34 mln. Eur investicijai pasirinko Lietuvą

UAB „Eternit Baltic“ iki šiol cemento fasado dailylentėmis Lietuvoje tik prekiavo, jų čia buvo atsivežama iš kitų „Etex“ grupei priklausančių gamyklų.
Giedrius Zeniauskas, „Eternit Baltic“ direktorius, teigia, kad sprendimą investuoti į naujos gamyklos statybą lėmė šalyje kasmet sparčiai augantys pardavimai. Anot pašnekovo, per pastaruosius penkerius metus vidaus rinkoje šio produkto pardavimai augo trečdaliu, pernai šalyje bendrovė pardavė 100.000 kv. m fasado dailylenčių.
„Gamykla statoma ne tik dėl augančių pardavimų vidaus rinkoje, bet ir galvojant apie Vidurio ir Rytų Europos rinkas. Iki šiol cemento dailylentės joms buvo tiekiamos iš artimiausių grupės fasadinių medžiagų gamyklų Vokietijoje ir Belgijoje. Naujai statoma gamykla Lietuvoje padės sumažinti transporto išlaidas aprūpinant produkcija šias rinkas“, – aiškina p. Zeniauskas.
Regionai turi potencialo
„Eternit Baltic“ vadovas teigia, kad plėstis nusprendusi „Etex“ grupė svarstė net 5 galimas naujos gamyklos vietas. Rinktasi tarp Lenkijos, Vokietijos, Belgijos, Rusijos ir Lietuvos. Investuoti mūsų šalyje nutarta, nes Naujojoje Akmenėje sėkmingai veikia banguotų cemento lakštų gamykla.
„Joje mums pavyko suburti motyvuotą, atkaklią ir profesionalią komandą, kurios dėka čia gaminami geriausi banguoti lakštai Europoje, o produkcija paklausi toli už Europos ribų. Matydami tokius rezultatus, grupės vadovai drąsiai rinkosi Naujojoje Akmenėje vėl investuoti“, – sako p. Zeniauskas.
Mantas Katinas, „Investuok Lietuvoje“ generalinis direktorius, sako, kad tokie sėkmingi plėtros pavyzdžiai atskleidžia, kad Lietuvos regionai dar turi neišnaudotą potencialą: „Akivaizdu, jog Lietuvos regionai yra pajėgūs pritraukti stambių užsienio investicijų projektų. Sekasi tiems, kurie sugeba nustatyti išskirtines savo kompetencijas ir parodyti jas investuotojui.“
Gerins nedarbingumo lygį
Į naujos gamyklos statybas „Etex“ grupė planuoja investuoti apie 34 mln. Eur. Projektą ketinama įgyvendinti per kiek daugiau nei metus ir 2017 m. pradžioje pradėti gamybą.
Naujosios gamyklos techninis pajėgumas leis pagaminti daugiau nei 4 mln. kv. m cemento dailylenčių per metus, tokio gamybos masto bus siekiama pamažu.
Ponas Zeniauskas skaičiuoja, kad pirmaisiais veiklos metais pas klientus turėtų iškeliauti apie 0,5 mln. kv. m produkcijos.
Per trejus metus gamykloje ketinama sukurti apie 50 naujų darbo vietų, šiuo metu „Eternit Baltic“ turi apie 150 darbuotojų.
„Naujoji Akmenė išsiskiria didžiausiu nedarbo lygiu Lietuvoje, tačiau gerų darbuotojų rasti visada sunku, todėl jų dairomės ne tik Akmenėje, bet ir aplinkiniuose miestuose – Mažeikiuose, Šiauliuose ir kitur“, – teigia pašnekovas.
Jis sako, kad daugumos žaliavų tiekėjai yra įvairios vietinės regione veikiančios kompanijos, todėl prognozuoja, jog dėl „Eternit Baltic“ plėtros naujų darbo vietų skaičius išaugs visame Šiaurės Lietuvos regione. Mat dėl atliekamų investicijų padaugės užsakymų vietiniams Lietuvos paslaugų tiekėjams.
Anot p. Zeniausko, papildomi užsakymai vietos verslui daugiausia bus susiję su statybos darbais, išaugusiais žaliavų pirkimais. Šiuo metu gamybai reikalingą cementą bendrovė perka iš AB „Akmenės cementas“, medinius padėklus – iš UAB „Smiltynės medis“.
infogr.am::infogram_0_eternit-811735342
Taip pat planuojama daugiau užsakymų transporto įmonėms, nes didžioji dalis naujojoje gamykloje pagamintos produkcijos bus vežama į užsienį.
„Eternit Baltic“ šiemet planuoja nuoseklų 3% augimą, kurį lemia išaugęs čia gaminamų stogų lakštų eksportas ir augantys cemento dailylenčių pardavimai.
Ponas Zeniauskas tvirtina, kad šie metai itin svarbūs, nes pirmą kartą pardavimai eksporto rinkose bus didesni nei Lietuvoje: „To nuosekliai siekėme nuo 2010 m., kai Naujojoje Akmenėje buvo pastatyta naujoji gamykla. Kasmet didinome eksportą, ir šiemet pagaliau jis viršys vidaus pardavimus.“
Potencialas Afrikoje
Šiuo metu didžioji dalis „Eternit Baltic“ gaminamos produkcijos eksportuojama į Vakarų Europą ir Afriką, kurią bendrovė atrado prieš kelerius metus.
„Didžiulį jos potencialą pastebėjome iškart, tačiau skirtinga verslo kultūra, sudėtinga teisinė bazė vertė elgtis atsargiai. Žingsnis po žingsnio pavyko čia įsitvirtinti ir dabar eksportas į Afriką sudaro apie ketvirtadalį mūsų gaminamos produkcijos pardavimo“, – sako p. Zeniauskas ir priduria, kad tvirtas pozicijas pavyko išsikovoti siūlant gerą kokybės ir kainos santykį, tai padėjo iš ten išstumti vieną pagrindinių gamintojų.
Anot „Eternit Baltic“ vadovo, artimiausiu metu didžiausias dėmesys bus skiriamas ne naujų rinkų paieškai, o įsitvirtinti tose, kur jau dirbama.
„Jose dar nepasiekta maksimalaus pardavimo potencialo, todėl investuosime plėsdami veiklą Afrikoje ir Vakarų Europoje.“
Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 9 d.