2015-11-24 16:10

Klaipėdos SkGD terminalas turės antrą klientą

Mantas Bartuška, AB „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius, ir Mahinde Abeynaike, „Bomin Linde LNG GmbH & Co. KG“ vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Mantas Bartuška, AB „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius, ir Mahinde Abeynaike, „Bomin Linde LNG GmbH & Co. KG“ vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vokietijos dujų transportavimo bendrovė „Bomin Linde LNG GmbH & Co. KG“ planuoja naudotis Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SkGD) terminalu kaip savo pagrindine baze Baltijos jūros regione.

Iki šiol vienintelis terminalo klientas buvo valstybinės energetikos grupės „Lietuvos energija“ valdoma UAB „Litgas“.

Antradienį „Bomin Linde LNG“ su valstybės valdoma AB „Klaipėdos nafta“ pasirašė jungtinės veiklos sutartį.

Pagal ją „Klaipėdos naftos“ antrinė UAB „SGD logistika“ kontroliuos 20%, o „Bomin Linde LNG“ – 80% naujos Vokietijoje steigiamos įmonės „Blue LNG“ akcijų, spaudos konferencijoje paskelbė kompanijų vadovai Mantas Bartuška ir Mahinde Abeynaike.

Bendra įmonė nuomos „daugiau nei 7.000 kub. m“ talpos SkGD bunkeriavimo laivą, kurio konkursas šiuo metu eina į pabaigą. Pasak p. Bartuškos, „Klaipėdos nafta“ laivą naudos tik dujų pergabenimui iš laivo-saugyklos „Independence“ į šiuo metu statomą dujų paskirstymo stotį – tai esą paprasčiausias būdas suskystintoms dujoms įveikti 10 km atstumą.

„Projektas užpildys trūkstamą giją tarp didžioji terminalo ir mažojo, kurį mes statome“, – paaiškina p. Bartuška.

Savo ruožtu „Bomin Linde LNG“ laivu gabens dujas į kitus savo valdomus terminalus, naudos jį laivų kurui pildyti.

Gali pirkti iš „Litgas“

„Klaipėda yra ideali vieta aprūpinti tiek Lenkiją ir Vokietiją, tiek Suomiją“, – demonstruodamas Baltijos jūros regiono žemėlapį sako p. Abeynaike.

Jis žada, kad Vokietijos bendrovė pirks dalį „Independence“ pajėgumo ir Klaipėdos terminalą naudos kaip bazę, galinčią priimti stambius krovinius, iš kurios vėliau galima gabenti dujas į mažesnius terminalus ir laivus.

„Bomin Linde LNG“ svarstys ir apie dujų pirkimą iš „Litgas“, „jei reguliavimas leis ir jei tai komerciškai bus naudinga“, sako p. Abeynaike.

„Manome, kad Baltijos jūra yra labai patraukli rinka mažos apimties SkGD rinkai“, teigia jis.

Nauda vartotojams

Pasak p. Bartuškos, numatoma, kad bendradarbiavimas truks 10 metų, o naujo žaidėjo atėjimas į Klaipėdos terminalą „mažis dedamąją Lietuvos vartotojams“.

Tiesa, kiek papildomų krovinių per metus gaus „Independence“ – neaišku. Šiuo metu 5–6 „Statoil“ dujų krovinius per metus atvežanti „Litgas“ užima apie 15% terminalo pajėgumo.

Į naują įmonę „Klaipėdos nafta“ kol kas investavo 200.000 Eur savo lėšų. Visos bendrovės investicijos bendrame projekte, kaip numatyta sutartyje, neturėtų viršyti 14 mln. USD (13,14 mln. Eur dabartiniu kursu). Tokią garantiją naujai įmonei dabar suteikia „Klaipėdos nafta“.

„Bomin Linde LNG“ grupė valdo 20.000 kub. m SkGD terminalą Stokholme, kol kas vienintelį pasaulyje bunkeriavimo laivą „Seagas“ (tiesa, jo talpa nesiekia 200 kub. m), taip pat planuoja nedidelius terminalus Hamburge, Bremenhafene ir Roterdame.

„Klaipėdos naftos“ valdomas SkGD laivas-saugykla „Independence“ talpina 170.000 kub. m suskystintų dujų. Bendrovė šiuo metu stato 5.000 kub. m dujų paskirstymo punktą, kuris veiklą pradės 2017 m.

52795
130817
52791