2015-07-19 19:15

Parduotuvių aikštelėse automobiliai nebenakvos

Jeigu automatinė užtvarų sistema Vilniuje, Savanorių pr. bus veiksminga, „Rimi“ planuoja jas įrengti ir kitų prekybos centrų aikštelėse.
JUDITOS GRIGELYTĖS (vž) NUOTR.
Jeigu automatinė užtvarų sistema Vilniuje, Savanorių pr. bus veiksminga, „Rimi“ planuoja jas įrengti ir kitų prekybos centrų aikštelėse. JUDITOS GRIGELYTĖS (vž) NUOTR.
Automobilių stovėjimo aikštelėse prie prekybos centrų daugėja automatinių užkardų sistemų, kurios skenuoja automobilių numerius ir pirkėjus įsileidžia valandai ar dviem. Taip prekybininkai bando įveikti daugelį metų juos kamuojančią bėdą – iš parduotuvių aikštelių varo gyventojus, kurie įprato jas laikyti savo kiemu.

„Vilniuje Savanorių pr. esančios parduotuvės „Rimi Hypermarket“ aikštelėje prieš dvi savaites įdiegėme užtvarų sistemą. Sprendimą priėmėme pernai gruodį, kai tapo visiškai aišku, kad dėl aplinkinių namų gyventojų ir biurų darbuotojų automobilių mūsų pirkėjai neturi kur pasistatyti automobilio“, – paaiškina Giedrė Bielskytė, UAB „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė.

Šioje aikštelėje automobilį nemokamai statyti galima 2 valandas. Ilgiau užtrukusių pirkėjų prašoma pateikti apsipirkimo ar pietų čekį už tam tikrą sumą. Kitu atveju už papildomą stovėjimą tenka susimokėti.

Tai pirmas toks projektas „Rimi“ tinkle, tačiau, jeigu automatinė užtvarų sistema pasirodys veiksminga, bendrovė planuoja jas įrengti ir kitų prekybos centrų aikštelėse. „Rimi“ šiuo metu Lietuvoje valdo 50 parduotuvių.

Investicijų sumos p. Bielskytė neatskleidžia. Kitų prekybos tinklų patirtis rodo, kad tokią sistemą įrengti vienoje aikštelėje kainuoja apie 50.000–60.000 Eur. Tiesa, kainos skiriasi, priklausomai nuo tiekėjo, automatinių užkardų skaičiaus.

Reklamuoja nemokamą statymą

„Aplink dygstančių biurų ir gyvenamųjų namų projektų vykdytojai mūsų aikštelę net ėmė pateikti kaip savo projektų pranašumą, nes čia galima nemokamai laikyti automobilius. Labai svarbu, kad aikštelėje pirmiausia vietos rastų pirkėjai, nes jeigu žmogus, atvažiavęs apsipirkti, du kartus neras kur pastatyti automobilio, trečią kartą gali ir neatvažiuoti“, – tvirtina „Rimi“ atstovė.

Minėtą aikštelę įrengė ir prižiūri bendrovė „DK Investicijos“, valdanti „ADC Parking“ prekių ženklą. Numerių nuskaitymo sistemą valdančią programinę įrangą sumontavo UAB „Softra“. Kartu sutvarkyta greta esanti sankryža.

Pirmą automatinę įvažiavimo kontrolės sistemą iki metų pabaigos Dariaus ir Girėno gatvėje esančios parduotuvės aikštelėje turės ir „Norfa“. Darius Ryliškis, bendrovės atstovas, sako, kad imtis to paskatino išskrendantys gyventojai, kurie minėtos parduotuvės aikštelėje įsigudrino palikti automobilius, ir taksistai, kurie ten lūkuriuoja klientų.

„Norfa“ pastatą su aikštele tik nuomojasi. Sutarta, kad sistemos įrengimu rūpinsis nekilnojamojo turto savininkas.

„Turime problemą ir paprašėme, kad savininkai į ją atsižvelgtų. Jie atsižvelgė. Įrengimas mums nieko nekainuos, mokėsime tik už eksploataciją ir priežiūrą“, – teigia p. Ryliškis.

„Iki“ tinklą valdanti bendrovė „Palink“, kuri parduotuves taip pat nuomojasi, suderėjo, kad užkardų sistemas montuos ir prižiūrės gamintojai.

„Šiuo metu mūsų investicijas sudaro tik mėnesio priežiūros mokestis, o automatinių užkardų sistemas įrengė ir administruoja tiekėjai, kurie ir renka mokestį už automobilio laikymą aikštelėje. Stovėjimo aikštelių automatinių užkardų sistemas mums diegia kelios skirtingos bendrovės“, – sako Andrius Petraitis, „IKI“ viešųjų ryšių vadovas.

Automatinės užkardų sistemos dabar yra įrengtos prie dviejų „Iki“ parduotuvių Vilniuje – Mindaugo ir Šeškinės gatvėse. Ateityje tokias užkardų sistemas bendrovė planuoja įrengti ir prie kitų parduotuvių.

Brangu, bet neišvengiama

„Maxima“ įvažiavimo kontrolės sistemas įsidiegusi trijose aikštelėse. Dvi iš jų yra Vilniuje (Tuskulėnų ir Mindaugo g.), viena Palangoje (Klaipėdos g.). Antra sistema Palangoje, Plytų g. esančios parduotuvės aikštelėje, atsiras liepos pabaigoje.

„Sistemos suprogramuotos taip, kad nemokamai automobilis gali stovėti iki 2 val. Po to kiekviena valanda kainuoja 4 Eur. Apie ilgam laikui paliktą automobilį paprastai informuojami eismo priežiūros pareigūnai ir automobilis gali būti nugabenamas į specialią saugojimo aikštelę be savininko sutikimo. Tačiau su tokiais atvejais nesame susidūrę“, – pasakoja Renata Saulytė, „Maxima LT“ Komunikacijos skyriaus vadovė.

Stovėjimo aikštelių valdymo sistemų įrangą „Maximai“ tiekia ir diegia UAB „Hansab“. Prekybos bendrovė turi dvejų skirtingų tipų sistemas: senesnes, kai įvažiuodami į aikštelę vairuotojai turi pasiimti bilietą, o išvažiuodami jį grąžinti į aparatą, ir automatines, su numerių nuskaitymo įranga.

Anot p. Saulytės, įrengti valdymo sistemą vienoje stovėjimo aikštelėje kainuoja apie 50.000–60.000 Eur. Tai nemažos investicijos, tačiau neišvengiamos, todėl prekybos centrai jas diegs ir ateityje.

„Automobilių aikštelių valdymo sistemas nusprendėme diegti, nes vietos, kurias užimta pašaliniai asmenys, erzina nuolatinius klientus ir turi tiesioginės įtakos parduotuvės veiklos rezultatams“, – teigia p. Saulytė.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ liepos 9 d.

52795
130817
52791