2016-04-05 18:07

Izraelio verslas lietuvius ragina žengti į košerinio maisto rinką

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Į Vilnių lietuviškų maistų produktų ieškoti atvykusi trylikos Izraelio įmonių delegacija susitikinėja su šalies įmonėmis, degustuoja produkciją ir dairosi potencialių verslo partnerių.

Teigiama, kad labiausiai žydus domina organiniai, ekologiški, vegetariški, ilgo galiojimo produktai, taip pat unikali produkcija, kurios kitose šalyse nėra, pavyzdžiui, įvairių skonių medus ir pan. VšĮ „Versli Lietuva“ organizavo delegacijos susitikimus su pusšimčiu Lietuvos įmonių.

Vyriausybė Izraelį yra įvardijusi viena iš 14 prioritetinių Lietuvos eksporto rinkų. Iki šiol apie 40% Lietuvos eksporto į Izraelį sudarė žemės ūkio ir maisto produktai, daugiausia - pieno gaminiai.

Zeevas Lavie, Izraelio Prekybos rūmų tarptautinių santykių departamento vadovas, VŽ sako, kad Lietuvos maisto pramonės įmonės košerinio maisto populiarėjimą pasaulyje galėtų išnaudoti geriau. Sutarčių su Lietuvos tiekėjais bendrovės šiandien nepasirašinėja, tačiau pašnekovas sako, kad keliais produktais buvo smarkiai susidomėta.

„Košerinis maistas yra labai didelė galimybė Lietuvos įmonėms. Kalbu ne tik apie eksportą į Izraelį, žydų bendruomenių daug visame pasaulyje, kai kuriose šalyse jos labai didelės. Košerinis maistas labai populiarėja, yra tapatinamas su ekologiškais, sveikai maisto produktais“, - sako p. Lavie.

Ši verslo misija kiek netradicinė, pripažįsta p. Lavie. Paprastai į kitas šalies verslo delegacijos vyksta pristatyti savo produkcijos, o ne susitikti su vietos gamintojais.

Tačiau Lietuvą šios šalies verslas mato kaip pernelyg menkai išnaudotų galimybių šalį, tikisi čia rasti išskirtinių maisto gaminių už konkurencingą kainą.

„Izraelyje maisto kainos yra didelės, aukštas pragyvenimo lygis. Labai ilgai importuotiems maisto produktams buvo taikomi dideli mokesčiai, tačiau dabar situacija keičiasi, rinka liberalėja, mokesčiai yra mažinami. Užsienio įmonėms galimybių daugėja“, - sako pašnekovas.

Į šią šalį maisto produktus eksportuoti norinčioms šalies įmonėms jis primygtinai visų pirma siūlo patyrinėti šią rinką, aplankyti, pasivaikščioti po maisto prekių parduotuves.

„Visų pirma, siūlyčiau verslui atvykti į šalį ir patiems pasižiūri, kaip ši rinka atrodo. Įmonės, su kuriomis susitikome, apie verslo sąlygas mūsų šalyje žinojo palyginti mažai. Tačiau dabar Lietuvą ir Izraelį skiria vos 3,5 h kelio, todėl atvykti apsidairyti, susipažinti su specifine verslo kultūra tikrai nėra sudėtinga.“, - teigia p. Lavie.

Jo teigimu, vienas svarbiausių sėkmingo eksporto į Izraelį veiksnių – patikimų partnerių turėjimas.

Pernai gegužę Tel Avive vyko pirmasis Izraelio ir Lietuvos maisto pramonės verslo forumas, kuriame buvo pasirašyta bendradarbiavimo sutartis tarp „Verslios Lietuvos“ ir Izraelio federacinių prekybos rūmų.

Lietuvos maisto produktų eksportas į Izraelį 2015 m. sudarė 6,7 mln. Eur ir buvo 30,9% didesnis, palyginti su 2014 m. Daugiausia Lietuva išvežė pieno ir jo produktų (34,3% viso maisto produktų eksporto apimties).

Maisto produktų importas iš Izraelio 2015 m. siekė 0,7 mln. Eur, t. y. 36,0% mažiau negu 2014 m. Net tris ketvirtadalius Lietuvos importo sudaro vaisiai ir daržovės. Tačiau jų importo apimtis praėjusiais metais krito net 35,4%.

infogr.am::oUkNJe5qlqT3s31O

52795
130817
52791