Į prekybos centrą – su išmaniuoju rankoje
„Šiandien pirkėjams svarbiausia apsipirkti vienu ypu ir viską, ko reikia, rasti vienoje parduotuvėje. Taip pat ieškoma plataus žuvų, mėsos, vaisių bei daržovių asortimento, didelio prekių pasirinkimo ir viliamasi, kad pirkinių kokybė atitinka už prekes sumokėtą sumą“, – „Baltic Retail Forum“ konferencijoje pasakoja p. Simonaitytė.
Tačiau ateityje, tikina „Nielsen“ specialistė, bus ir kitokių iššūkių. Anot jos, svarbiausia prekybininkams bus patenkinti pirkėjų norą būti išskirtiniams ir gauti tik jiems skirtus pasiūlymus.
„Pirkėjai norės ne tik viską gauti greičiau, šviežiau ir geriau. Pirkėjai lauks asmeninių pasiūlymų ir norės, kad netgi itin specifiniai jų poreikiai būtų patenkinti“, – įsitikinusi p. Simonaitytė.
Anot jos, asmeninis santykis su pirkėju itin svarbus bus dar ir todėl, kad ateities pirkėjai daugiau klausinės ir pirmiausia visur ieškos naudos sau.
„Pirkėjai klaus, kas jiems iš pasiūlymo, produkto, akcijų, nuolaidų kortelių“, – perspėja specialistė.
Išsitraukti telefoną
Jekaterina Rojaka, DNB banko vyriausioji ekonomistė, Ekonominių tyrimų padalinio vadovė, teigia pastebinti, kad pagrindiniai pokyčiai šiandien vyksta mažmeninės prekybos versle. Nuo 2010 m. Lietuvoje keturis kartus išaugo e. prekybos apimtis, o mobiliojo interneto skverbtis siekia 40%.
„Tikrai netruksime ilgai, kol nuo e. prekybos pereisime prie m. prekybos“, – žada p. Rojaka.
Su tuo sutinka Charlesas Jacksonas, Švedijoje įkurtos „Pricer AB“, siūlančios skaitmeninių lentynų sprendimus, viceprezidentas. Anot jo, daugybė dalykų prekyboje keičiasi itin sparčiai, tad prekybininkams tikras iššūkis spėti koja kojon su besikeičiančiomis technologijomis.
Anot jo, sparčiai išplitę išmanieji telefonai tempia visas sritis į „online“ režimą, prekybos segmentą taip pat. Į fizinę parduotuvę užsukęs pirkėjas neretai žino arba čia pat gali patikrinti, kiek jo norimas daiktas kainuoja internete, kiek – kitose parduotuvėse.
„Kai pirkėjas mato vieną kainą internete, kitą parduotuvėje, jis galvoja, kad jį apgaudinėja, ir mano, jog kaina išpučiama dirbtinai. Juolab kad žinoma, jog pirkėjai tikrina visus kanalus, tačiau mieliausiai perka fizinėse parduotuvėse“, – sako p. Jacksonas.
Jis prekybininkams siūlo atsižvelgti į tai, kad pirkėjai ateina apsiginklavę išmaniaisiais telefonais, ir padaryti jų apsipirkimą patogesnį bei išmanesnį. Tam, anot jo, užtenka programėlės, kuri vestų pirkėją nuo lentynos iki lentynos, matytų, kur jis parduotuvėje yra, leistų rasti produktus, reikalingus konkrečiam receptui.
Pirkti išmaniai
Pirmasis žingsnis, anot p. Jacksono, galėtų būti skaitmeninės etiketės.
„Per ateinančius penkerius metus tokios skaitmeninės etiketės sukels tikrą revoliuciją. Mes turime klientų, kurie kiekvieną rytą keičia po keliolika tūkstančių prekių kainų, ir tokios etiketės leidžia jiems tai daryti greičiau“, – sako p. Jacksonas.
Specialistas pataria prekybininkams išnaudoti NFC (angl. near field communication) technologiją, leidžiančią pirkėjui informaciją apie produktą matyti tiesiog telefone. Šią, sako p. Jacksonas, itin pamėgę japonų prekybininkai. Naujausia technologija leidžia pirkėjui telefone išsirinkti produktą, o lentynoje ima mirksėti jį žyminti etiketė.
Anot „Pricer AB“ viceprezidento, laisvė apsipirkti išmaniai apsilankymą parduotuvėje paverčia itin asmenišku. Vienu geriausių išmaniojo apsipirkimo pavyzdžių jis laiko Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklą „Carrefour“. Vienoje savo parduotuvių tinklas įdiegė keliasdešimt tūkstančių skaitmeninių etikečių ir specialiai pirkėjams sukūrė mobiliąją programėlę.
Ši leidžia susidaryti pirkinių sąrašą, o paspaudęs ant reikiamo produkto telefone pirkėjas nuvedamas prie reikiamos lentynos. Programėlėje yra receptų, tad pirkėjai gali išsirinkti, ką gamins vakarienei, ir susirasti visus patiekalui reikalingus produktus.
„Esu tikras, kad per ateinančius kelerius metus tokias skaitmenines lentynas ir tokius pat pavyzdžius matysime ir Baltijos šalyse“, – kalba p. Jacksonas.
Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 16 d.