmesti ir prekių ženklų „Swatch“ tarptautinės registracijos galioja Lietuvoje“, – teigia p. Virbickienė.

52795
130817
52791