„Lukoil“ degalinėms ruošia naują vardą – „Viada“

„Luktarną“ vis pašiepdavo, esą pavadinimas skamba kaip „Lukoil“ tarnas“. Nors prieš 20 m., steigiant įmonę, ją norėjome pavadinti „Liktarna“ – taip Rytų Lietuvoje, kur buvo registruojama bendrovė, liaudiškai yra vadinamas žibintas. Tačiau „Liktarnos“ vardo užregistruoti kažkodėl neleido, pasiūlė „Luktarną“, taip viskas ir liko“, – pasakoja Ivanas Paleičikas, kontrolinį „Luktarnos“ akcijų paketą valdančios UAB „Vaizga“ savininkas, UAB „Lukoil Baltija“ generalinis direktorius.
Anot p. Paleičiko, kol „Luktarnos“ veikla buvo labiau vietinės reikšmės, keisti jos pavadinimo nebuvo prasmės. Tačiau po to, kai šią liepą Konkurencijos taryba leido įmonei išsinuomoti 73 „Lukoil Baltija“ degalines ir „Luktarna“ su 115 degalinių tinklu taps didžiausia degalinių operatorė Lietuvoje, atsirado poreikis jos pavadinimą pakeisti į rinkai patrauklesnį ir geriau atspindintį veiklos pobūdį.
„Niekam „Luktarnos“ pavadinimas nebepatinka, nei akcininkams, nei darbuotojams, nei klientams, jis pasenęs, provincialus“, – sako p. Paleičikas.
Pavadinimas „Viada LT“, pasak jo, yra žymiai tinkamesnis – tai trumpas, gerai įsimenamas žodis, kilęs nuo lotyniško žodžio „via“ – „kelias“.
„Viada“ sukelia tinkamas asociacijas: kelias, o šalia kelio – degalinė. „Viada“ ženklą esame nupirkę Latvijoje, o dabar registruojame jį Lietuvoje“, – paaiškina p. Paleičikas.
Jo teigimu, degalinės, kurias eksploatuos „Viada LT“, dar kurį laiką veiks su senaisiais „Luktarnos“ ir „Lukoil“ ženklais.
„Didžioji dauguma degalinių kol kas ir toliau vadinsis „Lukoil“ – pagal sutartį su Rusijos kompanija šį vardą galima naudoti 5 metus. „Lukoil“ vardas rinkoje neblogai kotiruojamas – atmetus visas politikas, tai geras, stiprus, gerai žinomas ženklas. Nėra kur skubėti. Pakeisti ženklą nemažai kainuoja, o jį įsukti kainuoja dar daugiau“, – sako p. Paleičikas.
Anot jo, „Viada“ prekės ženklui įsukti prireiks bent dvejų metų, o kiek degalinių Lietuvoje dirbs su šiuo ženklu, kol kas nėra nuspręsta.
2016 m. pradžioje iš Rusijos kompanijos „Lukoil“ degalinių tinklus Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje įsigijo Austrijoje registruota bendrovė „Amic Energy Management GmbH“. 100% jo akcijų priklauso „Amic Energy Holding“. Pastarasis priklauso penkiems asmenims.
infogr.am::52427293-3acc-4c4b-b767-b86e2ad62a22
„Lukoil“ pranešime spaudai skelbta, kad 75 Lietuvoje ir 40 Latvijoje parduotų degalinių perduodamos bendrovėms „Luktarna“ bei „Viada Baltija“, kurios yra susijusios su „Lukoil Baltija“ vadovybe. Rygoje registruota „Viada Baltija“ yra „Luktarnos“ padalinys, tuo matu Latvijoje valdęs 30 degalinių, kurios dirba su „Lukoil“ ir „Viada“ ženklais.
„Creditinfo“ duomenimis, 2015 m. „Luktarnos“ pardavimo pajamos siekė 95,36 mln. Eur, įmonė uždirbo 2,38 mln. Eur grynojo pelno. Beveik 60% „Luktarnos” akcijų valdo UAB „Vaizga“, kurios akcininkai – p. Paleičikas ir jo žmona Birutė.